Toon posts:

3 monitor wel herkend, maar gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.. Ik heb een Sapphire HD6950 waarop ik 2 monitoren (Dell u2311h) via de dvi heb aangesloten. De derde monitor is nog een oude (samsung b2233).

Echter Windows ziet wel alle 3 de monitoren, maar ik kan er maar 2 aanzetten. Zowel in Windows als in de Ati Eyefinity setup. Hoe kan dit? Wordt mijn converter soms niet herkend (de derde monitor zit namelijk op DVI -> DP verloopstuk).

Afbeeldingslocatie: http://frankelfert.nl/dumpmap/dis1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://frankelfert.nl/dumpmap/dis2.jpg

Ik overweeg om een male-male DP kabel te kopen, omdat mijn Dell monitoren namelijk een DP uitgang hebben, echter voordat ik het koop zou ik graag willen weten of dit natuurlijk het probleem oplost, want een derde dell monitor moet nog heel even wachten (helaas).

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een idee?

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Wat doet ie als je er één DELL afhaalt?

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 09:28
Op welke poorten zitten de monitoren aangesloten op je videokaart? Met jou videokaart is het mogelijk om 3 schermen aan te sluiten, maar dan is het wel verplicht om minimaal 1 van de 3 op een DP-aansluiting aan te sluiten.

edit: sorry niet goed gelezen. is de convertor die je gebruikt een actieve of een passieve convertor? Er zal namelijk een actieve adapter gebruikt moeten worden, en die zijn redelijk prijzig. Goedkoopste oplossing is inderdaad een DisplayPort kabel aan te schaffen.

[ Voor 39% gewijzigd door Schumaster op 31-08-2011 08:23 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het zou helpen als je merk en type van je convertor er bij geeft.

Verwijderd

Topicstarter
theHoff schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 08:21:
Het zou helpen als je merk en type van je convertor er bij geeft.
I know sorry dat weet ik dus niet omdat een vriend van mij die nog had liggen... Ik vermoed inderdaad passief. Ik bestel dan wel een DP kabel...

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 09:28
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:21:
[...]

I know sorry dat weet ik dus niet omdat een vriend van mij die nog had liggen... Ik vermoed inderdaad passief. Ik bestel dan wel een DP kabel...
Gewoon DP kabeltje bestellen inderdaad, en dan moet het helemaal goedkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for de info... Kabel is besteld, even afwachten :)

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
dp -> dvi actief werkt ook, +/- 20 euro
Pagina: 1