Nvidia 580 - Kan geen andere monitors kiezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13
Hallo,

Sinds gisteren een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb een Geforce 580 met daarop 2x 22 inch Dell schermen (via DVI) en 1x Sony bravia 40 inch via de HDMI.
Normaliter als ik "werk" achter mijn computer dan gebruik ik de 2x22 inch. Als ik een film opzet dan schakel ik 1x 22 inch uit en heb ik de Bravia als 2e scherm. Als ik ga gamen ; zet ik meestal gewoon alleen de Bravia aan.

Dit schakelen werkt vlekkeloos in de multi-monitor setup van Nvidia (vroeger kon je er profielen van maken, nog makkelijker. Helaas is deze functie eruit) - echter na het spelen van Deus ex op alleen de bravia. Weigert de drivers de Dell schermen te activeren. Hij ziet ze wel, maar als je ze aanklikt en dan op Apply drukt ? Dan verdwijnt het vinkje en staat het vinkje weer bij de Bravia.

Enige methode om het terug te krijgen naar hoe het is, is de HDMI kabel van de Bravia eruit te trekken- dan gaat hij automatisch naar beide Dell schermen toe. Windows in deze stand uitgezet; weer aan en de bravia ingeplugged; en gaat hij ongevraagd weer de Bravia als main scherm gebruiken, en wederom zijn de dell's niet beschikbaar. Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1328096/nvidia.jpg

Het enige wat ik aan denk is dat Deus ex het op de 1 of andere manier verknald heeft (immers wel de enigste AMD optimised game die ik tegen gekomen/geinstaleerd heb deze jaar :D - nee dat was geen fanboy commentaar maar wel een constatering) want daarvoor werkte het perfect. Ik zit er aan te denken mijn driver opnieuw te instaleren als last resort; maar stel je voor dat dit vaker gebeurt? Of het toch aan iets anders lag ?

Iemand anders any idea's ?