Toon posts:

Ik kan geen office bestanden meer openen vanaf het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort het probleem dat ik geen office documenten kan openen rechtstreeks vanaf de server.
Ik maag veel gebruik van bestanden opslaan op de server. maar sinds kort werkt dat niet meer (plotseling)
De imac draait op OSX lion met office mac 2011.

De server is een windows server waar het gedeelde netwerk schijf in zit. Waar ik met mijn collega's op werk.
En ik dan sinds kort niet meer de office bestanden openen rechtstreeks van de server. Ik kan ze wel kopieren naar mijn lokale schijf en dan openen om vervolgens weer terug te kopieren maar dat vind ik wat omslachtig.
Overigens werken afbeeldingen of adobe bestanden wel prima.

Verder heeft het altijd goed gewerkt. en op een andere mac hier op het kantoor werkt het nog steeds.
De foutmelding die ik krijg is als volgt:

Het document kan niet worden geopend in Word. Mogelijk is het document in gebruik, os het geen geldig Word-document of bevat de bestandsnaam ongeldige tekens.

(dit alles is uiteraard niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 15:59

Quakie

quakelen

Heel erg gek, ik heb dat toevallig ook, maar dan met excel for mac 2011 en dan gewoon met een mac 2011 excel file op een Lion Mac, welke ik wil benaderen via een andere mac met lion. Het ligt dus niet aan je windows share.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je het netwerkbestand hernoemt maar een .doc bestand (ipv docx), kan je het dan wel openen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt docx ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De documenten openen in voorvertoning werkt bijv wel... alleen kan ik daar niks mee uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 18:13

Ghehe

400 pound hacker

Kijk eens je permissies als gebruiker na op de server. Ik denk dat het meer daaraan ligt. :) Kijk anders ook eens de permissies na op de Mac waar je wel alles mee kunt doen en vergelijk deze met je iMac.

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OP beide mac gaat het om de zelfde gebruiker met volledige rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die mij hierbij zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Niet dat je hier iets aan hebt, maar ik heb dit probleem al tijden met Office 2010 op Windows 7.

Gelukkig nog niet op mijn mac. Het probleem zit hem dus iig in Office zelf denk ik.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 13:28

skoozie

SCSI

Open je het bestand vanuit word of dubbelklik je het icoon op de share?
probeer eens vanuit word het bestand te openen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 21:13
TVP

heb precies hetzelfde probleem. Ik zit nu idd alles te kopieren. Office gaat iig wel beter met .doc om dan .docx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skoozie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:48:
Open je het bestand vanuit word of dubbelklik je het icoon op de share?
probeer eens vanuit word het bestand te openen.
Dit werkt wel inderdaad! Maar aangezien ik daar nog niet achter was gekomen betekend in ieder gavl dat het niet ene gebruikelijke manier van bestanden openen is voor mij. Ik ben daarom nog haastig opzoek naar een oplossing! Hopelijk heeft dit iets duidelijker gemaakt... voor mij niet helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om even antwoordt te geven op je vraag... ik open het normaal door op de bestanden te klikken in de share! (wat niet werkt) en vanuit bijv. word openen werkt wel... maar doe ik liever niet op die manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via een ander forum een soort van oplossing..:

Dom genoeg proberen de programma's van Office het bestand vanaf de verkeerde schijf te openen. Dat lukt natuurlijk niet omdat het daar niet op staat. Bovenstaande foutmelding is het gevolg.
De oplossing is dan ook om ervoor te zorgen dat alle gemounte volumes een verschillende naam hebben. Raar, maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 19:04
Ach ik heb sinds de installatie van Lion en een herinstallatie van Office 2011 helemaal geen goed functionerend Office pakket meer en zoals je kan lezen op internet ben ik niet de enige....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:29:
Ik heb via een ander forum een soort van oplossing..:

Dom genoeg proberen de programma's van Office het bestand vanaf de verkeerde schijf te openen. Dat lukt natuurlijk niet omdat het daar niet op staat. Bovenstaande foutmelding is het gevolg.
De oplossing is dan ook om ervoor te zorgen dat alle gemounte volumes een verschillende naam hebben. Raar, maar waar
Dat had ik laatst ook en ik wilde dit al als advies aan je doorgeven ;)

Ik had dit probleem met Snow Leopard al.
Pagina: 1