Op het moment staan de biedingen bij een van mijn advertenties (V&A aangeboden: Sony Ericsson w810i zwart) zo:
Gebruiker Rating Bod Datum
1. iPodKiller Score: 5 € 10,- 28 augustus 21:05
2. wwwicked Score: 5 € 10,- 30 augustus 01:41
3. iPodKiller Score: 5 € 9,- 28 augustus 21:05
4. iPodKiller Score: 5 € 8,- 28 augustus 21:05
Nu gaan hier drie dingen mis (een van de users, ik gok iPodKiller, heeft een biedingsbotje aangezet):
1. Hetzelfde bod is gedaan (dit zou al niet moeten kunnen)
2. De nummer een heeft zijn bod later gedaan dan de nummer twee volgens de timestamp (mocht hetzelfde bod kunnen, wat niet zo is, dan zou de eerste toch bovenaan moeten staan). Nu snap ik dat die user op die datum zijn biedingsbotje heeft ingesteld, maar deze zou nooit eenzelfde bod mogen doen
?
3. Waarom kan een user zichzelf overbieden? Handmatig snap ik het op een vreemde manier wel, maar waarom kan het met een botje ook?
Benieuwd wat hier de ontwerp beslissingen / argumenten zijn
?
Gebruiker Rating Bod Datum
1. iPodKiller Score: 5 € 10,- 28 augustus 21:05
2. wwwicked Score: 5 € 10,- 30 augustus 01:41
3. iPodKiller Score: 5 € 9,- 28 augustus 21:05
4. iPodKiller Score: 5 € 8,- 28 augustus 21:05
Nu gaan hier drie dingen mis (een van de users, ik gok iPodKiller, heeft een biedingsbotje aangezet):
1. Hetzelfde bod is gedaan (dit zou al niet moeten kunnen)
2. De nummer een heeft zijn bod later gedaan dan de nummer twee volgens de timestamp (mocht hetzelfde bod kunnen, wat niet zo is, dan zou de eerste toch bovenaan moeten staan). Nu snap ik dat die user op die datum zijn biedingsbotje heeft ingesteld, maar deze zou nooit eenzelfde bod mogen doen

3. Waarom kan een user zichzelf overbieden? Handmatig snap ik het op een vreemde manier wel, maar waarom kan het met een botje ook?
Benieuwd wat hier de ontwerp beslissingen / argumenten zijn
De meeste mensen deugen!