Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opstartherstel/herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,

Ik heb vorige week een programma geinstalleerd waar hoogstwaarschijnlijk het een en ander niet goed aan was. De reactie van mijn Sony Viao was direct af te sluiten en niet meer op te starten. Ik kwam automatisch in windows (7) herstel.
Hier kwam mijn lieve Vaio helaas ter conclusie dat hij het niet kan herstellen, en hier komt dan ook direct mijn probleem om de hoek kijken. Er zijn geen automatische herstelpunten opgeslagen dus kan helaas niet daar aan terug refereren, ik heb bij aankoop van mn laptop nooit een cd/dvd gehad om te herstellen of herinstalleren dus kan dat ook niet gebruiken. Ook heb ik zelf (helaas) nooit een herstel disk gemaakt.

Als ik via het opstartscherm (f8) kies dat hij moet opstarten zonder handtekeningen te controleren start hij normaal op. Echter na c.a 20 tot 30 secenden nadat hij is opgestart krijg ik een blauw scherm met een waarschuwing en sluit hij automatisch af.

De foutmelding die hij geeft bij de opstartherstel is dat er een fout zit in de ci.dll, leek als ik ben heb de ci.dll van een andere laptop gekopieerd en deze vervangen, echter helpt dit niet. Ik kan via opstartherstel dus wel bij mijn bestanden komen, deze kopieren, plakken verwijderen etc etc.

Ik heb ergens een dvdtje van win7 gedownload met het idee om alles er maar af te gooien en opniew te installeren, echter, wat ik ook in de bios neer zet, hij start niet op van de dvd....

Ik begin een beetje moedeloos te worden, ik hoop dat jullie nog goede ideeen hebben wat ik kan proberen.

alvast bedankt!

Gr.
Ivo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de functie alt +f10 ontdekt en draai nu een systeem herstel.