Verwijderd

Topicstarter
Steeds meer mensen maken zich boos over de schending van onze privacy op internet. Op
http://www.groenepolitiek...net&n1=s1_samenleven&fz=2 vond ik het artikel Privacywetgeving en handhaving op internet.
In dit artikel ook een oproep om opzettelijk te klikken op advertenties, die duiden op bijhouden van ons surfgedrag. Doe ik meteen aan mee. Lekker veel en vaak klikken om de priacy-schenders dwars te zitten.

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-12 22:25

Karel V

Een simpele ziel

Op dit moment roept deze topicstart bij mij o.a. de volgende vragen op:
* Waarom ontbreekt een onderbouwing van de visie van abcabc123 op adverteerders die gegevens koppelen aan een ip-adres?
* Wil abcabc123 alleen het artikel Privacy wetgevingen en handhaving op internet delen?
* Wat zijn volgens abcabc123 de voor en tegens van deze vorm van adverteren?
* Wat vindt abcabc123 een schending van privacy?
* Hoever moet het recht op privacy bij dit onderwerp volgens abcabc123 gaan?
* Abcabc123 stelt voor om op advertenties, gekoppeld aan ip, te klikken. Hoe herken ik deze advertenties en wat zijn de concrete gevolgen als een groeiend aantal mensen op zulke advertenties klikt?

Met andere woorden. Je onderwerp kan heel boeiend zijn alleen ontbreekt het in je openingspost aan een duidelijke visie. Wees concreet waar het jou in deze discussie om gaat. Dat maakt het voor anderen makkelijker om mee te denken en mee te discussieren. Een duidelijke openingspost met een afgebakende visie komt de discussie ten goede.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is wel een klein beetje een slecht artikel. Ze hebben het wel over IP-adressen, maar eigenlijk gaat het om cookies, en laat de overheid er nu net mee bezig zijn die voor adverteerders te verbieden.

Of dat wat gaat uithalen is een tweede, maar het "massaal" klikken op gerichte advertenties gaat dat zeker niet.

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 30-08-2011 11:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Welke privacy doel je op? De privacy die mensen belangrijk vinden over welke site ze bezoeken? De privacy dat bedrijven kunnen bijhouden welke links en advertenties je klikt? Of de privacy die mensen opgeven op hyves en facebook?
Persoonlijk maak ik me niet zo heel boos op die zaken aangezien ik er zelf moeite voor doe om mijn privacy te beschermen: geen facebook/hyves etc.., gebruik van een proxy, tor en dat soort zaken.
Wat ik wel scheef vind is dat de overheid zich met dit soort zaken "bemoeit" terwijl ze aan de andere kant bewaarplichten afdwingt aan ISP's en telecombedrijven, vrolijk aan het aftappen is en corrupte medewerkers heeft.
Maar goed dat is een ander topic :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de 'brief aan de Tweede kamer' op die link:
L.s.,

Vanochtend was ik op de engelstalige site http://www.sciencedaily.com/ Rechts stond een advertentie van zalando.nl aangaande damesschoenen en jurken. Deze was geplaatst door http://adclick.g.doubleclick.net

Als man draag ik eigenlijk nooit jurken en ik betwijfel of mijn voeten in damesschoenen passen. Ook een beetje vreemd om zo'n advertentie op een wetenschappelijke site te plaatsen. Mijn partner surft nog wel eens naar kledingsites. Ik neem aan, dat deze advertentie geplaatst is op basis van ip-nummer. Men heeft dus een bestand met surfgegevens gekoppeld aan ons ip-nummer.
Indien dit niet in strijd is met de wet, dient de wet zo snel mogelijk te worden aangepast.
Ik mag toch hopen dat iedereen die in staat is een beetje kritisch te denken en een minimale intelligentie heeft de denkfout van die briefschrijver doorheeft?

een beetje lachwekkende conclusie die de man trekt, juist omdat hij zélkf tegen profiling door adverteerders is te stellen dat als hij als man een advertentie voor jurken voor zn ogen krijgt, dat een 'bewijs' voor zulke profiling is...

Niet dat het niet bestaat, enkel de 'bewijsvoering' van die briefschrijver is gewoon lachwekkend dom.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Karel V legt vrij goed uit wat er schort aan het onderwerp en aan de manier waarop de discussie wordt gestart. Ik zou abcabc123 graag willen uitnodigen zijn ideeën wat verder uit te werken en het nog een keer te proberen met een startpost die meer vlees om het lijf heeft.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.