Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkenende_IV
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Beste medetweakers,

Graag zou ik jullie mening willen over het volgende:

Welke van de 2 laptops kan ik beter nemen:

- HP Pavilion dm1-3200sd (LS125EA)
- Asus Eee PC 1215B-BLK146M

De HP heeft een 7200rpm HDD en de Asus heeft een 12.1inch scherm (0.5inch groter dan de HP)

Welke kan ik beter nemen en waarom? kan nergens een vergelijking vinden tussen deze twee dus graag jullie mening.

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En als je gewoon reviews van beide producten naast elkaar legt?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je nergens een vergelijking tussen deze 2 kan vinden dan zou ik eens kijken naar de onderdelen die van belang zijn. Er is vast aanzienlijk meer te vinden over de CPU's, chipsets, GPU's e.d. die in deze notebooks zitten en hoe deze zich tot elkaar verhouden. Dan is het totaal niet nodig specfiek naar deze 2 netbookjes te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Wil je zelf liever groter of kleiner? Want het is heel leuk dat die ene groter of kleiner is, maar de pixels zijn evenveel, dus je hebt er niets aan qua extra werkruimte of iets dergelijks.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkenende_IV
Dank voor uw antwoord medetweakers,

De hardware die erin zit is precies hetzelfde. Allebei de laptops hebben een AMD APU E350. 't enigste verschil is zoals hierboven aangegeven, is dat de HP een snellere HDD heeft, maar de Asus heeft weer een iets groter scherm.

Mijn vragen zijn dus eigenlijk: is er veel verschil tussen een 5400rpm of 7200rpm HDD? Zal ik veel verschil merken in de scherm grote van Asus tegenover de HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56
De schijf kun je vervangen, het scherm niet.
Denk daar even aan.
Opzich is het niet heel erg dat de resolutie van het grotere scherm niet hoger is. Het kan toch net iets beter leesbaar zijn dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Ik zou eerder voor 7200RPM gaan. op 11,6 inch is voor mijzelf alles al prima leesbaar. Groter is logger in mijn ogen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkenende_IV
Dank voor jullie meningen ik heb besloten om voor de HP te gaan :).

Ander vraag: Ik zie dat ik maar 1 jaar garantie heb op 't product, hoe kan ik garantie bijkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Via de website van HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkenende_IV
Kun je mij een link aangeven? ik kan het nergens vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor precies deze vraag hebben we [NBBG Aanschaf] netbook april 2011 uitgevonden ;) .

Losse aankoopadviestopics zijn namelijk niet meer toegestaan, zie het CSL beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.