Help bij keuze HD nieuwe Laptop: hybrid of niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik sta op het punt om via BTO een laptop te kopen en wil (ivm budget) nog geen SSD erin zetten. Het valt wel binnen het budget om voor een Hybrid drive (4GB SDD + 500GB 7200rpm) erin te laten schroeven ipv een 500GB 7200rpm. (prijsverschil is 25€)

Iemand de ervaring/kennis om mij hierover te adviseren? Het gaat me vooral om stabiliteit en de werkelijke winst. Advies wb alternatieven is natuurlijk ook meer dan welkom!

Mvg
Roel

edit:
De door BTO aangeboden opslag media:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3486826/Roel/systeem.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Je zou ook zelf een SSD kunnen aanschaffen en dan zelf in kunnen bouwen. Bij 99% van de laptopfabrikanten mag dit gewoon namelijk. Dat is vaak een stuk goedkoper namelijk.

Daarnaast zul je zeker profijt hebben van een hybride HDD, maar een SSD is altijd beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Dj-sannieboy: dat ziet er lovend uit. enig idee of de lovende kritieken ook op zouden gaan voor het apparaat dat BTO aanbied?

@Alex: dat is het plan, maar pas als de SSD's een stuk goedkoper zijn
Edit: als de onderste optie in het rijtje betaalbaar wordt...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Zo te zien biedt BTO een iets ander systeem. Daarin wordt namelijk gewoonweg een 4GB SSD geplaatst in de mini-PCIe slot, waarnaast er een 500GB HDD wordt geplaatst. Die 4GB wordt dan als een soort van ReadyBoost gebruikt om iets betere prestaties te leveren.

Dat is een product van Intel als ik het goed heb, maar ik kan het niet zo snel gevonden krijgen. Daarnaast denk ik wel dat je voor die 60 euro meer een stuk betere prestaties krijgt dan met bovenstaande setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb BTO gemaild met de vraag om wat voor cofiguratie/merk het hier gaat. Zodra ik een antwoord hebt zal ik het verlossende woord hier posten.

Als het een vergelijkbaar product is met de Saegate momentus die DJ-sannieboy liet zien dan is het wel een aantrekkelijke keuze. Volledig SSD is simpelweg te duur voor me.

Alex, welke 60 euro? ik snap niet echt waar je naar refereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat bij bto om de Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm.

ik ga ervoor. bedankt voor de hulp!
Pagina: 1