Internet op tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 18:25
Hallo

We hebben een lokaal met een Samsung Smart tv, maar er is geen internet aanwezig. Nu zouden we graag op die tv binnenkort een paar voetbalmatchen willen bekijken via een live stream op het internet. Ik dacht aan zo een USB stick van Vodafone. Nu weet ik alleen niet of ik zo'n stick direct in de tv kan insteken? Indien dit niet gaat, wat zouden dan andere mogelijkheden kunnen zijn?

Dit zijn de mogelijke oplossingen waar ik aan dacht:
1. Vodafone stick direct in de tv steken.
2. Vodafone stick in een laptop steken, en de laptop verbinden met de Samsung Smart tv (Ik weet niet of de tv de juiste aansluitingen heeft om er een laptop aan te koppelen, maar waarschijnlijk zal dit wel gaan).
3. Ik heb hier een router (Dlink dir 855), deze heeft een usb poort, ik dacht ergens gelezen te hebben dat ik hier ook zo'n vodafone stick kan insteken en deze zal dan het internet doorgeven via wifi.

Omdat ik de tv niet ter beschikking heb op het moment, kan ik mijn mogelijke oplossingen niet uitproberen. Heeft iemand hier een idee welke oplossing zou kunnen werken?

Alvast Bedankt voor alle hulp en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Nog iets,
Wat verbruikt een live stream ongeveer? (dus in dit geval een voetbalmatch)
Ik heb hier en daar gevonden dat het ongeveer 400MB is, klopt dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Dat valt niet zomaar te zeggen, je moet bitrates weten en dan kan je het berekenen door de bitrate te vermenigvuldigen met de lengte. Maar 400MB voor 1.5 uur (of meer) vind ik een beetje weinig klinken.

En sowieso ga je die USB-stick van Vodafone niet direct in je tv kunnen steken, je hebt een router nodig waar je tv mee verbinding kan maken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik krijg die Samsung Smart tv-site niet geopend (Flash-intro van een paar MB voordat je überhaupt verder kunt, geen zin om op te wachten), maar zitten daar streams bij, of een player die dat snapt? Edit: er zit blijkbaar een browser in, wil je daarmee die stream openen? Ondersteunt die browser wel de video die je wil afspelen?

Anders zou je deze stream op een extern apparaat (mediaspeler, laptop) moeten afspelen en via bijvoorbeeld hdmi naar de televisie moeten uitvoeren, wat me een behoorlijk makkelijker oplossing lijkt.

Verder is het zoals Hahn al aangeeft niet waarschijnlijk dat de tv die dongle/dongel direct ondersteunt: de USB-poort op zo'n tv slikt meestal alleen apparaten van het type "mass storage", zoals externe harddisks. Of je router het wel ondersteunt betwijfel ik ook ten zeerste, maar dat zul je in de handleiding wel kunnen vinden. ;)

Over de grootte van de stream is absoluut niets zinnigs te zeggen zonder meer informatie, dat kan van een paar KB tot een paar MB per seconde gaan, afhankelijk van vele factoren.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 30-08-2011 13:26 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hahn schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:15:
En sowieso ga je die USB-stick van Vodafone niet direct in je tv kunnen steken, je hebt een router nodig waar je tv mee verbinding kan maken.
Een router heb je daar in principe niet voor nodig, alleen de meeste TV's ondersteunen dergelijke netwerkadapters niet (wat die USB-stick in prinicpe is). Het handigste is waarschijnlijk om in dit geval een pc (kan een laptop zijn) te gebruiken waar je de TV op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Oke bedankt voor alle informatie, dit heeft me al een stuk verder geholpen!
Ik denk dat het dus oplossing 2 wordt. (Met de laptop enz)

En denken jullie dat ik met zo'n dongle een match kan streamen zonder dat hij elke 5 seconden gaat haperen? Of ligt dat ook weer aan de provider die ik ga kiezen enz? (ik verwacht nu niet dat hij de hele match vlotjes gaat afspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Erkens schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:29:
[...]

Een router heb je daar in principe niet voor nodig, alleen de meeste TV's ondersteunen dergelijke netwerkadapters niet (wat die USB-stick in prinicpe is). Het handigste is waarschijnlijk om in dit geval een pc (kan een laptop zijn) te gebruiken waar je de TV op aansluit.
Als hij van z'n Smart-tv gebruik wil maken, dan moet 'ie een router hebben ;) Je kan natuurlijk ook een laptop/pc direct op de tv aansluiten, maar dan gebruikt 'ie de tv als monitor en dan doet 'ie niks met het Smart-gedoe.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
@Hahn, je hebt helemaal gelijk.
Het is alleen zo dat er nog niks van internet is aangesloten daar :P We moeten ook nog kijken bij welke ISP we internet gaan nemen enz. Dus in de toekomst komt het er zeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270239

stefve1 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:30:
Oke bedankt voor alle informatie, dit heeft me al een stuk verder geholpen!
Ik denk dat het dus oplossing 2 wordt. (Met de laptop enz)

En denken jullie dat ik met zo'n dongle een match kan streamen zonder dat hij elke 5 seconden gaat haperen? Of ligt dat ook weer aan de provider die ik ga kiezen enz? (ik verwacht nu niet dat hij de hele match vlotjes gaat afspelen)
Dit hangt volledig af van de snelheid van je draadloos netwerk in combinatie met de gevraagde stream. Een HD stream zal je mogen vergeten denk ik. Maar gewone kwaliteit moet wel kunnen indien je internetverbinding stabiel is en de site vanwaar je streamt ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Oké dan moet het allemaal wel lukken denk ik! :)

Bedankt voor alle hulp iedereen!
Pagina: 1