Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het juiste subforum is, mijn excuses. Ik zal proberen uit te leggen wat er aan de hand is.

In februari heb ik een compleet nieuw systeem gekocht waarvan de onderdelen uit verschillende winkels kwamen. De pc heb ik zelf gebouwd en hij werkte prima. Daarna ben ik voor 5 maanden in Spanje gaan wonen bij mijn vriendin en heb ik de harde schijf meegenomen in een usb case. In mijn stomme onbezonnenheid heb ik geprobeerd Windows op te starten op de computer van mijn vriendin (via usb). Haar pc probeerde mijn Windows aan te passen aan haar systeem maar omdat het zolang duurde heb ik dat proces afgebroken en er niet meer naar gekeken (weer zoiets doms).

Nu heb ik die harde schijf weer in mijn computer gezet maar het scherm valt steeds in slaapstand en dus kan ik niet bij mijn bios. Ook zie ik geen opstart cursortje. Ik ben naar een computerwinkel gegaan voor een bios copy op een usb stick, maar geen resultaat.

Waar ik denk dat het probleem in zit is dat mijn beeldscherm een iets oudere versie is (max. 1600) en die van mijn vriendin 1920x1000. Ook kan het zijn dat de bios mijn videokaart niet leest. Maar wat moet ik nu doen? Mijn pc leest niet de bios van de usb stick en boot ook niet via mijn Windows dvd.

Dit zijn de specificaties:
Asus P7H55/usb3
Pentium i5-650 3,20ghz duo
OCZ Obsidian DDR3 4gb
1GB Western Digital Caviar Black
Radeon HD5670 Silent 1GB DDR5
Windows 7 64 bit eng
Corsair HX 750Watt voeding

Ik weet dat de Windows 7 op mijn harde schijf totaal in de knoop zit omdat de pc van mijn vriendin een Spaanse Windows 7 is (64 bit) en waarschijnlijk haar bios heeft overgenomen (andere moederbord, videokaart, scherm, etc). Maar ik weet niet hoe ik nu mijn scherm aan de praat krijg met deze bios instellingen, of hoe ik de bios kan wijzigen terwijl mijn scherm niet werkt. En aan de kabels of hardware installatie ligt het niet, ik heb deze 3 avonden nagekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Over het algemeen zal een andere hardware/windows versie of wat dan ook niets met de bios doen....

Ik zie niet waar je probleem zit.
Je kan de bios resetten op default door de batterij er even uit te halen (en stekker eruit uiteraard), mocht je de huidige settings niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
opstarten met je win7 dvd erin en repareren werkt niet?

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is verholpen, het was toch een voedingskabel die niet goed zat... Bedankt voor de aandacht!