Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD brander wel herkent in BIOS, niet in Win7

Pagina: 1
Acties:

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 08:15
Allereerst de specs:

- Asus P5W DH Deluxe
- Intel Core 2 Duo E6600
- 2GB OCZ XTC Platinum Rev.2 DDR2-800
- NVIDIA GeForce 8800 GTS 640 MB
- Asus DRW-1608P3S
- AOpen DVD 1648/AAP

- Windows 7 64-Bit

Het probleem:

De DVD speler en brander worden, na het opstarten beiden niet herkend in Windows. Ze zijn wel te vinden in de BIOS.
Zodra ik in apparaat beheer 'zoeken naar gewijzigde apparaten' aanklik worden ze wel allebij herkend en functioneren ze naar behoren. Helaas worden ze na een herstart wederom niet herkend.

Beiden DVD spelers zijn IDE spelers en in de IDE configuration heb ik van standerd IDE naar IHCA omgezet maar dit maakt verder geen verschil.
Ik las al dat er meer problemen bekend zijn met dit moederboard in combinatie met zowel IDE als SATA DVD spelers maar aangezien ik ze wel handmatig aan de praat krijg moet het toch haast op te lossen zijn?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
je draait de laatste bios neem ik aan?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26
Beiden DVD spelers zijn IDE spelers ..
Met IDE bedoel je P-ATA? Op welke controller heb je ze preciesaangesloten, want dit bord bevat drie verschillende storagecontrollers, waarvan er twee elk een P-ATA poort leveren. Is dit verder een verse installatie van Windows of staat deze er al een poosje op en is het probleem spontaan onstaan? Gebruik je software die geëmuleerde cd/dvd drives aanmaakt, zoals Alcohol 120% ed? Als daar namelijk wat mis gaat met de drivers (upper/lower filters) wil dat ook soms dit soort problemen veroorzaken.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

De Aopen is een redelijk gedateerd model, en ook EOL. Weet je zeker dat Win7 dit apparaat ondersteunt? Was het niet zo dat Win7 erg kieskeurig was over verouderde randapparatuur?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Purple Dolphin
haarbal schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:30:
je draait de laatste bios neem ik aan?
Ik probeerde hem net te update, maar kan via de Asus site alleen een .rom bestand downloaden. Geen idee hoe ik de BIOS daarmee update.
Nielson schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:37:
[...]
Met IDE bedoel je P-ATA? Op welke controller heb je ze preciesaangesloten, want dit bord bevat drie verschillende storagecontrollers, waarvan er twee elk een P-ATA poort leveren. Is dit verder een verse installatie van Windows of staat deze er al een poosje op en is het probleem spontaan onstaan? Gebruik je software die geëmuleerde cd/dvd drives aanmaakt, zoals Alcohol 120% ed? Als daar namelijk wat mis gaat met de drivers (upper/lower filters) wil dat ook soms dit soort problemen veroorzaken.
Ik bedoel inderdaad P-ATA. Ze zijn aangesloten op de onderste controller van het moederbord.
Het is een verse installatie en dat ging zonder problemen. Verder gebruik ik geen software voor geëmuleerde cd/dvd drives.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26
Purple Dolphin schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:40:
Ze zijn aangesloten op de onderste controller van het moederbord.
De onderste ligt een beetje aan hoe je het bord bekijkt, bedoel je die naast de 24p ATX powerconnector of die naast de PCI sloten? Die eerste komt van de Intel chipset, die tweede van een losse JMicron 363 chip. Heb je hetzelfde als je wisselt van connector?

/edit: Mocht je de JMicron gebruiken kun je eventueel nog de meest recente driver proberen. Neem verder aan dat je een andere kabel hebt geprobeerd en de drivers goed gejumperd (master/slave) zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door Nielson op 30-08-2011 00:59 ]

• Purple Dolphin
Ik probeer eerst de intel met de nieuwe drivers. Jumperen kom ik zo op terug. Bedankt trouwens voor de snelle hulp!

Edit:

Bam! That did the trick. Alles werkt nu en dus kan dit oude vertrouwde beestje naar de volgende eigenaar :)
Hartelijk bedankt iedereen!

[ Voor 39% gewijzigd door Purple Dolphin op 30-08-2011 01:25 ]

Pagina: 1