Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:50
Allen,

Heeft er iemand ervaring met het upgraden van het werkgeheugen (128MB) van een Synology DS411J (of ander model).
Het is namelijk "niet" mogelijk om het geheugen uit te breiden, maar ik veronderstel dat het met wat getweak wel moet lukken.
Enkel heb ik wat schrik om mijn garantie te verliezen indien dit mislukt.

Ik hoor het wel !

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

3svb schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:10:
Allen,

Heeft er iemand ervaring met het upgraden van het werkgeheugen (128MB) van een Synology DS411J (of ander model).
Het is namelijk "niet" mogelijk om het geheugen uit te breiden, maar ik veronderstel dat het met wat getweak wel moet lukken.

Ik hoor het wel !

Greets
Je maakt kans dat het geheugen gesoldeerd zit dus het is dan niet uit te breiden.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
Speedy-J schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:37:
[...]

Je maakt kans dat het geheugen gesoldeerd zit dus het is dan niet uit te breiden.
Als "Tweaker" moet het toch mogelijk zijn het geheugen los te solderen ... en er een groter exemplaar in te duwen. Of is dit een ander formaat van geheugen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Heeft er iemand ervaring met het upgraden van het werkgeheugen] (128MB) van eenSynology DS411J (of ander model).
128MB is idd niet echt heel veel, maar is het ook echt een beperking bij normaal gebruik? Maw, schiet je er wel echt wat mee op?

[ Voor 21% gewijzigd door Nielson op 07-09-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
Allen,

Ik hoor het wel !

Greets
Ik zou zeggen, pak een schroevendraaier en maak eerst dat ding maar eens open om te kijken of het vastgesoldeerd zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 22:51
-krekel- schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:03:
[...]

Ik zou zeggen, pak een schroevendraaier en maak eerst dat ding maar eens open om te kijken of het vastgesoldeerd zit of niet.
Of pak google en kijkt of iemand het al een keer gedaan heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
Als "Tweaker" moet het toch mogelijk zijn het geheugen los te solderen ...
Daar wens ik je succes mee :-) Die IC's zijn in SMD formaat en de kans dat je zonder de goede gear iets sloopt is enorm.

En on-topic:
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=165&t=30665

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
Nielson schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:01:
[...]
128MB is idd niet echt heel veel, maar is het ook echt een beperking bij normaal gebruik? Maw, schiet je er wel echt wat mee op?
Graag zou ik de mogelijkheid hebben om er virtueel een XP en/of Ubuntu op te kunnen draaien.
Daar wens ik je succes mee :-) Die IC's zijn in SMD formaat en de kans dat je zonder de goede gear iets sloopt is enorm.

En on-topic:
http://forum.synology.com...pic.php?f=165&t=30665
Bedankt voor de info. Zo'n formaat is idd niet handig te hanteren, laat staan ergens een grotere capaciteit te vinden.
Pagina: 1