Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Weet niet 100% zeker of ik dit hier of in WOS moet posten. Heb thuis een simpele setup met drie Win7 computers, allemaal legaal en 32 bit. Eén computer fungeert als server en host oa films ed. Verder een htpc en een netbook via WiFi. Het hangt aan elkaar met een Dlink DIR 655 router met gigabit verbindingen. DHCP staat aan, range 192.68.0.1 tot en met .10.

Het probleem is dat de shares van de server vaker niet dan wel werken. En soms vanaf de ene computer wel en vanaf de andere computer zijn ze dan niet benaderbaar. Pingen gaat wel goed dan. VNC verbinding lukt ook prima. Maar een film afspelen van de netwerk share of iets kopiëren wil niet. Zie na enige tijd wel de bestanden staan maar daar blijft het bij. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Bij mij werkte het enorm goed (met alleen Windows 7 computers) door alle computers in een Thuisgroep te hangen. Als ik dat namelijk niet doe krijg ik de door jouw omschreven problemen.

Verder hoef je dan geen zaken te sharen via de Thuisgroep, maar kun je wel handmatig sharen zoals je dat normaliter zou doen bij mappen/schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Je herken het probleem wel een beetje. Het delen van bestanden is er niet makkelijker op geworden in Windows 7. Bij mij ging dat vele malen makkelijker onder XP dan onder Win7.
Maar idd als je een thuisgroep aanmaakt werkt het wel soepel.
En je hoeft idd niet eens de standaard zaken te delen.
Heb nu ook 5 computers zo bestanden en shares gedeeld. Gaat nu net zo soepel als onder XP

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ah, goede suggestie. Heb ik wel overwogen maar eerder waren er standby problemen met gebruik van thuisgroepen. En had ook vage lees/schrijf rechten issues met mappen die gedeeld werden via de thuisgroep. Is nu inmiddels hopelijk opgelost (was nog ten tijde van de beta van win7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

mijn htpc staat vaak in standby, En zo ook mijn werklaptop. Deze pakken de thuis groep prima op.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Wil nog steeds niet :/. Zelfde probleem, krijg na enige tijd wel de folder inhoud te zien (wel traag) en kan vervolgens er niks mee. Zit nu in een homegroup en had eerst gewoon normaal geshared en daarna de library met de homegroup geshared, werkt allebei niet. Beetje jammer wel, speciaal een Win7 servertje gekocht vanwege problemen met de NAS, werkt het helemaal niet meer :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Voor de search mensen: het probleem werd opgelost door de MTU te veranderen gek genoeg (te verhogen naar 5Kb).
Pagina: 1