Eigen pc samenstellen en bouwen. 1e keer!

Pagina: 1
Acties:
  • 991 views

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik zou graag wat hulp krijgen met mijn pc te samenstellen en bouwen.

Wat ik al tot nu toe gevonden heb is dit ik zou alleen niet weten of ik nog tegen een probleem aanloop. Het enige probleem is gewoon dat ik echt niet weet of dit allemaal wel in de kast gaat passen en/of op het moederbord, terwijl ik het honderden keren gecheckt heb. Heb ik toch mijn twijfels. Althans dit is alles wat ik ga kopen en mijn budget is 1150. (voor pc alleen) 650 voor monitoren en muis etc. Oja ik zou graag willen weten hoeveel dvd spelers er in die kast passen want ik wil er eigenlijk 2.

- Cooler Master HAF 932
- Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
- Intel Core i7 2600k
- Seagate Barracuda 7200, 1TB
- Samsung SH222AB
- EVGA GeForce GTX570
- Kingston 1600MHz 2x4GB (2x)
- Scythe Mugen 2
- Corsair Gaming Series 800W

Ik hoop graag dat iemand mij kan helpen:)

[ Voor 43% gewijzigd door ion op 30-08-2011 18:51 ]

Verwijderd

ionn schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:02:
Oja ik zou graag willen weten hoeveel dvd spelers er in die kast passen want ik wil er eigenlijk 2.
Expansion bays: 6 (totaal) / 6 (vrij) x vooraan toegankelijk - 5.25"

dus 6.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 12:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je processor is boxed, dus inclusief koeler. Kast is gigantisch, dus prima geschikt. Processor past op bord. Videokaart kijk ik niet naar, zal vast wel lukken. Voeding is prima.

Denk wel even aan extra SATA kabels, die vergeet ik altijd.

Verder heb je het denk ik goed gedaan (ik heb niet naar prijs/kwaliteit verhouding gekeken, dat doe je maar zelf)

Ik adviseer je wel nog even in de Tweakers Best Buy Guides te kijken.

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2011

Mag ik trouwens zeggen dat ik je een gigantisch budget vind hebben voor een spelcomputer? Is een goedkoper systeem met wat leuke software (games en OS, office, antivirus etc) niet veel slimmer? Tweakers krijgt het prima voor elkaar een high-end gamesysteem te bouwen voor minder ;)

[ Voor 34% gewijzigd door sebastius op 30-08-2011 18:09 ]

• henkheksloot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-12-2025
kijk eens hier:
[BBG aanschaf] Gamesysteem

• ion
  • Niet online
Wow bedankt allemaal voor snelle reacties. Ja het is ook een groot budget maar dat maakt niet en ik gebruik hem ook voor after effects en photoshopping en ik zal is kijken of ik voor minder kan krijgen maar de producten daar hou ik me aan vast.:)

• ion
  • Niet online
Oja ik wil trouwens ook gaan leren scripten dus ga ik met de basics beginnen van scripten en een boek kopen en misschien wat lessen maar zelf uitvogelen is toch wel leuker:)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 12:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou ja ook voor die taken, zeker scripten, heb je echt niet zo'n systeem nodig hoor ;)

En photoshop is vooral gebaat bij idd veel RAM, dat heb je, en misschien is een SSD een nuttige investering. Liever een trager systeem met een SSD dan een snel systeem dat blijft hikken op de harddisk.

[ Voor 54% gewijzigd door sebastius op 30-08-2011 18:21 ]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik jou was dan zou ik de PC lekker laten bouwen.

Via de link die je post over de processor staat 2 keer gemeld dat er een koeler bij zit en jij leest er blijkbaar overheen.

In ieder geval zou ik eens beginnen om je huidige PC uit elkaar te halen en opnieuw in elkaar te zetten voordat je met zoveel geld aan de slag gaat.

Invoegen doe je zo!

• ion
  • Niet online
sebastius schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:20:
Nou ja ook voor die taken, zeker scripten, heb je echt niet zo'n systeem nodig hoor ;)

En photoshop is vooral gebaat bij idd veel RAM, dat heb je, en misschien is een SSD een nuttige investering. Liever een trager systeem met een SSD dan een snel systeem dat blijft hikken op de harddisk.
Ok maar kan je dan ook Gwn 1TB nemen van sata 600 etc en 2 ssd? is dat slim

• ion
  • Niet online
_Diederik schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:24:
Als ik jou was dan zou ik de PC lekker laten bouwen.

Via de link die je post over de processor staat 2 keer gemeld dat er een koeler bij zit en jij leest er blijkbaar overheen.

In ieder geval zou ik eens beginnen om je huidige PC uit elkaar te halen en opnieuw in elkaar te zetten voordat je met zoveel geld aan de slag gaat.
Dat gaat moeilijk want ik heb nu een imac:P Maar ik heb vaker pcs uitelkaar gehaald met mijn oom dus komt goed en ik houd er wel van alles uitvogelen

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ionn schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:29:
[...]

Dat gaat moeilijk want ik heb nu een imac:P Maar ik heb vaker pcs uitelkaar gehaald met mijn oom dus komt goed en ik houd er wel van alles uitvogelen
Neem van mij aan dat ook een Imac uit elkaar kan :)

En weer in elkaar.

Invoegen doe je zo!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-01 17:08
Voor elke beginner: YouTube: BEP TV - Bouw een PC Deel 1 - YouTube leer je veel van :).

• ion
  • Niet online
_Diederik schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:35:
[...]

Neem van mij aan dat ook een Imac uit elkaar kan :)

En weer in elkaar.
Nee echt niet geloof me want je kan ook geen losse onderdelen ervan kopen is allemaal geseald moet je dus helemaal openbreken. Kan alleen door experts of in een fabriek gedaan worden:)

• HerrJasper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09-2025
http://www.ifixit.com/Tea...l-27-Inch-Teardown/1236/1

Also, als je zo veel geld investeert in een PC, laat hem dan bouwen door iemand die er echt verstand van heeft. Doe jezelf en dit forum een lol.

• ion
  • Niet online
HerrJasper schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:42:
http://www.ifixit.com/Tea...l-27-Inch-Teardown/1236/1

Also, als je zo veel geld investeert in een PC, laat hem dan bouwen door iemand die er echt verstand van heeft. Doe jezelf en dit forum een lol.
Het kan als je weet hoe ik ga geen risico nemen want mijn imac kost 1600 euro.

• HerrJasper
ionn schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:44:
[...]

Het kan als je weet hoe ik ga geen risico nemen want mijn imac kost 1600 euro.
Ik wou alleen even laten zien dat het WEL kon. Maaar we gaan offtopic hierzo

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-01 10:54
Als je een lijstje kan maken van de onderdelen i.p.v. alleen maar links geven, zou dat veel tijd schelen. Deze un je aanpassen in je Topic Start (TS):

- Cooler Master HAF 932
- Intel Core i7 2600k
- Samsung SH222AB
- EVGA GeForce GTX570
- Scythe Mugen 2

Ik ga even een eigen lijstje in mekaar knutselen voor je, zal die ook even PM'en, die wat prestatie/prijs betreft wat efficienter is.

• ion
  • Niet online
HerrJasper schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:47:
[...]

Ik wou alleen even laten zien dat het WEL kon. Maaar we gaan offtopic hierzo
das waar:P althans bedankt voor moeite:)

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Volgens mij kan je bij Azerty de CPU inclusief koeler op het moederbord laten plaatsen, en het moederbord vervolgens in de kast (voor een klein bedrag). Geheugen/harde schijf/DVD stations/Grafische kaart kun je er dan zelf in plaatsen. Op zo'n manier zit er bijna geen risico aan vast.

• ion
  • Niet online
naarden 4ever schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:48:
Als je een lijstje kan maken van de onderdelen i.p.v. alleen maar links geven, zou dat veel tijd schelen. Deze un je aanpassen in je Topic Start (TS):

- Cooler Master HAF 932
- Intel Core i7 2600k
- Samsung SH222AB
- EVGA GeForce GTX570
- Scythe Mugen 2

Ik ga even een eigen lijstje in mekaar knutselen voor je, zal die ook even PM'en, die wat prestatie/prijs betreft wat efficienter is.
ok hartstikke bedankt:) ik zal ook gelijk topic veranderen

• HerrJasper
ionn schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:51:
[...]

ok hartstikke bedankt:) ik zal ook gelijk topic veranderen
Nog 1 ding: Schaf alsjeblieft niet je gear bij 4launch aan. Hele, hele slechte ervaring mee gehad...

• naarden 4ever
HerrJasper schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:56:
[...]

Nog 1 ding: Schaf alsjeblieft niet je gear bij 4launch aan. Hele, hele slechte ervaring mee gehad...
Daarbij, dit setje is goedkoper te krijgen...

• ion
  • Niet online
HerrJasper schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:56:
[...]

Waarom? En 4launch is wel goedkoopst. Maar online shops heb ik nooit problemen eigenlijk meegehad. En ik kan altijd de advocaat van mijn ouders erbij halen:)

• naarden 4ever
Even een paar vragen:

Ben je van plan te gaan overklokken, ja of nee?

Welke games ga je zoal spelen? (ook degene die nog niet uitzijn gewoon noemen)

Welke verdere applicaties wil je ermee doen? Je hebt al Adobe zooi genoemd, welke precies?

Heb je deze kast gekozen omdat je hem mooi vond, of omdat hij zo groot is dat alles er wel in MOET passen? Zeg anders even welke je mooier vind/liever hebt, dan kan men hier je vertellen of het gaat passen ja of nee.

Waarom 16GB? Tegen de tijd dat je die gaat benutten ben je toch aan een nieuwe PC toe...

Tot zover. ;)

• Mandera
ionn schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:39:
[...]

Nee echt niet geloof me want je kan ook geen losse onderdelen ervan kopen is allemaal geseald moet je dus helemaal openbreken. Kan alleen door experts of in een fabriek gedaan worden:)
Je kunt hem gewoon open maken hoor, met een zuignap het raam van voor het scherm en je zit er zo in ;) zelf al enkele keren moeten doen voor klanten, wel voorzichtig zijn en natuurlijk nooooit binnen garantie zulke trucjes uithalen :D

• ion
  • Niet online
naarden 4ever schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:03:
Even een paar vragen:

Ben je van plan te gaan overklokken, ja of nee?

Welke games ga je zoal spelen? (ook degene die nog niet uitzijn gewoon noemen)

Welke verdere applicaties wil je ermee doen? Je hebt al Adobe zooi genoemd, welke precies?

Heb je deze kast gekozen omdat je hem mooi vond, of omdat hij zo groot is dat alles er wel in MOET passen? Zeg anders even welke je mooier vind/liever hebt, dan kan men hier je vertellen of het gaat passen ja of nee.

Waarom 16GB? Tegen de tijd dat je die gaat benutten ben je toch aan een nieuwe PC toe...

Tot zover. ;)
Ja dat wil ik eigenlijk weten tot hoever hij na die 3.8 ghz kan overklokken zonder dat er iets misgaat.

Mw3, battlefield 3 etc shooters vooral.

After effects. Sony vegas. Photoshop. Cinema 4d. 3ds Max

Nou ik vind de kast best chill eigenlijk en kan er altijd dingen bijdoen omdat ie zo groot is dus das ook fijn.

En 16 Gb heb je wel nodig voor Adobe programmes enzo ik draai graag alles tegelijk dus ik wil niet dat hij dan heel tijd langzaam is.

• ion
  • Niet online
Mandera schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:10:
[...]

Je kunt hem gewoon open maken hoor, met een zuignap het raam van voor het scherm en je zit er zo in ;) zelf al enkele keren moeten doen voor klanten, wel voorzichtig zijn en natuurlijk nooooit binnen garantie zulke trucjes uithalen :D
:P nouja maakt toch niet uit want imac gaat naar mijn pa die wilde hem kopen :) en ik ga mac os x ook nog erop zetten naast windows 7 nu ik er over begin ik wil weten hoe je het nou precies installeert windows 7. Gewoon install cd in pc tijdens opstarten en hij komt in install menu>?

• Mandera
Nouuu Mac OS X installeren op een Windows PC is ook sneller gezegd dan gedaan, bij Windows 7 doe je de dvd in de pc en dan start je van dvd op, dan kom je in het menu. Kind kan de was doen :P

• naarden 4ever
ionn schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:13:
[...]

:P nouja maakt toch niet uit want imac gaat naar mijn pa die wilde hem kopen :) en ik ga mac os x ook nog erop zetten naast windows 7 nu ik er over begin ik wil weten hoe je het nou precies installeert windows 7. Gewoon install cd in pc tijdens opstarten en hij komt in install menu>?
Nee, via bootcamp. Google maar Es'.

• ion
  • Niet online
naarden 4ever schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:14:
[...]

Nee, via bootcamp. Google maar Es'.
Ik bedoel de samengestelde pc daar wil ik mac os x op hebben

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Welkom op GoT.

Het Shopping Forum is helaas niet de juiste plek voor je topic. Het forum waar het wel past is Complete Systemen & Laptops, maar daar zijn 'wat moet ik kopen' topics niet toegestaan. Wel tref je in dat forum zogenaamde BBG topics aan waar je terecht kan. Lees ajb wel eerst even de regels zoals genoemd in het CSL forum. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.