***Dringend*** Ernstige BP6 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik schrijf dit berichtje even snel, want ik heb niet veel tijd nu. Ik zou het erg op prijs stellen als alle BP6-bezitters even hier zouden willen kijken, en laten weten of ze een oplossing weten voor mijn (nogal ernstige) problemen, of in ieder geval een suggestie:
www.bp6.com/Forum/topic.asp?forum_id=23&topic_id=576

Alvast bedankt :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Ik heb het path not kunnen finden... :)

Verwijderd

ff [/ur] weglaten en....het pad is in zicht!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Hee Padvinder,

Hier ook een BP6 met trubbels en ik heb nog geen oplossing. Misschien hitte ?? of Voeding > 250Watt ??

Ik heb je topic gelezen en ik moet zeggen veel bp6'ers last hebben van dezelfde problemen maar dat er geen goede oplossing is dat is jammer :(

De mijne is wel stabiel op dual 366, hoger forget it baby :(. Ik heb inderdaad ook alles geprobeerd van bios flashen tot kaarten verwisselen maar geen verbetering :(. Maar gelukkig ken ik iemand die ook een BP6 heeft met dual 400@500 en geen problemen dus ik ga maar met mijn compu naar hem toe en alle onderdelen verwisselen en kijken waar het nou precies aan ligt.

Als ik wat weet hoor je het nog wel, K?

Laterz

BP6@Ridge :(

www.tradealliance.nl

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Hoeveel watt is de kast van die persoon?

• schijndel
  • Laatst online: 03-09 15:11
Pathfinder ;)
Geen problemen met m'n bp6 hier. heb net als jij een 235 watt kast, alleen dan van een heel eng merk.
Je zou ff met een multimeter kunnen checken wat de voltagedrop op je 5V lijn is. Als die te groot is weet je zeker dat het aan je voeding ligt. Bijna alle shit op je MB draait namelijk van de 5V.
Kan ook aan je geheugen liggen: staat SDRAM precharge control wel uit? De CAS delay op 3? Kan je geheugen checken door een enorm zippie uit te pakken, krijg je een CRC error dan weet je bijna zeker dat je geheugen dood is.
Heb trouwens ook lockups gehad door mijn videokaart. Heel maf: steeds na precies 17 minuten en 45 seconden bevroor beeld. Nieuwe drivers en alles deed het weer.

O ja, bijna vergeten, in bios zorgen dat spreadspectrum op 0 staat. Als die te hoog staat krijg je problemen met de foutencorrectie van signalen op je mb.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Grimreaper ;)

Ff op volgorde:
- met multimeter ga ik niet doen (als het mobo'tje het een keer doet geeft ie normale waarden bij het monitoren, en ik heb er geen zin in :P)
- SDRAM precharge control weet ik niet, zal ik naar kijken als ik het ding weer 's in m'n kast heb zitten.
- CAS delay staat al op 3
- Videokaart is het niet (heb het met die van m'n pa getest)
- spreadspectrum staat altijd op 0 (er is niet echt een reden om hem aan te zetten, als je de manual erop naslaat :))

Kortom, alleen die precharge control kan het dus zijn volgens jou... ik zal het nog wel checken.

In de tussentijd sta ik natuurlijk altijd open voor suggesties van anderen :)

Verwijderd

gooi die HD ff op UDMA33, als het een 371440 is (uit eind 98) die had ik ook tot 2 dagen geleden. werkt niet lekker op u66.

Verwijderd

ik zie nergens staan dat je je geheugen al vervangen had... probeer dat ff (geheugen van iemand anders in een ander slot op je mobo proppen als waar je eigen geheugen altijd inzat.. (eigen geheugen er wel ff uittrekken ;) )

het zou nogsteeds 1 van je kaartjes kunnen zijn.. ALLES (jah echt ALLES) eruit en dan eens kijken of je met een PCI videokaart wat kunt doen...

werkt dat nog niet, dan ook iemand anders hard-disk erin....

nou als dat het niet was zijn er nog maar 3 opties.. de BP6, een van de 2 celerons (of beide) OF je VOEDING... (minder dan 300 is zoiezo al verdacht)

ik hoop dat ik je wat verder op weg geholpen heb... als je nog vragen hebt ofzo mag je me ALTIJD ff mailen, thehunter@isd.nu

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Oké weer ff alle punten af:

- HD zat al op UDMA33
- Geheugen is het niet (doet het in andere mobo wel)
- kaartjes ed zelfde verhaal (heb het ook geprobeerd met alleen vkaart erin, en ook andere kaart geprobeerd (PCI), in beide gevallen bleven de lockups)
- procs zelfde verhaal

Blijft over:
- voeding
- hd (heb geen mogelijkheid om "even" een hd van iemand te lenen :(

Bedankt voor de replys in elk geval.

PS: en Grimreaper, dat SDRAM dinges was het niet.

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
Mijn ervaring is dat de bp6 nog al kieskeurig is waar je welke kaart instopt.
Maar aangezien je het al met alleen een vid. hebt geprobeert mag het daar niet aan liggen.

Meschien heb je er wat aan ..
gebruik eens andere ide kabels !!! ik heb dat soort lockups ook een keer gehad (niet met de bp6) en uiteidelijk getraceerd naar een ide kabel !!!!
((die ide kabel doet het trouwens prima in een andere comp))
((weet het klinkt zeer wazig maar niet geschoten is altijd mis))

l.d.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Hartstikke bedankt "l.d._"! Dat was de oplossing!

Het blijkt dus, dat de roze IDE kabel kapot was. Wat ik echter wel vreemd vind, is dat dat bij de eerste BP6 dan ook het geval was.

• Ridge

Ridge

Roze kabel ???? welke is dat ??
Graag antwoord :)

Ridge

www.tradealliance.nl

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Die met het roze streepje langs de zijkant :D

Bij mij is het volgende het geval:
- floppykabel = rood
- IDE 66 kabel = rood
- IDE 33 kabel = roze

Oké misschien heb ik scheel gekeken... ik bedoel de IDE 33 kabel in elk geval :)

• l.d._
Graag gedaan

p.s. m'n giro nummer weten ?? ;)
ik schijn een patent te hebben op rare klachten !!
(kennissen/vrienden/familie hebben vaak de meest wazige klachten)

l.d.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Ik zit nog wel met een probleempje (maar heb geen zin om een nieuwe post te maken :)): Logitech Mouseware werkt niet. Ik kan het installeren, maar verder ook niets. Zodra ik probeer het te configureren (via config.scherm, of zelfs de wizard waar ie mee komt direct nar de reboot) loopt de pc vast. Heeft iemand daar een oplossing voor?

• l.d._
laat ik nu ook een logi hebbe..

maar effin ik heb net wat meer info nodig
serial/ps2 ???

serial-=> intern/extern modem met zelfde irq ??
ps/2-=> geshared irq ??? met wat als atw. is ja !

p.s. de nieuwste versie van de softw. ???

l.d.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
PS/2, IRQ 12, niet geshared. Ja nieuwste versie, 9.00 build 99.

Verwijderd

Misschien kan ik je helpen met je mouseware problee. Heb wel niet hetzelfde mobo, maar toch, ik kreeg op een asus p3c mouseware 900 ook niet aan de gang. Installeerde mouseware 8.00, geen enkel probleem?? misschien ligt het aan welke muis je hebt. oh ja, ik heb een cordless desktop.

suc6

Martin

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Ik heb een Pilot+. En versie 8 heb ik níet zo'n zin in, want ik wil de muis vanuit de properties kunnen overklokken :)

• php
  • Niet online

php

Bij mij is het een aantal keren zo geweest dat inderdaad de installatie van mouseware vastliep ergens aan het eind, of na de restart zelfs. Even booten in safe mode of vga mode (NT) en dan de muis instellen, geloof ik, dan weer gewoon en er is niets aan de hand. (was overigens op een Asus TX97XE en ook de BP6)

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Damn het was toch niet de IDE kabel :( :( :(

Wat ik ook doe, ik krijg dit ding niet stabiel. Ik denk dat ik hem maar terugstuur.

• Ridge

Ridge

Hee Path ik heb ook van die problemen met mijn BP6 :( Nu start hij helemaal niet meer op "inaccesable device" :(

Maar Ridge geeft niet op want het is :
a> Voeding
b> Hitte
c> IRQ.

Dus wat ik ga doen is het volgende:

Flash Bp6 terug naar LP bios en install Win2k alleen met een videokaart en UDMA 33 en hoop dat hij stabiel blijft en dan steeds weer een kaart installeren tot dat hij vastloopt of niet :7.

Anders weet ik het ook niet meer :(

Ridge

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Uhm ... pathfinder, ik kan het mis hebben natuurlijk, maar ik lees dat je je geheugen in een ander mobo hebt getest. Dat wil nog niet zeggen dat dat geheugen met jou mobo wil werken. Zelfde probleem heb ik ook gehad met mijn Asus K7M. Dus probeer 's wat verschillende geheugen DIMMetjes.

(Hup, weer vijf cent. Als we nou 's een potje maken om al die stuivers op te vangen ...)

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Even de punten van Ridge:
- Voeding lijkt me stug, er zijn genoeg andere mensen die hem met een dergelijke voeding (als die van mij dan) gewoon hebbe draaien, en ik denk niet dat ie defect is
- Hitte is het probleem absoluut niet bij mij, kijk maar in m'n post op bp6.com
- Ik heb er ook allang alles aan gedaan om IRQ's goed te krijgen, maar ik zie niet eens wat fout, dus ook dit zorgt denk ik niet voor de problemen.

Vrep: ik heb geprobeerd de twee dimmetjes om te wisselen, verplaatsen, en met maar 1tje te draaien, zonder resultaat. Het zijn dimmetjes van verschillende merken, dus de kans dat ze allebei fout zijn is erg klein. Helaas kan ik ook niet ergens een dimmetje vandaan toveren.

• Ridge

Ridge

Het moet toch iets zijn !!!. Dit is al je 2e board en ik kan mij niet voorstellen dat deze ook duuk is :(.

Als je op bp6.com kijkt zijn er echt veeeeeeeeeeeeeeeel mensen die dit soort problemen hebben en volgens mij heeft het allemaal wel een beetje met elkaar te maken.
dus het zelfde probleem.

Nu de oplossing nog.

Ridge

www.tradealliance.nl

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Vrijwel alle posts op BP6.com over dit probleem komen van mensen die hun bord tussen nu en een maand geleden gekocht hebben. De meest voor de hand liggende verklaring is dan dat er een "bad batch" is.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
En daarmee is het laatste woord gesproken geloof ik... :(

Pagina: 1