Tweakers,
Vandaag nieuwe pc in losse onderdelen binnengekomen. In elkaar gezet, maar zo dood als een pier. Uiteraard eerst flink gezocht via Google en Tweakers. Veel problemen komen in de buurt, maar geen enkele keer matcht het precies.
Ik zal eerst even mijn relevante hardware beschrijven, voordat ik richting probleembeschrijving ga.
Het vreemde is: Het power-ledje (sb_pwr) op het moederbord zelf gaat niet branden bij het inschakelen van de voeding (dus nog voordat ik de pc zelf probeer in te schakelen).
Het volgende heb ik geprobeerd:
Als er meer info nodig is, plaats ik dit uiteraard met alle plezier. Wie kan mij helpen?
Vandaag nieuwe pc in losse onderdelen binnengekomen. In elkaar gezet, maar zo dood als een pier. Uiteraard eerst flink gezocht via Google en Tweakers. Veel problemen komen in de buurt, maar geen enkele keer matcht het precies.
Ik zal eerst even mijn relevante hardware beschrijven, voordat ik richting probleembeschrijving ga.
- Coolermaster Elite 310 (kast)
- ASUS M5A78L-M/USB3 (mobo)
- AMD Athlon II X4 645 / 3.1 GHz - Socket AM3 - L2 2 MB ( 4 x 512 KB ) - Box
- Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB -
- Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
- Sapphire RADEON HD 6770
- Corsair Builder Series CX430 V2 (Voeding)
Het vreemde is: Het power-ledje (sb_pwr) op het moederbord zelf gaat niet branden bij het inschakelen van de voeding (dus nog voordat ik de pc zelf probeer in te schakelen).
Het volgende heb ik geprobeerd:
- De batterij van het moederbord opnieuw geplaatst (niet vervangen).
- Eén bankje geheugen geplaatst (ipv twee) in alle 4 sloten.
- Videokaart en chassis fan niet laten voeden, alsmede HD en dvdrom
- Reset switchje er even af gehaald en weer teruggeplaatst
- Alle stekkertjes honderd keer nagelopen
Als er meer info nodig is, plaats ik dit uiteraard met alle plezier. Wie kan mij helpen?
AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz) | MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset | 2x1 ghz kingston hyperx (dual channel) | XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW |Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities) | Coolermaster 520W modulair.