zelf cloud server maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Hoi,

Als ik aan mijn studie werk, op school, gebruik ik vaak een laptop. Nu vind ik het een heel gedoe om alles naar mijn PC steeds over te zetten.

Is er iets van cloud server software? Zodat ik dat zelf kan opzetten? Ik heb een dedicated server, dus dat moet geen probleem zijn :)

Google docs, is een alternatief maar ik gebruik liever openoffice. Ook gebruik ik op school windows 7, en thuis Debian.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:23

Bjk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tsja, 'cloud' is een behoorlijk breed begrip. Je bent neem ik aan niet direct op zoek naar de software erachter (bijvoorbeeld xampp of Azure) maar meer naar de implementatie (à la Google Docs dan wel Office 365).

Voor zover ik weet is dergelijke software niet vrijelijk beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 30-08-2011 17:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Ik ben eigelijk op zoek naar iets open source achtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet echt heel wat specifieker zijn. Er bestaat niet zoiets als cloud server software. Een cloud server is niks anders dan een server die een verbinding heeft met een netwerk en vanaf internet bereikbaar is.
Een FTP server kan je dus ook prima een cloud server noemen, dan synchroniseer je daar gewoon data heen. Je kan ook je laptop direct naar je desktop laten syncen, heb je server niet nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Of iets à la SVN / Git, zeker handig vanwege de versioning.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Tsurany schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:40:
Je moet echt heel wat specifieker zijn. Er bestaat niet zoiets als cloud server software. Een cloud server is niks anders dan een server die een verbinding heeft met een netwerk en vanaf internet bereikbaar is.
Een FTP server kan je dus ook prima een cloud server noemen, dan synchroniseer je daar gewoon data heen. Je kan ook je laptop direct naar je desktop laten syncen, heb je server niet nodig.
Ah bedankt, ik snap het.

Dan nuanceer ik het een beetje: ik ben opzoek naar software waar door ik mijn documenten online kan opslaan en kan wijzigen, bestaat zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 12:30
hipy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:42:
[...]

Ah bedankt, ik snap het.

Dan nuanceer ik het een beetje: ik ben opzoek naar software waar door ik mijn documenten online kan opslaan en kan wijzigen, bestaat zoiets?
Microsoft Office
Google Docs
Waarom moet het open source zijn? Dit werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
hipy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:42:
[...]

Ah bedankt, ik snap het.

Kun je toch gewoon FTP of SFTP software voor gebruiken zoals proftpd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Is dropbox of één van de alternatieven niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 12:30

killercow

eth0

Moning2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:43:
[...]

Microsoft Office
Google Docs
Waarom moet het open source zijn? Dit werkt ook prima.
Omdat dit tweakers.net is, en mensen graag zelf willen kunnen klooien met de oplossing, er zelf iets van willen leren, en met wat geluk er zelf dingen aan kunnen toevoegen.

Als je graag closed source software wilt gebruiken, be my guest, maar dan is dit forum niet echt de plek om windows gebaseerde oplossing aan te bevelen, en heeft de topicstarter al aangegeven dat hij iets opensource zoekt.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:45:
Was ook mijn eerste gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Online opslaan kan prima, in Windows 7 kan je met NetDrive eenvoudig een FTP server mounten alsof het een lokale schijf is dus dan sla je direct online op.
Andere optie is gewoon op je server alles opslaan en je laptop die netwerk drive laten mappen en zorgen dat alles offline beschikbaar is, update hij automatisch als je thuis bent.
http://sparkleshare.org/ klinkt als leuke optie maar helaas nog niet voor Windows beschikbaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Kijk eens naar Feng Office of andere CRM pakketten.

Google Docs heeft overigens een plugin voor Microsoft Office waarmee al je documenten gelijk gesyncroniseerd worden naar Google Docs.

Edit: Het blijft natuurlijk een beetje strooien met uitdrukkingen en pakketten die iedereen het eerste te binnenschiet zolang je niet helder hebt aangegeven wat het is waar je naar op zoek bent.

[ Voor 34% gewijzigd door Dysmael op 30-08-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 14:26

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

WebDAV lijkt me wat je zoekt, kan je bij je bestanden alsof het een netwerkshare is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 12:30
killercow schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:50:
[...]

Omdat dit tweakers.net is, en mensen graag zelf willen kunnen klooien met de oplossing, er zelf iets van willen leren, en met wat geluk er zelf dingen aan kunnen toevoegen.

Als je graag closed source software wilt gebruiken, be my guest, maar dan is dit forum niet echt de plek om windows gebaseerde oplossing aan te bevelen, en heeft de topicstarter al aangegeven dat hij iets opensource zoekt.
Dus jij soldeert je moederbord ook zelf in elkaar, want je bent tweaker?

Dit zijn kan en klare oplossingen waarvan bijv. Google Docs kosteloos exact de functionaliteit heeft welke de TS aangeeft nodig te hebben

TS geeft aan dit niet te willen en liever Openoffice gebruikt. Hieruit is dan op te maken dat de volgende plugin de oplossing is: http://extensions.services.openoffice.org/project/ooo2gd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
http://sparkleshare.org/
dropbox alternatief wat je zelf kan hosten. open-source (volgens mij was het op git gebaseerd)
helaas zelf nog niet aan toe gekomen

[ Voor 8% gewijzigd door d33n op 30-08-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Dat is precies wat ik zocht, ik copy/paste iets in een map en het is synced. Thanks! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
www.owncloud.org is een opensource cloudplatform op je eigen server. Alleen is het nog niet helemaal af (oa nog geen sync clients voor desktops en mobile)

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

hipy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:18:
Dat is precies wat ik zocht, ik copy/paste iets in een map en het is synced. Thanks! :>
Dropbox werkt erg mooi, maar let wel even op hun voorwaarden. Die zijn recentelijk aangepast, en niet in het voordeel van de gebruiker:
  1. http://betanews.com/2011/...files-to-law-enforcement/
  2. http://www.crn.com/news/c...-data-ownership-gaffe.htm
  3. http://blogs.csoonline.co...s_fundamental_cloud_issue
Als je daarmee kan leven is het een prima dienst.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Oplossing (al jaren...) is Werkmap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Erg onduidelijke TS. Gelukkig is er toch een oplossing. Verdere discussie lijkt me zinloos onder deze titel. Slotje

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.