Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb dit jaar waarschijnlijk nu al een half jaar.

Ik heb een acer aspire 4736.

als ik een spel doe of iets waar het cpu van omhoog gaat.,
Valt soms na 1-10 sec en soms na 1 uur uit.

Het internet zelf valt dan niet uit maar waarschijnlijk de hele driver. want het logootje van het internet
heeft dan een groot kruis erop en er staat dan dat er geen internet beschikbaar is.

Vaker heb ik dit op fora gepost. maar niemand weet een oplossing.

PLEASE iemand weet wat er aan de hand is?!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 21:30 ]

Verwijderd

Al eens getest of je dat probleem ook hebt met bv een andere laptop ?

Als je het probleem ook op een andere laptop ondervind -> router/modem of whatever daar ook staat ...

Als het probleem enkel en alleen op je acer voorkomt ga dan gewoon op de website van acer zoeken naar de drivers van je wireless kaartje in de laptop en herinstalleer de drivers eens ...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:14:

Als je het probleem ook op een andere laptop ondervind -> router/modem of whatever daar ook staat ...

Als het probleem enkel en alleen op je acer voorkomt ga dan gewoon op de website van acer zoeken naar de drivers van je wireless kaartje in de laptop en herinstalleer de drivers eens ...
Nope,

Ik heb hier een Comt en 2 andere laptops en geen problemen,

Ook niet op school etc. dus t ligt echt aan mijn laptop,

ik ga even kijken op de acer website

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Toevallig al naar je power profile opties gekeken om te zien of hij de WiFi uitzet? Iets als Allow pc to turn this of to save energy oid.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:14:

hier een rijtje met drivers, welke?
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/r/349cpvm/7

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:24:
Toevallig al naar je power profile opties gekeken om te zien of hij de WiFi uitzet? Iets als Allow pc to turn this of to save energy oid.
waar doe ik dat? op mn batterij klikken en opties i guess?

• Notna

Notna

Where are you?®

- First of all, gebruik de edit knop ipv meerder berichten achter elkaar.
- Daarnaast werkt Tiny Pic hier niet dus moet je er een link van maken en
- als laatste moet je bij je power options kijken in je Control Panel van Windows :)
- Wat je ook nog wil checken zijn de properties van je WLAN kaart en dan bij Power Management kijken
- Van je lijst van drivers, is het één van de laatste WLAN drivers onderaan de lijst ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Notna op 29-08-2011 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:29:
- First of all, gebruik de edit knop ipv meerder berichten achter elkaar.
- Daarnaast werkt Tiny Pic hier niet dus moet je er een link van maken en
- als laatste moet je bij je power options kijken in je Control Panel van Windows :)
- Wat je ook nog wil checken zijn de properties van je WLAN kaart en dan bij Power Management kijken
- Van je lijst van drivers, is het één van de laatste WLAN drivers onderaan de lijst ;)
Okee,
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/349cpvm.png

EN hoe kom ik bij mijn lijst van wlan dingen?

HOOOOOOOOOO, ik hb t gevonden.

Bij opties van mn drivers stond: computer mag dit uitzetten als energiebesparing.

Ik ga t even testen!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 21:39 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:36:
[...]

Okee,
[afbeelding]

EN hoe kom ik bij mijn lijst van wlan dingen?
Komop, een kleine beetje iegen inzit mag ook wel hoor.... Ik heb niet echt het idee dat je echt bekend bent met de wereld die PC heet. Als er hier vragen voorbij komen moet je enige basis kennis toch wel hebben. Maargoed, nog een poging dan maar welke Windows versie draai je? Anders wordt het lastig gereicht (wat jij nodig hebt) aanwijzingen te geven
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:36:
[...]

HOOOOOOOOOO, ik hb t gevonden.

Bij opties van mn drivers stond: computer mag dit uitzetten als energiebesparing.

Ik ga t even testen!
Ah dat is mooi, kijken of dat werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 29-08-2011 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:40:
[...]

Komop, een kleine beetje iegen inzit mag ook wel hoor.... Ik heb niet echt het idee dat je echt bekend bent met de wereld die PC heet. Als er hier vragen voorbij komen moet je enige basis kennis toch wel hebben. Maargoed, nog een poging dan maar welke Windows versie draai je? Anders wordt het lastig gereicht (wat jij nodig hebt) aanwijzingen te geven

[...]

Notna schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:40:
[...]

[...]

Helaas, het werkte niet.
wat ik heb verandert in : (apparaatbeheer) -> Netwerkadapters ->
-atheros AR8132 PCI-E Fast Ethernet Controller(NDIS 6.20) en
INTEL(R) WiFi Link 5100 AGN

Daar rechtermuis en eigenschappen. en vervolgens het vinkje weggehaald waar stond
dat de computer dit uit mag zetten als t cpu teveel word.

Moet t ergens anders uitgevinkt worden?

en ik draai windows 7 64 bit Ultimate

• Notna

Notna

Where are you?®

Je zou bij de power options dus kunnen kijken (zoals eerder vermeld) maar het is een long shot.

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:58:
Je zou bij de power options dus kunnen kijken (zoals eerder vermeld) maar het is een long shot.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2vxrif4.png
dat is wat ik heb;)

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11 00:35
Wat is "internet"? draadloos of met kabel... Iedereen vermoed Wifi aangezien het een notebook betreft maar je vermeld dit nergens.

Verander in bovenstaande trouwens eens "op netstroom" naar minimale i.p.v. maximale stroombesparing.

- Kwam je Windows 7 pre-installed op je notebook of heb je dat zelf geïnstalleerd? (NDIS is al een grote hint)
- Welke drivers heb je allemaal geïnstalleerd na de installatie? (of beter gezegd, niet) Of heb je Windows zelf alles laten doen via updates?
- Waar komt je "versie" van Win7 vandaan. Hoeveel rootkits mogen we verwachten.
- Draai je enige vorm van AV of dergelijke software.. (sommigen kunnen dergelijke problemen veroorzaken eens ze corrupt geraken) Heb je al eens geprobeerd deze eventueel te verwijderen?
- Heb je je LAN/WLAN drivers al eens geüpdatet naar de laatst beschikbare versies? (klik en klik voor je afkomt met driver genius en dergelijke..)
- Heb je de temperaturen al eens gecontroleerd? Zal totaal niet gerelateerd zijn maar je weet nooit natuurlijk.
- Verlies je ooit netwerk verbinding als je iets niet stresserend doet zoals YouTube bekijken of dergelijke?
- Gedraagt je notebook zich verder normaal, of heeft hij nog kuren?

en de lijst gaat maar door zo..

Eigenlijk ontbreekt hier toch een hoop kennis , eigen opzoekwerk en informatie om je degelijk te kunnen helpen. Helpdesk tweakers to the rescue..

Verwijderd

Topicstarter
foetus_ schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:35:
Wat is "internet"? draadloos of met kabel... Iedereen vermoed Wifi aangezien het een notebook betreft maar je vermeld dit nergens.

Verander in bovenstaande trouwens eens "op netstroom" naar minimale i.p.v. maximale stroombesparing.

- Kwam je Windows 7 pre-installed op je notebook of heb je dat zelf geïnstalleerd? (NDIS is al een grote hint)
- Welke drivers heb je allemaal geïnstalleerd na de installatie? (of beter gezegd, niet) Of heb je Windows zelf alles laten doen via updates?
- Waar komt je "versie" van Win7 vandaan. Hoeveel rootkits mogen we verwachten.
- Draai je enige vorm van AV of dergelijke software.. (sommigen kunnen dergelijke problemen veroorzaken eens ze corrupt geraken) Heb je al eens geprobeerd deze eventueel te verwijderen?
- Heb je je LAN/WLAN drivers al eens geüpdatet naar de laatst beschikbare versies? (klik en klik voor je afkomt met driver genius en dergelijke..)
- Heb je de temperaturen al eens gecontroleerd? Zal totaal niet gerelateerd zijn maar je weet nooit natuurlijk.
- Verlies je ooit netwerk verbinding als je iets niet stresserend doet zoals YouTube bekijken of dergelijke?
- Gedraagt je notebook zich verder normaal, of heeft hij nog kuren?

en de lijst gaat maar door zo..

Eigenlijk ontbreekt hier toch een hoop kennis , eigen opzoekwerk en informatie om je degelijk te kunnen helpen. Helpdesk tweakers to the rescue..
Nope ik heb windows er zelf opgezet en dit is een neppe versie (gedownload)

Nee ik gebruik geen AV. ik run elke dag CCleaner, ik heb nergens last van!

de temperaturen heb ik ooit gechecked maar weet niet hoe hoog of laag dit hoort te zijn.

Nou, af en toe(heeel soms) valt het dan uit. maar wanneer ik een spel speel gaat t sneller.

En mijn notebook gedraagt zich naast dat redelijk normaal.
het is een 3jaar oude laptop dus als ik hem in bed gebruik en een spel speel en TE heet word valt ie soms uit. maar daar heb ik nooit last van

• Notna

Notna

Where are you?®

Tsja, maximale energie besparing gaat niet werken natuurlij, die moet op minimale staan :P

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:46:
[...]

Tsja, maximale energie besparing gaat niet werken natuurlij, die moet op minimale staan :P
fixed that one. ik ga zo weer checken hoelang hij t volhoud

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:44

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:41:
[...]

Asking for trouble - en eigenlijk mogen we je dan niet eens helpen...
Nee ik gebruik geen AV. ik run elke dag CCleaner, ik heb nergens last van!
Seriously? CCleaner is geen AV, dus hoe weet je of je nergens last van hebt? Wat gebeurt er als je er een echte batterij aan AV op los laat?
de temperaturen heb ik ooit gechecked maar weet niet hoe hoog of laag dit hoort te zijn.
Dan zou je die iig kunnen posten.

No drama

Verwijderd

Is er iemand in je omgeving met enig verstand van computers? Dan diegene er naar laten kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:16:
Is er iemand in je omgeving met enig verstand van computers? Dan diegene er naar laten kijken.
Nope , anders niet deze post he xd

Verwijderd

Topicstarter
Wish schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:11:
[...]

Asking for trouble - en eigenlijk mogen we je dan niet eens helpen...

[...]

Seriously? CCleaner is geen AV, dus hoe weet je of je nergens last van hebt? Wat gebeurt er als je er een echte batterij aan AV op los laat?

[...]

Dan zou je die iig kunnen posten.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2u4hht1.png de temperatuur

en ik had nog n cd'tje liggen met n virusscanner en die zegt dat er niets ernstigs opstaat

Verwijderd

Een cd'tje liggen met een virusscanner?? Tjonge jonge, die zal wel lekker up to date zijn dan (virusdefinities).
Bij mij worden deze dagelijks ge-update. Doe jezelf een plezier en zet er Avira op, kost niets.
Ooit er wel eens aan gedacht dat de laptop vol met stof kan zitten en daardoor niet goed gekoeld wordt? Of dat je misschien de ventilatieroosters afsluit waardoor de koeling niet voldoende is? Daarnaast, gebruik eens een legale windows, wie weet wat men er mee gedaan heeft (malware, virussen etc).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:11:
Een cd'tje liggen met een virusscanner?? Tjonge jonge, die zal wel lekker up to date zijn dan (virusdefinities).
Bij mij worden deze dagelijks ge-update. Doe jezelf een plezier en zet er Avira op, kost niets.
Ooit er wel eens aan gedacht dat de laptop vol met stof kan zitten en daardoor niet goed gekoeld wordt? Of dat je misschien de ventilatieroosters afsluit waardoor de koeling niet voldoende is? Daarnaast, gebruik eens een legale windows, wie weet wat men er mee gedaan heeft (malware, virussen etc).
Heb atm n up to date virusscanner, enuhm dat is een enorm probleem, ooit een acer aspire gezien van mijn serie?? Ik moet hem open krijgen maar idk how!!? Dus ik heb al vaker van de buitenkant lappen met stof eruit gehaald maar ik zou m dolsgraag openkrijgen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:20:
[...]

Heb atm n up to date virusscanner, enuhm dat is een enorm probleem, ooit een acer aspire gezien van mijn serie?? Ik moet hem open krijgen maar idk how!!? Dus ik heb al vaker van de buitenkant lappen met stof eruit gehaald maar ik zou m dolsgraag openkrijgen
Staat gewoon op de freaking acer site.
Kosttte me 1 minuut om te vinden

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 30-08-2011 00:24 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:24:
[...]

Staat gewoon op de freaking acer site.
Kosttte me 1 minuut om te vinden
hoe je m openmaakt? link?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik weet even niet wat ik nu moet zeggen, ik ben geneigd iets sarcastisch te posten.

Gewoon even zoeken zeg maar, het koste mij 1 minuut. Jou kan het zelfs minder kosten als je maar even goed zoekt. :Y

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 30-08-2011 00:33 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:31:
Ik weet even niet wat ik nu moet zeggen, ik ben geneigd iets sarcastisch te posten.
??

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

iets met google en "disassembly" en nog een paar keywords leiden me er direct naar toe.

Dus je kan daar zoeken of even goed in mijn eerste post zoeken

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 30-08-2011 00:38 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:38:
iets met google en "disassembly" en nog een paar keyword leiden me er direct naar toe.
nou ik heb disassembly gedaan met mijn acer.
maar dan zie ik een youtube vid waar het kinda lastig uitgelegd word

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou zeggen zoek eens op de acer site of in mijn eerste post

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:40:
ik zou zeggen zoek eens op de acer site of in mijn eerste post
nyaa ik heb op de acer site mijn laptop ingevoerd en kan daar service dingen zien etc.
maar er staat nergens hoe ik m kan openmaken

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:42:
1 minuutje ? en je geeft het al op ?
"zoekt"

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

Bovendien is het niet echt noodzakelijk om het ding echt helemaal open te schroeven... Haal bij de blokker een busje perslucht en blaas zo alle stof uit de koelblokken. Zet wel even een paperclip in het fannetje. Het is niet de bedoeling dat het fannetje (ventilatortje) gaat draaien als je laptop uit staat. Dan wordt het een dynamo en blaas je de fancontroller op.

Verder:
Check Eventviewer na een crash van je internet. (start --> run --> eventvwr). Dingen met uitroeptekens zijn belangrijk, vooral als het over je wlan gaat.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:50:
Bovendien is het niet echt noodzakelijk om het ding echt helemaal open te schroeven... Haal bij de blokker een busje perslucht en blaas zo alle stof uit de koelblokken. Zet wel even een paperclip in het fannetje. Het is niet de bedoeling dat het fannetje (ventilatortje) gaat draaien als je laptop uit staat. Dan wordt het een dynamo en blaas je de fancontroller op.

Verder:
Check Eventviewer na een crash van je internet. (start --> run --> eventvwr). Dingen met uitroeptekens zijn belangrijk, vooral als het over je wlan gaat.
ahh handig. dus gewoon bij de koeler naar binnen spuiten?

ga ik morgen proberen,
weet jij dan toevallig waar ik kan kijken voor het openschroeven?

Voor als het daarna nog neit lukt

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

M2M schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:50:

Verder:
Als hij er nu al enorme vlokken van buitenaf uithaalt is het mischien wel de moeite waard om even open te maken. de rest moet een beetje ook ventileren, volblazen met stof van binnen is ook niet handig

Iperf

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

weet jij dan toevallig waar ik kan kijken voor het openschroeven?

Voor als het daarna nog neit lukt
Fish geeft je 2 x de link voor het open schroeven en nog zie je het niet? Kijk nog eens goed, ze staan er echt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

fish schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

Als hij er nu al enorme vlokken van buitenaf uithaalt is het mischien wel de moeite waard om even open te maken. de rest moet een beetje ook ventileren, volblazen met stof van binnen is ook niet handig
daar heb je gelijk in, maar als de laptop nog niet zo oud is vervalt vaak de garantie als je het ding open schroeft. Overigens, openschroeven is vaak vrij simpel. Ding ondersteboven leggen, kijken naar schroefgaten en een geschikte schroevendraaier gebruiken om de kap er vanaf te halen.

Ps. het busje perslucht komt ook van pas als je de laptop open hebt liggen. Stofzuiger is minder goed ivm statische electriciteit.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:01:
[...]

daar heb je gelijk in, maar als de laptop nog niet zo oud is vervalt vaak de garantie als je het ding open schroeft. Overigens, openschroeven is vaak vrij simpel. Ding ondersteboven leggen, kijken naar schroefgaten en een geschikte schroevendraaier gebruiken om de kap er vanaf te halen.

Ps. het busje perslucht komt ook van pas als je de laptop open hebt liggen. Stofzuiger is minder goed ivm statische electriciteit.
nou deze laptop is moeilijker, ik had namelijk alle schroeven eruit en wat hardware en t ging nog niet. moest eerst mn scherm etc eraf halen?

en stom van me dat ik die links van fish neit zag

Verwijderd

Topicstarter
Ziet eruit als een waslijst met taken en dingen die los moeten, maar ik ga er morgen mee aan de slag.
Ik zal morgen avond/middag een post zetten of ie nog aan gaat of neit!

dankjullie wel voor de hulp.

Als hij het morgen dan weer doet zal ik meteen kijken of nou het probleem waar ik hier voor was het ook meteen weer doet!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het algemeen beleid #verbodencopyright
Licentie- of copyrightschendingen
Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt.
Dit topic gaat dicht. Omwille van dit punt, maar ook omdat een topic op de manier zoals het tot nu toe lopt weinig zin heeft. Dat geldt icm OS van onduidelijke bron des te meer. Los van het illegale weet jij - en weten wij - gewoon niet wat je daar exact hebt, en kunnen dus problemen daarmee niet uitsluiten. Als je echt weet waar je mee bezig bent kun je daar een mouw aan passen, maar dat lijkt niet bepaald het geval te zijn hier.

Advies: begin eens met een legaal OS (als Windows te duur is kun je in ieder geval om te testen een Linux LiveCD zoals Ubuntu gebruiken) en kijk of het probleem dan ook blijft. Zo ja heb je waarschijnlijk een hardwareprobleem. Zo nee heb je een software oplossing :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.