Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Silverlight zorgt voor hoge CPU belasting tot 100%

Pagina: 1
Acties:

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
Mede hobbyisten ik heb een probleem?

Ik kijk regelmatig naar het laatste journaal via RTL uitzending gemist .

Als ik een uitzending bekijk dan gaat dit standaard via Silverlight een programma van Microsoft. Ondanks dat ik alle extra processen heb gestopt gaat de processor gebruik naar 100%

Heb Silverlight verwijderd en de laatste versie weer opnieuw als plug-in voor Firefox geïnstalleerd. Geen enkele verbetering nog steeds 100% CPU belasting.

Als ik stremming's zonder Silverlight afspeel heb ik geen enkel probleem, Zelfs HD filmpjes op Youtube gaat probleemloos.

Wat gegevens Processor Intel Core2duo T7200 2000 MHz. 4 GB geheugen, WIN7X64

Heb ook helemaal geen instellingen kunnen vinden waarmee ik het proces kan beïnvloeden.

Hopelijk heeft iemand de oplossing.

Lex

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-11 20:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

JE MOET NIET SCHREEUWEN IN JE TITEL!

Werkt het wel goed in andere browsers ?

[ Voor 7% gewijzigd door Mavamaarten op 29-08-2011 14:57 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het ook met andere sites die gebruik maken van je Silverlight plugin? Als je namelijk een brak script erin duwt, dan is het niet zo moeilijk om 100% van een CPU te gaan gebruiken. En daar kun jij niets aan doen, als het puur aan hun website ligt.

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
BUITEN DAT 100% BELASTING WAT VREEMD IS, IS NATUURLIJK WEL EVEN PRETTIG OM TE WETEN OF JE ER OOK LAST VAN HEBT.

EN HEB JE ER OOK LAST VAN IN BIJVOORBEELD INTERNET EXPLORER?
ALS JE ZOU KUNNEN UITSLUITEN OF HET AAN DE CODE VAN RTL/ JE BROWSER/ JE WINDOWS LIGT, DAN KUNNEN WE GERICHTER ZOEKEN NAAR EEN OPLOSSING.

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-11 19:33
..OF AAN JE VIRUSSCANNER LIGT.

*haalt vingers weer uit zijn oren*

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

offtopic:
Het is 28 oktober pas weer caps-lock dag....

Lijkt mij een brak script, kun je weinig aan doen denk.
Gaat he trouwens om full-screen of een klein schermpje?

Beetje zoeken met google geeft mij de indruk dat het typisch Silverlight is om hoge CPU te gebruiken bij full-screen weergave. Kan ook aan de framerate van het filmpje liggen (hoge framerate geeft ook een hoge belasting)

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Verwijderd

LEX63 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:55:
Mede hobbyisten ik heb een probleem?

Ik kijk regelmatig naar het laatste journaal via RTL uitzending gemist .

Als ik een uitzending bekijk dan gaat dit standaard via Silverlight een programma van Microsoft. Ondanks dat ik alle extra processen heb gestopt gaat de processor gebruik naar 100%

Heb Silverlight verwijderd en de laatste versie weer opnieuw als plug-in voor Firefox geïnstalleerd. Geen enkele verbetering nog steeds 100% CPU belasting.

Als ik stremming's zonder Silverlight afspeel heb ik geen enkel probleem, Zelfs HD filmpjes op Youtube gaat probleemloos.

Wat gegevens Processor Intel Core2duo T7200 2000 MHz. 4 GB geheugen, WIN7X64

Heb ook helemaal geen instellingen kunnen vinden waarmee ik het proces kan beïnvloeden.

Hopelijk heeft iemand de oplossing.

Lex
Probeer anders eens RTLgemist te kijken via Internet Explorer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SCHREEUWERIGE TITELS WORDEN WE NIET ZO VROLIJK VAN OP GOT :o

Titelfix: "SILVERLIGHT ZORGT VOOR HOGE CPU BELASTING TOT 100%" "Silverlight zorgt voor hoge CPU belasting tot 100%"

Verder zie ik weinig reden tot openen topic in een hardwaresubforum - je CPU komt niet uit het stenen tijdperk en zou probleemloos de gebruikte codecs aan moeten kunnen - dus verplaats ik dit topic naar Client Software Algemeen.

Move PMG -> CSA

Oslik blyat! Oslik!

• LEX63
Zo antiek is deze processor nu ook weer nu 2x2GHZ veel budged computers worden nu nog nieuw verkocht duo2core 2.3, 2.5 Ghz. Kan met deze processor nog alles doen wat ik er mee wilt doen. Mijn Dell inspiron 6400 zal toch nog even mee moeten tot 2013.

Als het goed is krijg ik vandaag mijn hardware video accelerator binnen.

Broadcom Hardware Decoder BCM970015

Broadcom HD Cristal decoder

Heb het met internet Explorer geprobeerd, daar draait het inderdaad iets beter op. Zoals ik al melde heb ik met youtube, en met flash en andere players geen enkel probleem. CPU belasting onder de 20%

Firefox is ook niet zaligmakend word tijd dat er een 64 bit versie van komt. Van silverlight bestaat er al een 64 bit versie, die werkt alleen samen met een 64 bit browser.

Vraagje Is het niet mogelijk om flash-player te gebruiken inplaats van silverlight? Heb een beetje in firefox zitten neuzen en vond geen instelling hier voor "misschien over het hoofd gezien?"

Lex

[ Voor 57% gewijzigd door LEX63 op 30-08-2011 10:48 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee dat kan niet, Silverlight is iets anders dan Flash (ook al kun je er grotendeels wel hetzelfde mee).

• LEX63
Terw_Dan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:18:
Nee dat kan niet, Silverlight is iets anders dan Flash (ook al kun je er grotendeels wel hetzelfde mee).
Bedankt

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-11 16:40
LEX63 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:53:
Firefox is ook niet zaligmakend word tijd dat er een 64 bit versie van komt. Van silverlight bestaat er al een 64 bit versie, die werkt alleen samen met een 64 bit browser.
Waarom zou je 64 bit firefox willen? Ga je dan zo vaak boven de 2 GB geheugen uit met je FFproces?

http://specs.tweak.to/16567

• LEX63
skelleniels schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

Waarom zou je 64 bit firefox willen? Ga je dan zo vaak boven de 2 GB geheugen uit met je FFproces?
Dit heeft meer te maken als taken onder 64 bit draaien de belasting minder is voor de processor, maar zeker niet de helft.

Sinds mijn computer onder Windows X64 draait werkt deze veel sneller dan onder XP. Ik heb de originele harddisk nog met de originele XP installatie, echt een wereld van verschil.

[ Voor 21% gewijzigd door LEX63 op 31-08-2011 21:45 ]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:25
LEX63 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:42:
[...]

Dit heeft meer te maken als taken onder 64 bit draaien de belasting minder is voor de processor, maar zeker niet de helft.

Sinds mijn computer onder Windows X64 draait werkt deze veel sneller dan onder XP. Ik heb de originele harddisk nog met de originele XP installatie, echt een wereld van verschil.
Verder zijn de installaties identiek? zelfde software, zelfde update process, zelfde geschiedenis? zo niet, dan kan dit ook komen door configuratie verschillen, zo is een verse installatie van eenzelfde OS vaak ook een stuk vlotter.

Bij het draaien van 32 bit applicaties op een 64 bit besturingssysteem komt er, als ik het goed heb, wel wat overhead bij maar dit zal niet veel zijn. zie ook deze en deze link

• LEX63
Jammer dat Broadcom nog geen ondersteuning bied voor zijn HD Cristal chip. Zie eerder geplaatste website links.

• LEX63
Ik wil toch terug komen over het feit dat Silverlight zoveel processor tijd in beslag kan nemen.

Vreemd is het dat dit programma bij de enne tv zender als RTL gemist de computer totaal plat legt het beeld zelfs schokt omdat het CPU kracht tekort komt.

En bij de andere zender als politiek 24 met vergelijkbare beeldkwaliteit de CPU met slechts 15 tot 20% belast.

Beide zenders maken gebruik van hetzelfde Silverlight programma van Microsoft wat als plug-in in Firefox is geïnstalleerd.

Test het zelf maar eens. hoor graag uw oordeel.
Pagina: 1