Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Probleem] Pc stopt er mee, voeding begint te blazen

Pagina: 1
Acties:

• mexm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-01-2023
10 minuten geleden zat ik nog gewoon te browsen op mijn pc. Ondertussen liet ik een virusscan lopen van Kaspersky omdat er telkens bij het opstarten een proces in taakbeheer voorkwam, die alle processorcapaciteit wegvrat (fx_cacher.exe zogenaamde Firefox Cacher).

Opeens is de verbinding met de monitor weg (scherm gaat uit, lampje flikkert) en begint mijn voeding als een gek te blazen. Als ik de pc heb uitgedaan en kast heb opengemaakt doe ik de pc weer aan. De voeding begint weer te blazen, de CPU fan draait voor 2 seconden en gaat dan weer uit. De videokaart koelt normaal. Het scherm staat aan maar vertoont helemaal niets.
Wat kan er gebeurt zijn? En hoe los ik dit op? :(

Specs: AMD Phenom II X4 940
6gig RAM
Win7 64bit
Ati HD4890 1g
Voeding: OCZ Mod X stream pro 700W

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen om te achterhalen waar het nou fout gaat, en welk onderdeel daar de schuldige aan is.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mexm schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:05:
10 minuten geleden zat ik nog gewoon te browsen op mijn pc. Ondertussen liet ik een virusscan lopen van Kaspersky omdat er telkens bij het opstarten een proces in taakbeheer voorkwam, die alle processorcapaciteit wegvrat (fx_cacher.exe zogenaamde Firefox Cacher).

Opeens is de verbinding met de monitor weg (scherm gaat uit, lampje flikkert) en begint mijn voeding als een gek te blazen. Als ik de pc heb uitgedaan en kast heb opengemaakt doe ik de pc weer aan. De voeding begint weer te blazen, de CPU fan draait voor 2 seconden en gaat dan weer uit. De videokaart koelt normaal. Het scherm staat aan maar vertoont helemaal niets.
Wat kan er gebeurt zijn? En hoe los ik dit op? :(

Specs: AMD Phenom II X4 940
6gig RAM
Win7 64bit
Ati HD4890 1g
Voeding: OCZ Mod X stream pro 700W
Dit is geen helpdesk.

1. Wat heb jezelf gedaan om te kijken wat je kon uitsluiten wat het kan zijn?
2. Zoals al gezegd is, heb je hier al naar gekeken? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
3. Haal je videokaart eruit en prik hem eens vanuit je monitor rechtstreeks op het moederbord en kijk dan of je CPU fan draait en je weer beeld krijgt.
4. Haal je mem blokjes eruit en probeer 1 voor 1.

En 5. Hoor je piepjes? Heb je je interne speaker op het mobo aangesloten? Piepjes geven voornamelijk aan wat er aan de hand is met jouw hardware. (Dit ken je terug vinden in het boekje van je mobo).

Een kleine edit:

Dit lijkt mij meer het probleem van oververhitting. Voel alles even na of iets niet tegen het kookpunt aanzit. (Hoe je dat merkt? Dit voel je vanzelf wel >:) )

[ Voor 5% gewijzigd door Xtr3me4me op 30-08-2011 17:26 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• mexm
1. Ik heb nog even verder gekeken, voeding was het dus niet. Het was mijn videokaart die op volle kracht aan het blazen was. Verder heb ik de videokaart eruit gehaald, toen besefte ik opeens dat ik mijn mobo geen onboard vga aansluiting heeft..

2. Hangen en opstarten heb ik doorgekeken. Ik heb helaas geen PCI kaartjes meer, alleen nog een AGP kaartje (ati x1650) maar die kan ik nergens instoppen op mijn huidige moederbord. Verder heb ik ook geen moederbord liggen waar een PCI-E kaartje op kan. De bios van de computer kom ik dus ook niet in want ik heb geen beeld. De videokaart is overigens niet overclocked (of die dat geweest is weet ik niet, van medetweaker overgekocht).

Op de videokaart zie ik overigens wel 3 rode lampjes branden, die normaal geloof ik niet branden. Misschien dat dit in de manual staat (als ik die op internet kan vinden).

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 16:38

Mavamaarten

Omdat het kan!

Krijg je je systeem weer aan na een tijdje afkoelen ? Het lijkt inderdaad op oververhitting.

Android developer & dürüm-liefhebber

• mexm
Nee, heb hem minstens een uur uit laten staan en hij geeft nog steeds hetzelfde probleem. Zou het ook softwarematig kunnen zijn? Virus of iets anders?

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 16:27
Okee, het is geen helpdesk, (maar stiekem wel een beetje).
Misschien een gekke opmerking, maar ruik eens aan je voeding. Ruik je een sterke funky lucht?
Als ik dit zou hebben zou ik:
1. Alles eruit halen wat overbodig is (Dus alleen mem, proc,mobo en vga.)
2. Bios reset.
3. Controleren of je biosreset werkt (Opstarten=>Delete toets=> f8 (als dat optimized defaults is)=>F10, Y, Enter.
4. Mem wisselen, dus 1 reepje.
5. Voltages checken in bios
6. Andere voeding testen
7. Ander mem cpu testen.
8. If everything fails: ander mobo testen.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Ziet ernaar uit dat je videokaart is overleden. Lijkt op oververhitting

• mexm
Dit is wel erg raar, omdat ik niet eens aan het gamen was of iets wat veel van de videokaart vroeg. Ik ga in ieder geval even een nieuwe powerkabel aanschaffen en kijken of het daar aan ligt.

@Biersteker

Ik ruik niets geks als ik er aan ruik. Moet ik nog steeds die stappen ondernemen, of is dat alleen als er iets mis is met je voeding?
Pagina: 1