Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell D830 - power off bij afspelen geluid (sigmatel)

Pagina: 1
Acties:

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Dell Latitude D830
Sound: SigmaTel STAC 92XX Dell Latitude D830 C-Major HD Audio Driver
Drivers: nieuwste van website fabrikant
BIOS: nieuws firmware

Mijn laptop crashed plotseling bij het afspelen van geluid.
Dit kan zijn terwijl ik een youtube filmpje bekijk maar het komt veel vaker voor als ik een game speel. Zelfs wanneer ik muziek luister.

Het komt niet vaak voor maar, het lijkt in eerste instantie willekeurig op te treden maar toch heb ik bepaalde situaties waarin het zich lijkt voor te doen.

Ik heb het idee dat het volume er iets mee te maken heeft. Volgens mij is mijn systeem stabieler als ik het windows volume niet voluit heb maar op 50%.

Wat me ook is opgevallen is dat het in een Youtube filmpje steeds op exact dezelfde plek optrad.

Als ik een spel speel en er vinden ineens grote explosies plaats van wacht ik al totdat het misgaat. Soms gebeurd dat dan ook. In C&C crashte mijn laptop op dat moment. Soms als ik een menu item aanklik met een hoog piep geluidje.

Het lijkt er dus op dat een bepaalde toon de crash veroorzaakt. Erg raar. Een andere reden lijkt ook het aantal gelijktijdige geluiden te zijn.

Ik heb dit probleem voornamelijk in Win7 (primair OS) maar toen ik dual bootte in WinXP trad het ook op!
Driver issue is dus ineens minder waarschijnlijk want in XP gebruik ik de XP drivers.

Nu zijn er voor deze Sigmatel geen Win7 drivers maar alleen Vista drivers. Het schijnt dat dit onder Win7 probleemloos moet werken.

Ik heb veel op internet gezocht, ik vind dat vooral issues met een niet werkende geluidskaart of gedeeltelijk niet werken. Maar bij mij werkt hij goed, totdat hij crashed.

En ik zeg crash maar het gaat anders. Mijn laptop gaat ineens uit. Klik hoor ik en alles zwart, laptop uit.

Wat kan ik hier nu nog mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Rambo op 29-08-2011 10:32 . Reden: typfoutjes en inhoudelijk ]

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
kick :-(

[ Voor 12% gewijzigd door Rambo op 08-09-2011 09:40 ]