iMac vs. Mac mini

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Hallo,

Ik sta op het punt om een nieuwe computer aan te schaffen, maar ik twijfel nog enigszins. Enerzijds lijkt zo'n iMac 21,5" mij een mooie computer, maar anderzijds heb ik hier nog een 24" monitor staan (Samsung 2494HM), waardoor ik weer neig naar een Mac mini. Nou vraag ik me af of zo'n Mac mini wel krachtig genoeg is om die te gebruiken als een desktop computer. Ik moet wel zeggen dat ik op dit moment nog werk op een Dell die bijna 10 jaar oud is (er zit geloof ik een 1,7Ghz Pentium 4 processor in en iets meer dan 600mb aan intern geheugen), dus het wordt sowieso een grote vooruitgang voor mij. Het is ook niet zo dat ik van plan ben om hele spectaculaire dingen te gaan doen op een nieuwe computer. Eigenlijk gewoon de standaard dingen zoals internetten, dingen voor school en zo nu en dan misschien wat video's kijken.

Voor alle duidelijkheid, ik twijfel tussen de Mac mini van €799,- en het iMac model van €1149,-. Wat ik dus wil weten is of er veel verschil zit tussen deze 2 computers kwa specificaties (ik heb niet zoveel verstand van processoren en grafische kaarten) en of zo'n Mac mini uberhaupt wel geschikt is om te gebruiken als desktop computer. Ook vraag ik me af of bijvoorbeeld dit niet een stuk beter is kwa specificaties:

http://www.paradigit.nl/P...PT_SGKE2_080/default.aspx

In ieder geval alvast bedankt.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 16:11
Ik ben zelf gebruiker van een imac 21.5 inch 2011 het is mijn eerst mac en het is geweldig. Ik zat in een vergelijkbare situatie als jij nu bent. Ik ben iemand die er van houd dat alles netjes en strak is bij een Imac ben je in principe met een kabel klaar terwijl je er bij een mac mini toch wat meer hebt lopen. Ik zelf had nog een 22 inch monitor staan deze heb ik verkocht en met dat geld kun je het verschil in prijs al weer verminderen en als je een mac mini koopt ben je nog niet klaar er zal een toetsenbord en een muis moeten komen. Verder zou ik het voor de specs niet doen want aangezien waar je vandaan komt is dit inderdaad al een grote stap.

gr Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Als je voor een strak bureau gaat zou ik ook voor de iMac gaan. Echter is de mini wel goedkoper en kan je 'm altijd nog als mediaspeler/server gebruiken bij je TV later - daar staat de mini wel weer erg strak.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als eerste moet je voor jezelf beslissen 'welk OS en vooral welke programma's/taken ga ik doen'. Daarna ga je naar je budget kijken en welke machines er aan de eisen en budget voldoen.

Ik kan me levendig voorstellen dat voor wat je nu aandraagt (schoolwerk, internet, video kijken) elke willekeurige machine ruim voldoende is. Een standaard systeempje van 400 euro kan dat ook prima. Waarom zou je dan voor 800 een Mac Mini aanschaffen?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf een prima iMac staan (en een Mac Mini ook) en ik ben er dik tevreden mee. Maar voor wat jij schetst, zeker als je zegt van 'ik zit nog op school' (en dan zijn de budgetten vaak niet zo groot), koop dan gewoon iets simpels.

In ieder geval zijn beide machines erg fijn. Bedenk wel dat je aan de ene kant het top-model mini en aan de andere kant het instap model iMac hebt genoemd. Vergelijk de specificaties.

Maar vooral: bekijk wat je wilt uitgeven en wat die machine moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:04
Vergeet niet dat je bij de mini ook nog toetsenbord en muis er bij moet regelen. En dat de mini geen optische drive heeft.

De grootste nadelen van die Acer kast tov de macs zijn natuurlijk de formfactor en de reden dat dit forum bestaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
balk schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:10:
Vergeet niet dat je bij de mini ook nog toetsenbord en muis er bij moet regelen. En dat de mini geen optische drive heeft.
Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Recente update van de Mac mini gemist? Mac mini heeft geen optical drive meer :P

Verder is dit een 'wat moet ik kopen?' topic, en die doen we hier niet. Bepaal wat je uit wilt geven, en als je inderdaad een Mac wilt, koop je de dikste en meest uitbreidbare Mac die in je budget past. Zo simpel is het.

Dit topic gaat dicht.

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.