Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win7 x64] spontane vastlopers en regelmatige weigering boot

Pagina: 1
Acties:

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-11 07:33
Hallo!

ik heb een probleem met mijn PC waar ik me geen raad mee weet. Sinds een jaar heb ik deze PC (zelf gebouwd) maar ondervind sinds enkele weken flinke problemen.

Geschiedenis
Rond januari een schone installatie van windows 7 64bit erop gezet welke het tot aan de zomer vakantie prima deed. Echter kon ik in juli SP1 voor windows 7 niet installeren aangezien er een corrupt bestand aanwezig was in het systeem.

Vervolgens heb ik een nieuwe installatie op mijn computer gezet en deze kon ik wel updaten en heb hem weer compleet klaar gemaakt voor gebruik.

Probleem
Na enkele dagen kreeg ik last van spontane vastlopers. Deze komen voor binnen een seconde tot een aantal minuten. Het maakt niet uit wat je aan het doen bent, maar alles loopt vast. Je kunt overigens bijna altijd wel nog met je muis bewegen.
Daarnaast wil de computer geregeld niet opstarten. Hij loopt dan vast wanneer het windowsscherm tevoorschijn komt met windows starten... eronder, of net voordat het welkomst scherm te voorschijn komt.

Het vreemde aan dit alles is dat ik niet altijd gebeurde maar ongeveer 90% van de keren. De rest van de tijd doet de computer het prima.

Wat heb ik geprobeerd
Ik heb de computer in zijn geheel gescant op virussen maar er werd niets aangetroffen.

Vervolgens nog maar eens opnieuw geinstalleerd en hij bleek weer normaal te werken.
Ik helemaal blij en de computer wederom klaar gemaakt voor het dagelijke gebruik.

Probleem
Maar na een korte periode deed zich weer het probleem voor van de spontane vastlopers en de weigering van opstarten.

Mijn analyse en vraagstukken
Aangezien de computer het normaal doet wanneer ik net een nieuwe installatie op de computer heb staan ga ik er vanuit dat het een softwarematig probleem zal zijn.

Maar hoe nu verder te gaan...

- ik betwijfel of het zin heeft om de stappen te volgen uit de howto over boot problemen aangezien er zich ook problemen voor doen wanneer ik wel in windows kom.

- ik las elders op het forum dat er zich soms problemen voor doen in windows xp wanneer " Windows Search 4.0" is geinstalleerd. Ik weet dat ik deze er op heb staan dus zal beginnen met het deinstalleren hiervan.

- Wederom een schone installatie van windows 7 heeft denk ik weinig zin, maar wellicht dat een ander besturingssysteem uitsluitsel zou kunnen geven of het daadwerkelijk om een softwarematig probleem gaat. Echter wil ik uiteindelijk weer windows 7 hebben.

Iemand een geniaal idee of zelfs de geniale oplossing die mij van dit probleem zal ontnemen?

Alvast hartelijk bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom ga je een oplossing die alleen voor XP werkt toepassen op Windows 7?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:04
Mijn eerste gedachte zou zijn harddisk of memory problemen. Memory problemen kunnen op elk moment opspelen en veel verschillende problemen veroorzaken, maar daarbij zou ik ook crashes verwachten.
Ik zou eens memtest draaien en hdd scannen op badsectors.

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Ik heb identiek dezelfde problemen hier!

Ik kreeg een PC binnen met de vraag of ik er eens kon naar kijken omdat hij zeer traag ging. Het is een Medion met een i5 processor, windows 7 home premium, 4gig?, ... (de exacte specificaties heb ik nog niet opgezocht).

Toen ze hem binnen brachten, zeiden ze dat hij plots zeer traag opstartte. Ze hadden een vermoeden dat het een virus was of Panda antivirus, maar geen van beiden bleek het probleem.
Gisteren heb ik dan maar de hele boel opnieuw geïnstalleerd (vanaf de recovery). In eerste instantie werkte hij zeer soepel, maar na een paar windows updates (waaronder SP1), was ik eraan voor de moeite:
Het opstarten verloopt zeer traag (blijft ook hangen op het windows logo, soms ook op een zwart scherm), maar dat gebeurd ook maar in 90% van de keren.
Eens opgestart, loopt hij soms wel vlot, maar dat duurt maar enkele minuten.
Afsluiten kan dan ook zeer lang duren (soms tot meer dan 20 minuten).

Daar het dus van de recovery geïnstalleerd is, staan er wel nog enkele programma's op: bullguard, test versie van office 2011, snelkoppeling naar de aldi website :S , ... maar dus niets speciaals.

• bkorteling
Ik heb een schone windows 7 64bit professional upgrade van surfspot. mijn systeem ziet er als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,90€ 42,90
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master Sileo 500€ 58,-€ 58,-
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1Logitech Corded Mouse M500€ 19,99€ 19,99
1Intel Core i7 860€ 225,-€ 225,-
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 54,90€ 54,90
1Corsair XMS CMX8GX3M4A1600C9€ 48,30€ 48,30
1Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black€ 9,70€ 9,70
1Gigabyte GA-P55A-UD3€ 109,-€ 109,-
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 98,50€ 98,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 705,74

Wat betreft de opmerking van Singelaar:
als het aan het geheugen zou liggen zou je een bsod krijgen voor zover ik weet.
De hdd ben ik momenteel aan het testen met estool. ben benieuwd of dat daar iets uit komt.zo niet dan toch even snel memtest draaien.

en wat betreft alt-92, ik dacht dat het het proberen iig waard was. vandaar.

Als hier allemaal niks uit komt zet ik er even een xp installatie op zodat de schijf in zijn geheel geformateerd kan worden en vervolgens maar weer eens windows 7.

• bkorteling
er is een fout geconstateerd op de hdd.
er wordt aangeraden om de schijf te wissen en vervolgens nogmaals te testen.

wat is de kans dat het probleem dan is opgelost (en niet terug komt)?
of kan ik beter direct een rma aanvragen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus doe je een volledige chkdsk, eventueel met een tool van de leverancier erbij zodat je beargumenteerd een RMA kan indienen als dat nodig is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:04
Ik zou ook alvast even kijken hoe je RMA aanvraagt bij Samsung.

Toen ik een western digital RMA wilde aanvragen moest ik een diagnostic tooltje van WD draaien en de uitslag mee sturen met mijn RMA verzoek.

Als Samsung ook zoiets heeft hoef je niet een volledige Checkdisk af te wachten én de Samsung diagnostics.

Bij WD ging RMA erg makkelijk overigens, hoefde ik niet uitgebreid te beargumenteren.

BTW: leuk om gelijk te hebben :)

• bkorteling
ik heb de schijf gescant met estool en er zat een fout in (ook na formateren).
ik heb een rma aangevraagd en is meteen toegekend. waarschijnlijk heb ik vandaag weer een hdd in het bezit.
ik zal laten weten of het probleem nu is opgelost.

---

Probleem is opgelost. HDD was inderdaad het probleem.

bedankt voor de hulp

[ Voor 12% gewijzigd door bkorteling op 17-09-2011 13:34 ]

Pagina: 1