Probleem met versterker / input-kanalen

Pagina: 1
Acties:

• Tinito
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:23
De laatste tijd heb ik problemen met mijn stereo versterker (een JVC AX-R741).
Op de versterker zit een draaiknop om van input-kanaal te veranderen (cd, aux, tuner etc), met een lampje wordt aangegeven welk kanaal op dat moment gebruikt wordt.
Het probleem is dit lampje + het geluid steeds een korte of langere periode wegvalt. Wanneer je met de draaiknop of de afstandsbediening opnieuw een kanaal selecteert, is het geluid weer terug (maar vaak herhaalt het probleem zich).
Het zal duidelijk zijn dat ik mij nogal erger aan het geluid dat continu wegvalt of uitvalt (vaak meerdere keren binnen 5 minuten).

Wat ik al geprobeerd heb is:
-Aansluiten op verschillende kanalen
-Andere bronnen (laptop, mp3speler, cd)
-Andere kabels

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Of is het gewoon einde versterker?

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Ik ken deze versterker niet maar is de selectieschakelaar niet gewoon vuil of half defect? Je zou kunnen proberen of je achter de schakelaar kan komen (kast open maken) en even wat contactspray in de schakelaar op de contactjes kunnen spuiten en even de schakelaar goed heen en weer draaien.

• Tinito
Bedankt, dat ga ik in ieder geval proberen.
Ik dacht zelf eigenlijk dat dat niet het probleem zou zijn, omdat het geluid vanzelf stopt en ook vanzelf weer aangaat zonder iets met de selectieknop te doen. Maarja ik heb ook geen idee wat het anders zou kunnen zijn 8)7

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gaat dat lampje ook normaliter even uit als je aan die schakelaar draaid ? of blijft die altijd op 1 van de inputs branden?

Iperf

• Tinito
Voor elke input is er een lampje, normaal gesproken is er altijd 1 lampje aan met de op dat moment geselecteerde input.

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Dat het lampje uitgaat lijkt te duiden op een of ander stroomlek, of een kortsluiting. Eens goed schoonblazen en misschien wat contactspray zou moeten helpen.
Pagina: 1