[Xampp] benaderbaar via twee ip adressen

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb op mijn windows 7 computer Xampp geïnstalleerd.
Deze kon ik gisteren benaderen via ip 192.168.1.2 vanuit safari vanaf mijn apple laptop (dus over het netwerk).

Nu heb ik gisteren mijn router gereset, en heeft mijn win7 computer een nieuw ip: 192.168.1.5.

het vreemde is dat de website (xampp server) op mijn apple laptop nu van zowwel 1.2 als 1.5 benaderbaar is.

Dit moet toch niet kunnen ?! Of moet ik een cache of iets leeghalen.
Koppelt osx het ip adress aan het mac adres ofzo?

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:08
kapotte arp tabellen op je mac misschien. zoek anders even op flush arp cache osx oid.

• NitSuA
wordt op internet een beetje rommelig weergegeven. Is de ARP cache idem als de DNS cache?

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Nee is niet hetzelfde, de arp cache is een cache waarin mac adressen aan ip adressen worden gekoppeld, en in de dns cache worden domein/computernamen aan ip adressen gekoppeld
Het kan dus zijn dat in je arp cache het mac adress aan 2 ip adressen is gekoppeld waardoor het op beide te benaderen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_x007 op 29-08-2011 13:29 ]

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb je op je Xampp computer maar 1 netwerk verbinding? of misschien 2? bedraad en onbedraad? dan is dit vrij normaal.
Check anders je client list in je router even om te checken waar de IP adressen naar verwijzen.

• NitSuA
hoi Mangeloos, je hebt helemaal gelijk, ik heb zowel mijn wifi dongle als mijn upt in mijn pc zitten. Dank je wel voor de tip!
Pagina: 1