• riepdiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 19:59
Goede morgen!

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn zelfgebouwde pc, en nu toch maar besloten om wat hulp te vragen op Tweakers gezien ik er echt niet uit kom!
Het probleem is als volgt: Tijdens normaal gebruik van mijn pc bij bijvoorbeeld internet of gamen valt de pc in 1 keer uit, dan blijft hij in een loop van booten krijg dan nooit een post gezien maar valt direct weer uit en probeert het opnieuw, alsof er kortsluiting is ofzo?
Trek ik de stekker eruit en wacht ik 5 minuten, dan gaat hij weer aan en kan ik vrolijk verder.
Dit gebeurt overigens maar 1 of 2 keer in de week.

Dingen die ik gecheckt heb:
Ik heb in Everest gekeken of de spanning klopt.
Meerdere malen stresstests uitgevoerd.
Videokaart op hogere fan snelheid laten draaien.
En ik heb in de Bios gekeken of alles in orde was, maar voor de zekerheid ook nog alle instellingen op Default gezet.

Bij mijn videokaart op hogere fan snelheid kreeg ik wel het idee dat het probleem minder vaak voorkomt, maar dit zou evengoed een illusie kunnen wezen.
De Cpu word overigens niet warmer dan 62 Celcius

Eventueel informatie over mijn pc.

Moederboard: Asus p6t Deluxe v2
Processor: Intel core i7 920 D0
Video kaart: AMD HD5870 van XFX
Geheugen zou ik zo uit het hoofd niet weten, in iedergeval DDR3 1333 mhz tripple channel
alles draaid op een Antec quattro power 850 watt

Ik hoop dat iemand wat kan met deze informatie en diegene mij zijn of haar hulp kan aanbieden!

M.v.g.
Ian van Gorkum

[ Voor 7% gewijzigd door riepdiep op 29-08-2011 12:12 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-02 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Test je geheugenbankjes eens in Memtest (minstens een 6-tal uur). Als je errors krijgt test dan de bankjes een voor een. Probeer ook eens een andere voeding, misschien heeft je huidige voeding kuren.

Android developer & dürüm-liefhebber

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-01 20:35
Misschien is je voeding iets aan de krappe kant (zelfde probleem gehad).
In mijn geval gebeurde het pas na een aantal maanden... (stof op de ventilatoren etc, en het gaat allemaal wat meer stroom trekken).
Wat zegt je windows log ?

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

• crazylemon
Edit: 850Watt is wel ruim gezien je setup, ik weet niet of je meer stroomvreters eraan hebt hangen? Meerdere schijven... USB-Koffiebeker warmer??

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-02 21:42

epic_gram

undercover moderator

crazylemon schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:57:
Edit: 850Watt is wel ruim gezien je setup, ik weet niet of je meer stroomvreters eraan hebt hangen? Meerdere schijven... USB-Koffiebeker warmer??
je moet over het algemeen van hele goeie huizen komen om een voeding van 850 watt volledig te kunnen belasten hoor. :P Dit systeem trekt load misschien maar 300 watt schat ik. Daarbij kan je uit deze voeding veel meer trekken dan gespecificeerd is vanwege de 80+ bronze certificering. Voeding zou kunnen maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk. ;)

@TS, check ff of je geheugen in de qvl van je mobo staat, asus is erg zeikering wat betreft geheugencompatibiliteit. Als dat klopt kan je ff kijken of je geheugen op de juiste voltage en timings draaien. Als dat ook klopt idd memtest 86+ runnen, minstens 8 uur.

enneh: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter O-)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• riepdiep
Ik zal kijken of het aan het geheugen ligt, het is alleen zo lastig te testen omdat het maar heel random gebeurd, ik kan soms wel uren lang gamen en opeens valt hij dan uit, en het zou niet verklaren waarom hij in een boot cyclus blijft hangen, het is dan steeds power on, power off, tot ik het stroom er zelf afhaal en er weer op zet.
In iedergeval bedankt voor de hulp! ik ga nog verder vogelen!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien kan je het ook eenvoudiger zoeken dan de bovenstaande tips namelijk de stekkertjes van je reset en powerknop eens van het moederboard af halen en het board handmatig starten. Zou zomaar kunnen zijn dat je reset of powerknop niet helemaal goed meer werkt en je pc daardoor vanzelf gaat resetten.

Ook is het altijd wel verstandig om eens te kijken of je de laatste biosversie erop hebt staan en zo niet dan is dat altijd wel verstandig om te doen. En dan daarbij eens je bios resetten kan soms ook wel eens helpen waarbij je niet het batterijtje eraf hoeft te halen maar alleen de jumper bij cmos clear om te zetten.

• riepdiep
Een hele goede! het zou heel goed kunnen dat het aan het stekkertje ligt, want eerst was het veel regelmatiger, en na het opnieuw assembleren van mijn pc had ik er een tijd helemaal geen last meer van!
Ik ga daar eens goed op letten!
Erg bedankt!

• riepdiep
Helaas nog geen succes gehad!
Mijn Geheugen is ok, het ligt ook niet aan het stekkertje.
Misschien moet ik mijn voeding eens testen.
Laast kreeg ik nog net een blue screen voor dat de constante resets weer in gang gingen.
Misschien weet iemand hier meer over?

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7100.2.0.0.256.1
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA8006AC4028
BCP3: 00000000FA000000
BCP4: 0000000000400405
OS Version: 6_1_7100
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Door wat te googelen kwam er uit dat het wat met mijn geluidskaart te maken heeft. maar ik kan me dit totaal niet voorstellen

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je een onboard geluidskaart? Dan zou je eens een pci versie kunnen proberen.
Zelf heb ik ooit eens dit probleem gehad. Ik had een kapot moederbord. Het kan zijn dat met het warm worden van het moederbord een koperbaantje wordt onderbroken waardoor je pc vastloopt...

• riepdiep
Dan ga ik vanavond maar eens kijken of het met een driver update verholpen is, en anders eens opzoek naar een PCI-e geluids kaart

[ Voor 3% gewijzigd door riepdiep op 05-09-2011 12:31 ]

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 10:00

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Waarom gebruik je nog een beta versie van windows 7? Ga die anders eerst eens upgraden, wie weet dat dat helpt.

:)

• riepdiep
Nou heb ik het probleem eindelijk opgelost!
Het was dus mijn voeding die defect is.
Nu een Coolermaster Silent Pro Gold 1kw erin gezet en mijn pc draait als een zonnetje!
Ik heb nog garantie op mijn oude voeding maar geen aankoop bon jammer genoeg >.<
Ah fijn!
Bedankt iedereen voor de hulp!

• crazylemon
Our pleasure, succes met computen :)

Pagina: 1