Toon posts:

wifiadapter probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezers van Tweakers,

ik had een probleem met mijn (draadloos) wifi adapter: hij vind mijn netwerk niet (geen enkel netwerk).
Voorheen vond hij altijd meerdere netwerken maar nu helemaal niks meer. (Vanuit het niets doet hij niks meer)
De knop waar normaal draadloos internet word aangezet knippers aan en uit.
Onder Windows doet het probleem zich voor, heb het geprobeerd met een Linux Mint (live CD) en daar doet het gewoon :S

Het merk laptop waar het probleem zich voordoet is een Acer Aspire 7740 (met een Netwerk adapter van Atheros AR5B93) ik heb meerdere keren het driver opnieuw te installeren zonder resultaat. Systeemherstel lost het probleem niet op.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

alvast bedankt voor de moeite

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is er een diagnostic tool in je BIOs toevallig? Ik had toevalliger wijs precies hetzelfde probleem met ene Dell E6400. Wat bleek: powercable naar de schakelaar zat half los (fysieke schakelaar om de Wifi aan/uit te zetten)

Simpel te testen door eens het knopje te gebruiken aan de zijkant van je laptop om WiFi aan en uit te zetten. kijken of dat helpt :)

Also; ik neem even aan dat die schakelaar er zit en ik neem ook aan dat jij weet dat die er zit en dat dit het eerste is wat je getest hebt ;) :P

Lezen...

Blijft het raar dat het wel werkt in Linux....

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 29-08-2011 17:17 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m nu weer gedeeltelijk aan de praat gekregen er was iets mis in de driver (hij zag m aan voor een ander type) die had kuren gewoon alles eraf geformatteerd en nu doet hij het weer. Had waarschijnlijk niet gehoeven maar een schone laptop voor het nieuwe jaar kan nooit geen kwaad...

Bedankt voor de hulp