login-reset and andere locaties - poll en .plan

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb nog wel eens een rare crash thuis, dat opeens al mijn cookies niet meer werken of verdwenen zijn. Het valt mij dan op dat ik na inloggen (zelfde IP) bijvoorbeeld een poll op de frontpage gewoon weer kan voten. Dit merk ik ook als ik bv op het werk op iets vote, kom ik thuis, kan ik weer een vote geven in de poll.

Is dit by design, of wordt ik dan ook echt rekening mee gehouden?

En als dit 'bekend is', gaat dit dan ook op voor bijvoorbeeld deze 'polls'?
plan: Tweakers.net zoekt testers voor Samsung Chromebook
Nu hij is uitgeschakeld kan ik niet zien of ik gekozen heb, of ik heb gekozen maar na een reset/crash dus mijn optie is verdwenen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bevestigd, als ik op m'n werk vote mag dat thuis nog een keer ! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Bij normale polls wordt er serverside niet bijgehouden wie er al gestemd heeft; dat wordt clientside in een cookie bijgehouden (omdat ook niet-ingelogde gebruikers kunnen stemmen). Feitelijk is dat by design; we vinden het simpelweg niet belangrijk genoeg om dat op andere manieren bij te houden of daar anderszijds restricties op te zetten.

Uiteraard wordt bij speciale polls zoals bij plan: Tweakers.net zoekt testers voor Samsung Chromebook wel opgeslagen wie er al wat gestemd heeft - sowieso kunnen alleen ingelogde gebruikers dan stemmen.

Wat betreft het dubbel kunnen stemmen op gewone polls: die discussie is al veel vaker gevoerd, laatst nog in de reacties op plan: Tweakers.net gebruikersonderzoek - dat lijkt me niet voor herhaling vatbaar ;)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.