Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-08 09:46
Hallo allemaal ,

Sinds kort gebruik ik google agenda. Zeer handig allemaal :)
Google maakt het onderscheid tussen: "Mijn agendas" en "andere agendas".

Ik wil dit dus syncen met mijn android toestel. Het gedeelte onder "mijn agendas" synct zonder problemen maar de "andere agendas" syncen niet mee. Ik heb me hier al eindeloos op gezocht. weet iemand raad?

Andere agendas zijn bvb de speeldagen en matchen van de jupiler league ( voetbal ;) ) .

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier heb je vast al gekeken, maar niet geschoten is altijd mis: Agenda > Menu > Meer > Agenda's. Daar kun je aangeven welke agenda's je synct en zichtbaar moeten zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28
Ik zit met hetzelfde probleem, maar de standaard aangeboden agenda's in Google Calendar,
waar je je op kan abonneren kunnen niet gesynchroniseerd worden.

Zie: http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=37098

Eigen aangemaakte andere agenda's kan weer wel zoals bij de vorige reactie staat.

[ Voor 14% gewijzigd door EciRuam op 30-08-2011 14:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
Wel jammer dat het niet lukt.
Hier snap ik google even niet.. Dan maar hadnmatig inporteren .. of zijn er andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik begrijp het probleem niet echt. Ik heb 3 agenda's gesynct met mijn Samsung S1

Mijn eigen, Die van mijn vrouw en 'Nederlandse feestdagen'

Wat gaat er mis dan?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28
Ortep schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:41:
Ik begrijp het probleem niet echt. Ik heb 3 agenda's gesynct met mijn Samsung S1

Mijn eigen, Die van mijn vrouw en 'Nederlandse feestdagen'

Wat gaat er mis dan?
Dat klopt, ik zelf heb ook de Nederlandse Feestdagen gesynct met mijn Desire.
Maar als je je op een voetbalclub abonneer via de google agenda's, dan kun je die niet synchroniseren naar de telefoons.
Zie link in mijn vorige post en dan Sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bedoel je anderen waarmee je agenda's deelt?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
Neen, Je kan via google agenda een reeks van agendas inporteren. Nederlandse feestdagen , data van te spelen matchen in de pro leaugue etc etc.. Deze komen dan bij andere agendas te staan. Deze worden niet gesynced met je Android toestel. Ik zie dat de nederlandse feestdagen daar ook bij staan? Die syncen wel mee dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah. Hmm. Daar weet ik niet het fijne van. Via activesync kun je wel andere Google kalenders mee syncen door vanaf je telefoon op m.google.com in te loggen, maar of dat ook geldt voor web-kalenders, geen idee...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Hier geen problemen om de Nederlandse feestdagen te syncen met mijn android.
Je moet na toevoeging van Nederlandse feestdagen in google calendar deze natuurlijk wel even aanvinken in je android toestel.

edit:
Mocht Nederlandse feestdagen niet aan te vinken zijn omdat deze ontbreekt, schakel op je android toestel via instellingen > accounts de synchronisatie met je agenda even uit, dan meteen weer aan. Wacht tot de synchronisatie klaar is en kijk nog eens.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 30-08-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
Feestdagen syncen inderdaad wel gewoon mee.. Ik lees wel dit bij die kalender:
ical: "Gebruik het volgende adres om je agenda te openen vanuit andere toepassingen. Je kunt het adres kopiëren en in elke agendatoepassing plakken waarin de iCal-indeling wordt ondersteund."
Dit zal wel de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Welke syncen dan niet mee? Dan kunnen wij het ook eens testen.

Het iCal verhaal staat hier denk ik los van, dat is bedoeld om het in een andere agende te kunnen importeren.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 31-08-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
Neem eender welke ploeg uit sport , ik heb het met een paar ploegen uit de Belgische jupiler league geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 09:20
Het is mogelijk om 'andere' agenda's te synchroniseren met je telefoon, maar de optie hiervoor is enigszins verstopt. Om de configuratie aan te passen log je via je telefoon-browser in op m.google.com.

Kies onderin de pagina voor 'taal wijzigen' en kies dan voor English (US). Wanneer je terugkeert naar het overzicht van je diensten, staat er een nieuw icoon 'sync' in de lijst. Kies voor dit programma, log in met je Google account en kies vervolgens voor je telefoon in de lijst met toegewezen toestellen. Op de volgende pagina kun je instellen welke agenda's je wilt synchroniseren.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb zelf de voetbalagenda van PSV in Google geïmporteerd via markthisdate. Deze werd ook niet gesynchroniseerd met m`n SGS2. Gisteren heb ik `m volledig gereset, echt helemaal leeg dus, en nu staat de agenda er opeens wel bij. Lijkt erop dat het toevoegen van gedeelde agenda`s nadat je je telefoon al hebt gekoppeld met je Google-account niet helemaal lekker werkt. Kun je op een of andere manier niet je telefoon ontkoppelen van je Google-account en daarna weer koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
Sietse schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:11:
Het is mogelijk om 'andere' agenda's te synchroniseren met je telefoon, maar de optie hiervoor is enigszins verstopt. Om de configuratie aan te passen log je via je telefoon-browser in op m.google.com.

Kies onderin de pagina voor 'taal wijzigen' en kies dan voor English (US). Wanneer je terugkeert naar het overzicht van je diensten, staat er een nieuw icoon 'sync' in de lijst. Kies voor dit programma, log in met je Google account en kies vervolgens voor je telefoon in de lijst met toegewezen toestellen. Op de volgende pagina kun je instellen welke agenda's je wilt synchroniseren.

Succes!
IK heb dit geprobeerd , maar sync is denk ik niet gemaakt voor android toestellen. Enkel voor niet android. Tenzij ik iets fout deed. Sync stond er wel tussen maar kon er verder niks mee.. :(

@Trasos: Ik ga dit vlug even proberen. Maar , ik heb bvb gisteren de "christelijke feestdagen" toegevoegd als test en dat ging wel onmiddellijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43

Wurtul

simon says.....

Wat je ook nog kan proberen is op je telefoon de agenda te openen en dan onder instellingen - meer - agenda's de te synchroniseren agenda's aan zetten.

Ik heb zowel mijn eigen agenda als nederlandse feestdagen en verjaardagen van mijn contacten gesynchroniseerd en zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
VIa markthisdate importeren in google agenda lukt wel.. Wel raar dat de agendas van google zelf niet lukken :)
Pagina: 1