Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W2k8 + XP] Folder redirection aangepast, maar oude blijft

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 22:52
Dag luitjes,

De titel is misschien wat verwarrend, maar ik zal het proberen uit te leggen. Bij ons in het bedrijf gebruiken we folder redirection. De gebruikersprofielen, application data, documenten, desktops, etc. wordt op een aparte locatie opgeslagen op de fileserver. Met een testgebruiker inloggen om te controleren of alles werkte en het werkte dus zonder problemen.

Echter bij het opzetten had ik bij application data een vergissing begaan. Ik had hem namelijk verwezen naar een userdata$-share. Ik vond het voor het overzicht makkelijker om hier een Appdata$-share voor te maken (de naam zegt het immers al, lijkt me duidelijk). Ik dus een nieuwe share maken (appdata$), de inhoud van userdata$ naar appdata$ verplaatsen en de wjiziging ook in de folder redirection-policy aangepast. Ik dacht ook meteen maar zo verstandig te zjin en de userdata$-share te verwijderen aangezien deze in mijn ogen toch niet meer nodig was.

Wel dus! Het systeem blijft er om vragen bij het inloggen van gebruikers. Ik dacht dan maak ik hem gewoon opnieuw, maar dan wordt er ook data opgeslagen! Dat is dus niet de bedoeling aangezien alles in appdata$ hoort te komen.

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Veel zaken over Folder Redirection op Google gaan over voorgaande Windows-versies en zijn niet of minder relevant voor Windows Server 2008 R2.

Kan iemand me hier mee helpen?

tnx

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 18:33
Uh je hebt dit in je live omgeving toegepast toen users ingelogd waren e.d. ?
Replicatie is wel goed gegaan?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 22:52
Dit is in een testomgeving. In geval er geen oplossing voor handen is, kan ik altijd terug naar een backup maar dan weet ik nog niet wat het probleem is.

Op het moment dat ik dit veranderd heb waren er geen users ingelogd.

De replicatie is verder goed gegaan. Ook geen errors in eventvwr, maar wel een error bij het uitloggen dat de betreffende share niet meer beschikbaar is.

Ik heb even de registry doorzocht op deze specifieke share maar deze wordt nergens vermeld.

[ Voor 8% gewijzigd door LollieStick op 30-08-2011 16:01 ]