Coax binnenkomst bij ingang appartementencomplex, verder UTP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-03-2023
Ik ga volgende maand verhuizen naar een appartement. Er is een COAX kabel gelegd tot een meterkast bij de ingang van het appartementencomplex. Vanaf die meterkast heb ik een UTP laten leggen die in mijn appartement uitkomt. Dit omdat ik glasvezel wilde laten aansluiten, maar die vragen er nu €900,- voor.

Vraag:
Ik wil ik in mijn appartement een modem(upcbox) neer zetten met digitale tv en internetaansluitingen. Hoe krijg ik het signaal van de meterkast (20 meter daarvandaan en alleen beschikking over UTP) bij de ingang van het gebouw naar dat modem?

Ben benieuwd.... heb er zelf niet veel verstand van.

[ Voor 8% gewijzigd door bertkoekkoek op 30-08-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Ook coax leggen naar je appartement. Modem kan eventueel in je meterkast, maar voor het tv-signaal naar je decoder heb je alsnog coax nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:24

Quad

Doof

UPC heeft als goed is modem waarop de coax aangesloten moet worden.
Daarvan daan moet je dus netwerk tv en telefonie aansluiten.
Dus die coax kabel moet je doorverbinden met een splitter naar je apartement, en vandaaruit verder werken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Volgens mij, correct me if I'm wrong, heb je voor iedere aansluiting vanaf je modem een utp-kabel nodig: een voor telefonie, een voor televisie en een voor internet. Als je het modem niet in de meterkast wil aansluiten, zul je de coax moeten doortrekken naar je appartement.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CodeCaster schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:51:
Volgens mij, correct me if I'm wrong, heb je voor iedere aansluiting vanaf je modem een utp-kabel nodig: een voor telefonie, een voor televisie en een voor internet. Als je het modem niet in de meterkast wil aansluiten, zul je de coax moeten doortrekken naar je appartement.
Bij UPC/Ziggo gebruik je voor TV helaas nog coax.
Telefonie gebruik je ook gewoon de telefoonkabel voor ;)

@hieronder:
Dat kan, maar dan moet je én nog een Coax, en UTP en telefoonlijn trekken naar je apartement, en dat lijkt me minder handig.

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 30-08-2011 14:54 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
Ik wil het inderdaad proberen zonder de COAX door te trekken. Maar als de UPC decoder een coax nodig heeft dan zal ik dus inderdaad alsnog een COAX moeten gaan door trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
Glasvezel gaat er dus helaas niet komen, kabel wordt lastig omdat ik dan een kabel moet gaan doortrekken door 3 andere appartementen en een stuk van een boni supermarkt.

Is ADSL een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Quad schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:52:
[...]

Bij UPC/Ziggo gebruik je voor TV helaas nog coax.
Telefonie gebruik je ook gewoon de telefoonkabel voor ;)
Dus dan moet 'ie, naast de reeds aanwezige utp-kabel voor z'n internet, ook nog coax (tv) en telefoonkabel doortrekken naar het appartement?

Plaats dan een versterker beneden, vervang de utp van meterkast naar appartement door een goeie coax en sluit de UPC-box lekker in je appartement aan.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CodeCaster schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:54:
[...]

Dus dan moet 'ie, naast de reeds aanwezige utp-kabel voor z'n internet, ook nog coax (tv) en telefoonkabel doortrekken naar het appartement?

Plaats dan een versterker beneden, vervang de utp van meterkast naar appartement door een goeie coax en sluit de UPC-box lekker in je appartement aan.
Klopt helemaal, behalve dat de versterker pas na de modem mag, omdat je anders problemen krijgt.

@Bert, adsl kan wel, dan komt het signaal op je telefoonlijn in je apartement binnen, anders heeft mijn zwager nog een goede coax rol van +- 50 meter liggen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 30-08-2011 14:56 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
Als mijn telefoonlijn beneden aankomt en ik daar een kpn experiabox aansluit moet ik volgens mij voor tv en internet aparte utp kabels hebben? (dus dan alsnog een tweede kabel trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je telefoonlijn komt hopelijk toch wel in je appartement aan? Anders heb je nog steeds hetzelfde probleem, al dan niet met andere soorten kabels, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bertkoekkoek schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:47:
Ik ga volgende maand verhuizen naar een appartement. Er is een COAX kabel gelegd tot een meterkast bij de ingang van het appartementencomplex. Vanaf die meterkast heb ik een UTP laten leggen die in mijn appartement uitkomt. Dit omdat ik glasvezel wilde laten aansluiten, maar die vragen er nu €900,- voor.
Heeft de vorige bewoner dat kaartje niet ingevuld voor het aansluiten? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
Dank allen voor de snelle reacties! Ik ga mijn brochure van de woning nog eens even goed doornemen of de telefoonlijn naar mijn appartement gebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
Raven schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Heeft de vorige bewoner dat kaartje niet ingevuld voor het aansluiten? :?
Het is een nieuw appartementencomplex met 7 appartementen. Midden in een woonwijk waarin iedereen glasvezel heeft. Maar Reggefiber (Glashart) vraagt er dus maar liefst €900,- per appartement voor. Dan is een Coax proberen in de leiding erbij te krijgen misschien toch een betere optie(ook goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm...
Is de aansluiting echt kosteloos?

Ja, als u zich tijdig aanmeldt, is deze kosteloos. Meldt u zich buiten de aangeduide tijdsperiode aan, dan kunnen voor de aansluiting wel kosten in rekening gebracht worden. Deze bedragen maximaal 150 euro.
Maar dit staat er ook:
Kan ik ook op een later moment worden aangesloten?

Technisch is dit zeker mogelijk. Maar aangezien we de stoep dan opnieuw moeten openmaken, zijn hier extra kosten mee gemoeid. Deze kosten - die kunnen oplopen tot honderden euro’s - komen dan wel voor uw rekening.
http://reggefiber.nl/aanlegwerkzaamheden.html

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 30-08-2011 15:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
Ik ben inderdaad erg bang dat het om die tweede gaat. Ze moeten wel te verstaan 30 meter stoep openbreken en weer dichten. Het leuke is dat dat tot 2 weken geleden helemaal open was. Maar toen was het een bouwplaats waar ze nog niets mochten doen. Wet en regelgeving, pffff...

In ieder geval de aannemer gemaild of de telefoonkabel tot in het appartement is eo zoniet of hij een coax kabel wil doortrekken.

[ Voor 19% gewijzigd door bertkoekkoek op 30-08-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is daar geen uitzondering op? Bijv. omdat het niet jouw schuld is dat de woning niet aangesloten is omdat de vorige bewoner "nee" heeft ingevuld op het kaartje voor het aanleggen of dat het kaartje werd bezorgt op het moment dat er niemand woonde? (Weet niet wat van toepassing is in jouw geval.)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
Allebei niet van toepassing. Het glasvezel is aangelegd voordat het gebouw gebouwd is. Dus het gehele adres staat niet op de kaart die ze hanteerden toen ze Nijkerk hebben aangesloten. En ze zijn vrij stellig over de kosten, merk geen onderhandelingsruimte. Ook de gemeente even gebeld of ze bepaalde afspraken hebben. Dat hadden ze wel met het aansluiten van de hele stad, maar contract is beëindigd toen alles aangesloten was. Weinig manieren om druk te zetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah op die manier. Anderen uit de buurt zijn dus al wel aangesloten? Als dat het geval is zal de hoge prijs wel komen doordat er helemaal naar de wijkcentrale een kabel aangelegd moet worden, als het betreffende gebouw er nog niet zo lang staat ligt die er waarschijnlijk nog niet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38354

Als de glasvezelkabel tot appartementencomplex nog niet aanwezig is, dan zou ik eens in overleg gaan met je buren.

Wanneer deze ook besluiten toto glasvezelaanleg zijn de kosten misschien te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
Het totale te betalen bedrag is 6300 euro met max. 7 huishoudens. Schiet dus niet op:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb misschien een ander idee wat ik een jaar of 2 geleden zag op een domotica beurs.
Daar gebruiken ze 1 utp kabel voor netwerk, telefoon en tv. Je hebt dan wel maar een 100mbit netwerk omdat er maar 2 paren gebruikt worden (1+2 en 3+6), 1 paar voor je telefonie en 1 paar voor tv. Dat werkte daar perfect. Kan zijn dat je dan een afgeschermde kabel moet trekken, maar volgens mij moet het gewoon werken. Meen mij te herinneren dat ze daar ook gewone utp of ftp gebruikten met die demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
Kijk... Dat geeft hoop, betekent dat dat ik de utp moet splitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bartjezz schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:52:
Ik heb misschien een ander idee wat ik een jaar of 2 geleden zag op een domotica beurs.
Daar gebruiken ze 1 utp kabel voor netwerk, telefoon en tv. Je hebt dan wel maar een 100mbit netwerk
Is dat toevallig het systeem van Abitana? http://www.abitana.com/index.php?id=smartmedia&L=2
Nadeel daarvan is dat ze geen standaard UTP kabel gebruiken, maar een eigen speciale kabel die je dan alsnog moet trekken. Daarnaast kan je volgens mij ook niet 2 signalen tegelijk erover sturen, dus het is OF tv OF netwerk.
Maar misschien zijn er andere systemen waarbij het wel kan, ik ben ze alleen nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Er bestaat zoiets als coax over UTP: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkoekkoek
Dat ga ik uitzoeken! Zou mooi zijn. Moet dan boven door een decoder gesplitst worden in tvsignaal en internetsignaal. Zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

De hoofdaansluiting komt binnen in de woning en hier wordt een signaalversterker op aangesloten met meerdere aansluitingen. Op deze versterker koppel je het kabelmodem aan en daarnaast de digitale decoder.

Zo zit het nu bij ons thuis ook. Het enige wat er anders wordt is dat je de coax verlengd d.m.v. UTP.

In de omschrijving bij het artikel staat dat het werkt met breedband internet en digitale tv.
Pagina: 1