AMD Vision Center (Catalyst Control Center) start niet

Pagina: 1
Acties:

• Blokkie81
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hallo,

Sinds een kleine week heb ik eindelijk mijn zelf gebouwde media center, met daarop Windows Server 2008 R2 geïnstalleerd.

Alles werkt prima, behalve de AMD Vision Center. Deze wil maar niet starten. Het probleem is dat enkel in deze software de overscan/underscan optie aangepast kan worden. Momenteel heb ik namelijk van die mooie zwarte balken om mijn scherm heen, waardoor ik dus niet beeldscherm vullend kan kijken.. :(

Even wat meer info:

Het gaat om de Radeon HD 6310 welke geïntegreerd zit op mijn moederbord van Asus, de E35M1-I DELUXE. Deze zit via HDMI aangesloten op mijn Panasonic TX-P50VT30. Ik heb om de grootste ergernis te omzeilen al de 16:9 overscan functie op de TV zelf gebruikt, maar nog houd ik zwarte balken (al is het wel minder).

Wat de grootste ergernis veroorzaakt, is het feit dat de Catalyst software maar niet wilt starten.

Ik lees hier meer over op het Internet, maar helaas heb ik alle stappen gedaan, zonder resultaat. Ik heb bijna het idee dat de Catalyst software niet draait op Server 2008 R2. Mijn huidige Catalyst versie is 11.8, waar mijn huidige driver versie 8.881.0.0. is.

Ik heb de Catalyst software meermaals verwijderd via Control Panel, als ook via verschillende driver sweepers, genaamd Revo Uninstaller en Driver Sweeper. .Net Framework heb ik ook meermaals verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat. Het heeft dus nooit gewerkt en aangezien ik hier al een paar dagen mee bezig ben, zou ik graag jullie hulp in willen schakelen, mogelijk dat iemand hetzelfde heeft gehad?

Is er een manier om bijvoorbeeld via het register zaken uit- en aan te zetten? Of een 3rd party tool die ook de Overscan/Underscan optie kan aanpassen? Ik heb overigens de ATI Tool gedownload, maar deze kan nou net deze instellingen niet aanpassen... :'(

Ik hoor het graag van jullie.

Bij voorbaat dank.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Draait de CCC.exe wel op de achtergrond?
Het kan zijn dat deze gewoon wat traag start, je cpu is namelijk niet super snel. Hier duurt het meer dan 5 seconden voor hij het start (op vergelijkbaar systeem).

Probeer eens een oudere versie van de driver, dit kan wel eens helpen.
Misschien geeft ati tray tools meer opties?