• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
bekend topic voor iedereen. ik heb al beetje lopen pluizen tussen andere "dezelfde" topics hierzo maar had nog geen antwoord gevonde helaas.

ik was bezig met bouwen (samenstellen) van mijn BaK.
en de processor is de vraag waar ik mee zit.
Het is voornamelijk voor gaming.., dan zegt iedereen al snel i5 2500. Maar en als er videoediting etc. i7 2600.

Maar wat nu als je games streamed over internet?? word hierbij ook HT gebruikt? is dan de i7 een winst?

*edit onduidelijkheid over streamen: gamen + streamen zodat anderen jou gameplay Live kunnen zien op internet. zoals Live fraps

:)

[ Voor 12% gewijzigd door Stephan1337 op 30-08-2011 19:42 ]

Verwijderd

games over het internet is toch hetzelfde als gamen alleen dan met netwerk erbij, lijkt me dat de i5 nog steeds de beste/voordeligste optie is.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je betaald best veel geld, voor weinig verschil, zeker als je alleen gaat gamen. Ik heb zelf ook voor die keuze gestaan en heb gekozen voor de i5. Maar dit had je makkelijk ook kunnen vinden als je even had gegoogled. Wij kunnen niet voor jou beslissen wat je uiteindelijk wilt, dit zal je zelf moeten doen. Wij kunnen alleen voor- en nadelen aankaarten.

De meeste games gebruiken misschien maar een paar cores, nog lang niet allemaal, dus waarom tig euro's uitgeven voor een beetje extra performance... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2011 19:41 ]

• Stephan1337
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:40:
games over het internet is toch hetzelfde als gamen alleen dan met netwerk erbij, lijkt me dat de i5 nog steeds de beste/voordeligste optie is.
denk dat je verkered begrijpt...

gamen + streamen zodat anderen jou gameplay Live kunnen zien op internet. zoals Live fraps

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan1337 op 30-08-2011 19:42 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je trouwens al in Best Buy Guide overzichtstopic gekeken bijvoorbeeld? Wat adviseert men in een dergelijk topic?

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2011 19:47 ]

• Stephan1337
de 2500 als je veel gamed :P

Verwijderd

Wat zijn de aanbevolen specificaties voor dat programma wat je gebruikt?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Flash media encoder gebruikt die HT cores redelijk goed, dus het heeft er wel baat bij. Probleem is alleen dat het programma zelf niet al te best omgaat met al die cores dus moet je het handmatig instellen mbv affiniteit.

Maar idd, als je veel gamed en maar soms streamed is een 2500 beter. Stream je alles dan is een 2600 misschien het overwegen waard.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al geroepen is, is dit de plek niet voor deze vraag.

Zie hier:
Best Buy Guide overzichtstopic

Verder is het gewoon een kwestie van benchmarks zoeken in de apps die jij concreet draait. Enorm veel gaat het elkaar sowieso niet ontlopen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.