Op dit moment wonen mijn vriendin en ik in een anti-kraak huis waarbij een opzeg termijn van 1 maand van beide kanten geldt. Een goedkoop internet abonnement met een maandelijks opzeg termijn is er niet* dus hebben we besloten om de buren te gaan benaderen. Er zijn rond ons huis verschillende draadloze netwerken beschikbaar maar deze geven alleen bereik in de keuken en verder niet.
Het idee is dus om één van deze verbindingen te versterken zodat we in ons hele huis een WAN verbinding hebben (via de buren dus). Nu vroeg ik me af of dit zonder problemen gaat werken door een repeater in onze keuken te zetten. Zelf dacht ik aan dit apparaat:
pricewatch: TP-Link TL-WA801ND
-Is voor het instellen van zo'n verbinding nodig om toegang te hebben tot de uitzendende router? Of kan ik gewoon de repeater(?) de verbinding(en) laten versterker waar ik toegang toe heb?
-Gaat het dan überhaupt werken?
Alvast bedankt.
*Ziggo biedt zo'n abonnement maar daarbij is de afname van televisie verplicht, dus geen optie.
Het idee is dus om één van deze verbindingen te versterken zodat we in ons hele huis een WAN verbinding hebben (via de buren dus). Nu vroeg ik me af of dit zonder problemen gaat werken door een repeater in onze keuken te zetten. Zelf dacht ik aan dit apparaat:
pricewatch: TP-Link TL-WA801ND
-Is voor het instellen van zo'n verbinding nodig om toegang te hebben tot de uitzendende router? Of kan ik gewoon de repeater(?) de verbinding(en) laten versterker waar ik toegang toe heb?
-Gaat het dan überhaupt werken?
Alvast bedankt.
*Ziggo biedt zo'n abonnement maar daarbij is de afname van televisie verplicht, dus geen optie.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer