Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:04
Goed... Ik heb hier in huis al een aantal Apple devices (iPhone, iPod Touch), die dingen werken tot op zekere hoogte goed, af en toe een paar pijnpuntjes, eentje daarvan is de ondersteuning van de fileformats en de manier van toegang krijgen tot deze files... En dan met name films...

Ik heb ook met een vriend zijn iPad even mogen experimenteren thuis, maar daar miste ik dezelfde functie, en ik hoop dat een Android Tablet (mede omdat het dan ook makkelijk is voor vader en andere familie om snel iets op te zoeken) hier wat hulp in kan bieden.

Ik ben eigenlijk dus op zoek naar een volgende oplossing voor mijn probleem, namelijk "films snel en makkelijk kunnen bekijken op een tablet gebaseerd op Android met ondertitels zonder transcoding voor het overzetten naar de tablet", wat bedoel ik met makkelijk en snel? Ik wil de mogelijkheid hebben om eenvoudig via USB films te kopiëren naar mijn tablet, of desnoods via een (micro)SD-kaart (=USB voor mij). Een grote pré bij dit alles zou zijn dat ik films via wifi kan kopiëren naar mijn tablet van een Samba-share uit...

Op zich denk ik (althans wat ik er van gevonden heb) dat zo een tablet zonder problemen benaderbaar is via de microSD-kaart. USB ben ik nog niet zo zeker van, dus daar mag indien mogelijk op gereageerd worden :) .

Over de afspeelmogelijkheid vond ik op dit moment één video app genaamd "Rock Player", dat zag er veelbelovend uit, wederom hier ook graag reactie op, want ik ben niet zeker dat hij een MKV kan combineren met SRT's...

En tot slot, de wifi mogelijkheid om dingen te kopiëren via Samba is ook nog een groot vraagteken... Dat lijkt met een legio aan apps vlot te doen zijn: https://market.android.co...om.funkyfresh.samba&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Kicken binnen 24 is niet toegestaan. Lees anders ook eens Het algemeen beleid .

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 30-08-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je een Android tablet of telefoon koppelt aan je pc kan je er voor kiezen om de interne storage te mounten, dan kan je die vanaf de pc gewoon benaderen alsof het een USB stick is. Dat overzetten is zo dus geen enkel probleem.
Video's afspelen heb ik zelf nooit met mijn Android telefoon geprobeert dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Heb ook geen MKV's met losse SRT's om te testen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devloomax
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 19:57
Sommige tablets en de nieuwste android smartphones kunnen nu ook als usb host fungeren, dus kan je eenvoudig een usb-stick of externe hdd aan je toestel hangen (soms middels usb hub voor stroom). Dan kan je direct films kopiëren zonder pc.
Verder kan je met mVideoPlayer waarschijnlijk een heel stuk uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

mVideoPlayer is inderdaad één van de fijnste videospelers op Android, en kan ook srt aan. Ook heb ik laatst wat gespeeld met MoboPlayer, deze kan een aantal videoformaten die Android niet standaard kan afspelen ook goed afspelen en - dacht ik - ook met srt.

Rock Player zou ik niet aan beginnen, speelt slecht af en UI is hopeloos.

Wat betreft SMB-shares, daar is ook genoeg over te vinden. De meest gebruikte file-explorers als ES File Manager en Astro ondersteunen dit gewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Mad Marty op 30-08-2011 07:58 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

DjVe

Hatsaflats!

eerlijk gezegd, werkt een iPad met XBMC erop best goed...... Ja je moet hem dus wel jailbreaken, maar dan heb je ook een prima systeem. Veel mogelijkheden, streaming werkt goed. Wellicht dat je dat eens kan proberen met een iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Als jij de films in het juiste bestandsformaat download en er dan op zet met hardcoded Subs
speelt de tab 10.1 het perfect af.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Volgens mij voldoet mijn pricewatch: Archos 101 Internet Tablet 8GB precies aan wat jij beschrijft. Films (tot 720p) kan ik gewoon afspelen van interne storage, micro-SD, usb-stick en zelfs streaming via Wifi vanaf mijn NAS (samba shares, maar upnp kan ook). Ik ben nog geen formaten tegen gekomen die niet ondersteund worden dus van transcoding is geen sprake en alle subtitle formaten worden ook ondersteund. Je zult alleen wel nog de cinema plugin moeten aanschaffen om mpeg2 en ac3 te kunnen afspelen (dat is meer een licentie issue, maar die plugin kost maar E15. Daar moet je dus rekening mee houden tijdens het vergelijken)

Voordeel van de archos is dat samba shares als het ware automatisch al gemount worden. Alle applicaties kunnen dus bij de gedeelde schijven alsof ze lokaal op je tablet staan. Bij oplossingen als ASTRO file explorer kan alleen astro kopieren vanaf de shares naar je tablet en zul je dus altijd eerst moeten kopieren voordat je wat kunt kijken.

Had ik trouwens al gezegd dat de archos ook een mini-hdmi uitgang heeft waarmee je hem ook zo op je tv aan kun sluiten om je media wat groter te kunnen bekijken?

[ Voor 29% gewijzigd door Janoz op 30-08-2011 09:16 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
devloomax schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:33:
Sommige tablets en de nieuwste android smartphones kunnen nu ook als usb host fungeren, dus kan je eenvoudig een usb-stick of externe hdd aan je toestel hangen (soms middels usb hub voor stroom). Dan kan je direct films kopiëren zonder pc.
Verder kan je met mVideoPlayer waarschijnlijk een heel stuk uit de voeten.
Dat klinkt al interessant! Is er dan nog iets waar je rekening mee moet houden met je tablets qua processing power om films af te spelen, of kan ieder recent tabletje dat zonder problemen?
Mad Marty schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:57:
mVideoPlayer is inderdaad één van de fijnste videospelers op Android, en kan ook srt aan. Ook heb ik laatst wat gespeeld met MoboPlayer, deze kan een aantal videoformaten die Android niet standaard kan afspelen ook goed afspelen en - dacht ik - ook met srt.

Rock Player zou ik niet aan beginnen, speelt slecht af en UI is hopeloos.

Wat betreft SMB-shares, daar is ook genoeg over te vinden. De meest gebruikte file-explorers als ES File Manager en Astro ondersteunen dit gewoon.
OK, maar dan kan ik nog altijd niet SMB-shares rechtstreeks mounten en afspelen (nu ok, ik heb al connectiviteit naar mijn NAS, dat is al belangrijk...)
Jordy van e schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:11:
eerlijk gezegd, werkt een iPad met XBMC erop best goed...... Ja je moet hem dus wel jailbreaken, maar dan heb je ook een prima systeem. Veel mogelijkheden, streaming werkt goed. Wellicht dat je dat eens kan proberen met een iPad?
Maar dan moet ik nog altijd streamen, correct? Als ik er XBMC op zet, kan ik dan gewoon een samba share toevoegen en doet hij al het afspelen dan of moet ik weer een servertje bijzetten om de transcoding te doen voor XBMC?
Le_Freak ! schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:08:
Als jij de films in het juiste bestandsformaat download en er dan op zet met hardcoded Subs
speelt de tab 10.1 het perfect af.
Ja kijk, dat is nu net het geen wat ik wil vermijden, ik wil een tablet kunnen meenemen, mijn HDD met wat films en series in native formaat zoals ik 'm heb gedownload en die kunnen aansluiten op mijn tablet om iets af te spelen...
Janoz schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:12:
Volgens mij voldoet mijn pricewatch: Archos 101 Internet Tablet 8GB precies aan wat jij beschrijft. Films (tot 720p) kan ik gewoon afspelen van interne storage, micro-SD, usb-stick en zelfs streaming via Wifi vanaf mijn NAS (samba shares, maar upnp kan ook). Ik ben nog geen formaten tegen gekomen die niet ondersteund worden dus van transcoding is geen sprake en alle subtitle formaten worden ook ondersteund. Je zult alleen wel nog de cinema plugin moeten aanschaffen om mpeg2 en ac3 te kunnen afspelen (dat is meer een licentie issue, maar die plugin kost maar E15. Daar moet je dus rekening mee houden tijdens het vergelijken)

Voordeel van de archos is dat samba shares als het ware automatisch al gemount worden. Alle applicaties kunnen dus bij de gedeelde schijven alsof ze lokaal op je tablet staan. Bij oplossingen als ASTRO file explorer kan alleen astro kopieren vanaf de shares naar je tablet en zul je dus altijd eerst moeten kopieren voordat je wat kunt kijken.

Had ik trouwens al gezegd dat de archos ook een mini-hdmi uitgang heeft waarmee je hem ook zo op je tv aan kun sluiten om je media wat groter te kunnen bekijken?
Die klinkt idd (zeker met het verleden van Archos, want ik heb een kameraad van vroeger op school en die had zo een ding en kon daar altijd fijn een filmpje ofzo op laten zien) wel leuk, alleen de bouwkwaliteit en de schermkwaliteit houden me nu wat tegen... Qua functies zoek ik inderdaad zo iets... Host USB, HDMI is ook wel tof, kan ik dat ding eens bij de vriendin achterlaten en kan ze zelf een film starten...

Ik vind het zo gek dat hier zo weinig over te vinden is, zo een tablet is samen met zijn internetfunctie en scherm toch ideaal om snel eens een filmpje mee te nemen in bed ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
HyperBart schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:14:
Ik vind het zo gek dat hier zo weinig over te vinden is, zo een tablet is samen met zijn
internetfunctie en scherm toch ideaal om snel eens een filmpje mee te nemen in bed ofzo...
Over de Archos 70 en 101 is meer dan zat info te vinden / lezen: Archos Gen8 tablets: Archos 70 / 101

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik bedoelde meer in de zin van "algemeen video's afspelen zonder transcoding op je android tablet"...

[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 30-08-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 11:21
Ik gebruik nu de nieuwe boxee app op de ipad, die kan alles streamen via de boxee media manager, mkv avi mp4 alles, alleen subs weet ik niet, volgens mij niet?

En de boxee app kan ook airplay aan, als je de apple tv aan je tv hebt hangen dan kun je met 1 druk op de knop de film op je tv gooien. Dat werkt wel chill allemaal.

Enige nadeel is de media manager van boxee, je computer moet altijd aanstaan, misschien werkt ie ook via een nas met smb shares? Maar ik gebruik zelf een lage power minitower als server voor allerlei dingen waaronder ook dus de boxee media manager.

Ik hoop alleen dat er snel een iPhone client komt van boxee

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

HyperBart schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:14:

Die klinkt idd (zeker met het verleden van Archos, want ik heb een kameraad van vroeger op school en die had zo een ding en kon daar altijd fijn een filmpje ofzo op laten zien) wel leuk, alleen de bouwkwaliteit en de schermkwaliteit houden me nu wat tegen... Qua functies zoek ik inderdaad zo iets... Host USB, HDMI is ook wel tof, kan ik dat ding eens bij de vriendin achterlaten en kan ze zelf een film starten...
Bouwkwaliteit valt erg mee hoor. Goed, het is geen iPad, maar je betaalt er ook maar E200 voor (215 incl cinema plugin). En het scherm is ook het probleem niet eigenlijk. Je kijkt toch in je 1tje naar het scherm en dan is het helemaal geen probleem om hem zo te houden dat je goed beeld hebt. Je moet alleen niet proberen om er buiten in de zon iets op te gaan kijken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Ander probleem: ik heb nog geen programma gevonden die de subtitles op de tv afspeelt als ik mijn telefoon/tablet aansluit via hdmi. Op het scherm zelf gaat alles goed, maar subs willen nooit mee naar de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
En die mPlayer gebruikt dan ook hardware-matige decoding van de videobestanden? Want ik las iets van dat om hardware matige decoding te kunnen gebruiken dat je dan het native in Android moet afspelen?
Pagina: 1