Toon posts:

MFM Disk Controller gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis ben ik op zoek naar een werkende MFM controller (ISA bus)

Heeft iemand nog zoiets rondslingeren?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Helaas heb ik die niet meer, zou je overigens beter in V&A kunnen doen, maar dat terzijde.

MFM schijven zijn toch dermate oud dat je er geen data meer af kan krijgen? Ik heb jaren geleden dergelijke disks geprobeerd aan de gang te krijgen, deze wilden amper nog opstarten, de data was 'vergaan'.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Een MFM controller... was dat niet zo een kaart waar je een harde schijf die meerdere 5 1/4" slots in beslag nam met 2 lintkabels op aansloot? Want als dat zo is, dan heb ik misschien nog 1 of 2 van die dingen in 2 Philips P3302's zitten (staan bij mijn ouders ergens op zolder, dus kan het niet direct checken helaas).

edit: heb even wat Gegoogled en ik herken de layout van de kaarten die ik vind als ik zoek op 'mfm controller'. Met name de connector genaamd 'winchester', die herinner ik me nog (heb me vroeger altijd afgevraagd waarom dat ding zo heette). Ik heb waarschijnlijk vrijdag wel even tijd om bij mijn ouders op zolder te kijken of ik nog zo een kaart heb liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door real[B]art op 30-08-2011 23:26 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit valt inderdaad onder zaken die normaal gezien in Vraag & Aanbod thuishoren. Maar gezien de grote leeftijd hiervan (waardoor je zo goed als zeker geen in V&A gaat vinden) en het feit dat alleen al een MFM vandaag de dag willen gebruiken blijkbaar discussie en nostalgie oproept (vooral bij oude zakken als ik die in een grijs verleden met dit soort controller en schijven gewerkt heeft ;) ) ga ik dit topic open laten.

Maar ik ga het wel verplaatsen - Overige Hardware is geen dumpbak. Een MFM disk controller is zeer letterlijk een I/O Controller (die Opslagmedia aanstuurt). Dat hoort dus in Opslagmedia & I/O Controllers.

Move OH -> OM

Overigens, TS, zoals je ziet zijn mensen geinteresseerd in wat je doet. Geinteresseerde tweakers kunnen soms hemel en aarde bewegen om je te helpen - maar dan moet je zelf ook een beetje interesse tonen en vragen beantwoorden. Lijkt me daarom handig als je wat actiever gaat zijn in dit topic.

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
real[B]art schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:07:
Een MFM controller... was dat niet zo een kaart waar je een harde schijf die meerdere 5 1/4" slots in beslag nam met 2 lintkabels op aansloot? Want als dat zo is, dan heb ik misschien nog 1 of 2 van die dingen in 2 Philips P3302's zitten (staan bij mijn ouders ergens op zolder, dus kan het niet direct checken helaas).

edit: heb even wat Gegoogled en ik herken de layout van de kaarten die ik vind als ik zoek op 'mfm controller'. Met name de connector genaamd 'winchester', die herinner ik me nog (heb me vroeger altijd afgevraagd waarom dat ding zo heette). Ik heb waarschijnlijk vrijdag wel even tijd om bij mijn ouders op zolder te kijken of ik nog zo een kaart heb liggen.
Kan nog een heel verhaal worden met het werkend krijgen van zo'n schijf. Vroeger had je MFM en RLL. Interfaces vergelijkbaar, je kon sommige MFM schijven zelfs "overclocken" door ze op een RLL controller te low-level formatteren. Andersom kon ook, maar dat kostte je capaciteit en snelheid.
Probleem is dus dat je aan de interface niet kunt zien of je MFM of RLL hebt, dat zal je volledige aan de hand van het typenummer van de schijf moeten achterhalen (en dan nog mag je hopen dat ie destijds bij de low-level format ook aan die controller heeft gehangen).

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MFM..hmm long time ago :)

wel eens wat mee geprutst een paar jaar geleden nog.. maar de disks waren onlees/beschrijfbaar.. en tja toen was mn kennis nog niet zo geweldig...

ik zal ook nog eens kijken in de oude meuk bak voor je.. maar ik betwijfel als ik er nog 1 heb..

404 Signature not found

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter BigJoe was het laatst aanwezig op 30-08-2010 07:47
BigJoe, ik heb aangeboden om op zoek te gaan of ik nog heb liggen wat je zoekt, maar je neemt niet eens de moeite om te reageren. Bij deze trek ik mijn aanbod dan ook in, graag of niet hoor.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1