Online gamen PS3 of Xbox360 ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Ik sta op het punt wederom een Xbox360 aan te schaffen.
Maar ik twijfel en overweeg een PS3 te nemen ipv de Xbox.

De hoofdzakelijke redenen:
- Ingebouwde Wifi
- Online gamen zonder ( betaald ) op te waarderen
- Vrijwel dezelfde games als Xbox
- Blueray is leuk meegenomen

Waarom toch twijfel Xbox:
- Forza4

Thats it.. Enkel dat Forza.. Nu ben ik geen diehard racer.. Maar als je dan een keertje wil racen, dan ( veel ) liever forza. Maar goed. Dat is enkel de enige reden van twijfel.

Wat doe ik met de console ? Voornamelijk online gamen. Games als Battlefield is voor mij de enige reden om een console aan te schaffen, en dan moet het uiteraard online.

Nu heb ik de indruk dat de PS3 online community veel groter is dan die bij de Xbox.
Verbeeld ik me dit, of is dit werkelijk zo ?

Zonder een ( kinderachtige ) flameware te beginnen, had ik graag wat objectief commentaar over mijn te maken keuze.

Wat vind ik belangrijk?

- Online gamen
- Leuke actieve community
- Aanbod games

Nu zal het aanbod van games vrijwel gelijk zijn. Daarom eigenlijk alleen de vraag: 'wanneer je van online gamen houd op de console, welke als beste te kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
- Gamen op WiFi is niet altijd even ideaal
- Betalen is niet per sé slecht, het XboxLive netwerk is volgens mij iets betrouwbaarder
- Games komen redelijk overeen inderdaad. Muv Forza/Gran Turismo en een paar andere exclusives
- Bluray is idd chill.

De communitygrootte heb ik geen idee van. Het maakt niet zo heel erg uit wat je neemt. Voordeel van de xbox is dat hij goedkoper is en dat de standaard controllers prettiger zijn als je iets grotere handen hebt. PS3 heeft een BluRay speler.

Ik zou het in ieder geval niet laten afhangen van het online gedeelte, want volgens mij is het PSN niet heel veel slechter dan XboxLive (wat overigens maar 40 euro per jaar is, dus dat is imo een non-argument).

Heb zelf een 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Heb zelf dan ook al een Xbox360 gehad.. Jaartje geleden verkocht omdat ik er te weinig mee deed.
Het online spelen beviel me goed.
Echter is wifi geen keuze maar een verplichting, gezien het een giga werk is om een kabeltje richting mijn Xbox te krijgen.

Koop ik een Xbox dan moet ik toch zo'n wifi ding erbij aanschaffen ( 80,- ? )
Qua totaalprijs maakt het dus allemaal niet zoveel uit.

Echter wanneer ik hier in de starterstopics kijk van populaire games, valt het mij op dat er meer PS3 mensen zijn die online gamen dan Xbox360 spelers.

Ik lees nog wel eens dat Xbox online beter is dan PSN..
Maar is het zo dat PSN vaak storingen heeft ? ( behalve onlangs die grote storing )
Neem aan dat het gewoon , qua connectie , hetzelfde is als bij de Xbox ? ( Waar ik destijds 0 problemen mee had ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het netwerk is nagenoeg gelijk in mijn ogen, kijk meer naar de games die je online wilt gaan spelen en of de exclusives per console.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Het belangrijkste is denk ik de vraag wat je vrienden hebben?
De consoles ontlopen elkaar verder idd weinig, online vind ik ook op beide consoles prima (alleen de playstation network store vind ik wat onoverzichtelijk, maargoed dat overleef je ook wel weer).
tweede ding om naar te kijken is het verdere games aanbod, maar je geeft al aan dat dat je niet zo interesseert. maar misschien krijg je later nog zin om gears of war en halo te spelen of juist god of war, uncharted of killzone oid?

@catch22: de 'catch' met de goedkopere xbox is natuurlijk wel dat je weer vastzit aan live kosten. Ik moet zelf in september weer verlengen en dat is dan toch weer de keuze tussen een nieuwspel of xbox live gold voor een jaar, terwijl ik met mijn playstation gratis online kan...

Edit: in de slim zit wifi ingebouwd btw.

Mogelijk pluspunt trouwens (als je van online shooters houdt): counterstrike global offense (ofzo :) ) krijgt op de playstation ook ondersteuning voor muis en toetsenbord en mogelijkheid tot cross platform play met de pc. Dat vind ik zelf wel een leuke toevoeging als oud pc CS speler.

[ Voor 17% gewijzigd door nioz op 29-08-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Beide consoles beschikken over ingebouwde WiFi, daar de Slim dit nu standaard heeft. Dit zou de keuze qua prijs in het voordeel van de XboX beslechten. Kijk naar de exclusieve titels die jou het meest aanspreken, maar ook op sociaal vlak. Wat hebben je vrienden/collegas? Spelen die ook veel online? Het heeft niet veel zin om dan een XboX te kopen, als iedereen een PS3 heeft.

Als Blue-Ray echt meerwaarde voor je eheft, is dat natuurlijk een heel mooi pluspunt voor de PS3, daar kan de XboX niet in mee gaan.

Echter, dat je de XboX niet wilt aanschaffen omdat je moet betalen voor Gold, is een nogal non arguement. Omgerekend (zeker als je vie het XboX topique je codes aanschaft) betaal je ~3 euro per maand. Dat is geen geld. Maar XboX Live is een stuk beter dan PSN, en het verdiend zichzelf terug, doordat Gold Members hele mooie aanbiedingen krijgen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Beide consoles beschikken over ingebouwde WiFi, daar de Slim dit nu standaard heeft.
Wellicht onnozel van me, maar dit wist ik nog niet !
Denk dat de keuze voor mij persoonlijk zo vrij snel beslist is.

Dat betalen voor online maakt me niet zoveel uit.
Ingebouwde wifi voor de xbox is een groot voordeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 22:16
Wifi zit ook gewoon in de xbox 360 hoor?

iig de nieuwe slim modellen
Lasteraar schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:52:
Heb zelf dan ook al een Xbox360 gehad.. Jaartje geleden verkocht omdat ik er te weinig mee deed.
Het online spelen beviel me goed.
Echter is wifi geen keuze maar een verplichting, gezien het een giga werk is om een kabeltje richting mijn Xbox te krijgen.

Koop ik een Xbox dan moet ik toch zo'n wifi ding erbij aanschaffen ( 80,- ? )
Qua totaalprijs maakt het dus allemaal niet zoveel uit.

Echter wanneer ik hier in de starterstopics kijk van populaire games, valt het mij op dat er meer PS3 mensen zijn die online gamen dan Xbox360 spelers.

Ik lees nog wel eens dat Xbox online beter is dan PSN..
Maar is het zo dat PSN vaak storingen heeft ? ( behalve onlangs die grote storing )
Neem aan dat het gewoon , qua connectie , hetzelfde is als bij de Xbox ? ( Waar ik destijds 0 problemen mee had ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 26-09 11:36

Willybubba

Nut up or shut up.

nioz schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:55:
Het belangrijkste is denk ik de vraag wat je vrienden hebben?
Dit.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kijk wat de mensen waarmee je gaat spelen (vrienden, collega's, familieleden) hebben.
Speel je niet met bekenden, maar vind je het wel leuker/makkelijker om te gamen met Nederlandstaligen en/of Vlamingen dan is de PS3 een betere keuze voor jou aangezien de PS3 (en PS3-games) in deze 2 landen het best verkopen.
Is Engels totaal geen probleem dan zal het verschil minimaal zijn als er al een verschil is.

Aan een controller kun (of moet) je wennen, ik speel nu 3 generaties met de PlayStation-controller en ik heb er totaal geen problemen mee.
Ik heb nog diverse SEGA's en Nintendo's staan waarmee ik ook met enige regelmaat speel, even aan de controller wennen en genieten maar!
Als ik bij vrienden op een X360 of Wii speel dan is het ook even wennen, maar ik speel ook maar zelden met die 2.
Vorige week nog Counterstrike opnieuw geïnstalleerd en ik moest weer even wennen aan toetsenbord en muis.
Er zijn zat gamers die met vrijwel elke besturing uit de voeten kunnen, de wenperiode verschilt wel enorm per persoon.

Gewoon betalen voor online gamen omdat Live (stukken) beter zou zijn is pure onzin.
Zeggen dat de X360 goedkoper is in aanschaf (enkele tientjes) en vervolgens de bijkomende kosten voor online gamen af te doen als "geen geld" omdat het maar € 3,= per maand is ...

Eén van de redenen dat Microsoft (nog) niet meedoet aan het crossplatform project van Valve (Counterstrike: Global Offensive) is volgens mij omdat daarmee duidelijk zou worden dat er geen tot nauwelijks verschil is tussen de 3 platforms (PC, X360 en PS3) qua netwerk.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Eén van de redenen dat Microsoft (nog) niet meedoet aan het crossplatform project van Valve (Counterstrike: Global Offensive) is volgens mij omdat daarmee duidelijk zou worden dat er geen tot nauwelijks verschil is tussen de 3 platforms (PC, X360 en PS3) qua netwerk.
Grootste reden lijkt mij dat Steam gewoon een concurrent is van Live, en waarom zou MS toestaan dat een concurrent van Live op hun Xbox zou komen.

Ik zou zelf voor de PS3 gaan, omdat ik al een Game pc heb, en het verschill Xbox, pc is qua games heel klein

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Lasteraar schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:29:
Ik sta op het punt wederom een Xbox360 aan te schaffen.
Maar ik twijfel en overweeg een PS3 te nemen ipv de Xbox.

De hoofdzakelijke redenen:
- Ingebouwde Wifi
- Blueray is leuk meegenomen

Waarom toch twijfel Xbox:
- Forza4

[...]
Wat doe ik met de console ? Voornamelijk online gamen. Games als Battlefield is voor mij de enige reden om een console aan te schaffen, en dan moet het uiteraard online.

[...]

Nu heb ik de indruk dat de PS3 online community veel groter is dan die bij de Xbox.
Verbeeld ik me dit, of is dit werkelijk zo ?

[...]

Wat vind ik belangrijk?

- Online gamen
- Leuke actieve community
- Aanbod games

Nu zal het aanbod van games vrijwel gelijk zijn. Daarom eigenlijk alleen de vraag: 'wanneer je van online gamen houd op de console, welke als beste te kiezen ?
Je zegt "wederom voor een Xbox te kiezen", heb je er al dan eerder eentje gehad?

Je geeft zelf aan dat je eigenlijk alleen voor Forza 4 een 360 wilt maar verder eigenlijk niet echt naar 360 exclusives kijkt. Het klopt verder dat de PS3 community in Europa (met uitzondering van Engeland) groter is dan de Xbox community.

Het belangrijkste is: wat heeft iedereen in jouw omgeving? Als iedereen die je kent een Xbox heeft, kan je beter daarvoor gaan. Heeft iedereen die je kent een PS3, dan kan je beter daarvoor gaan.

PSN is gratis in tegenstelling tot Xbox Live. Qua online gamen zit er eigenlijk geen verschil in. Iemand gaf hier aan, dat je soms wel kortingen krijgt met Xbox Live maar dit kan ook met de PS3. Je kan namelijk PSN+ aanschaffen: dan krijg je ook extra opties (automatisch updates downloaden, maar ook vele gratis games en korting op DLC). Kost ongeveer $4 maand en is verder geheel vrijblijvend. Dat voordeel gaat dus niet echt op. Xbox 360 lijkt in eerste instantie net wat goedkoper, maar als je verder kijkt naar wat je er vaak nog bij moet (of meer wilt kopen), dan kom je al gauw op een duurdere prijs dan de PS3 uit terwijl de PS3 het eigenlijk allemaal al direct heeft.

Persoonlijk zou ik voor de PS3 gaan. Zoals je al zegt: blu-ray is mooi meegenomen. Daarnaast focust Sony zich ook veel meer op PS3 exclusives. Xbox heeft eigenlijk alleen maar exclusives uit het shooter genre (hier en daar een uitzondering zoals Forza). De PS3 heeft ook exclusieve shooters, maar daarnaast ook hele andere games: LittleBigPlanet, Heavy Rain en Gran Turismo 5 om maar een paar games op te noemen.

Je geeft verder aan dat je Battlefield 3 gaat spelen op de consoles: voor zover bekend ziet dit er, zeker qua belichting, het beste uit op de PS3 als je kijkt naar de consoles (360 en PS3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik zou denk ik voor de PS3 gaan ik heb ook al tijden een 360 maar ik heb het idee dat daar veel minder exclusieve games op zijn. wel exclusief console maar dan vind je de game ook bij de ps3 echt exclusieve 360 games die goed zijn zijn er bijna niet. forza en dan houd het eigenlijk wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Vergeet de controller niet, ik heb kramp na een uur PS3. Terwijl ik heel de dag kan XBOX360én :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
NeoMe schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:44:
Vergeet de controller niet, ik heb kramp na een uur PS3. Terwijl ik heel de dag kan XBOX360én :)
hier heb je wel 3dparty controllers voor maar ik ben het wel een beetje met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft de xbox-360 slim ook.
De servers van MS worden constant zwaarder belast, maar leveren toch betere prestaties. Je krijgt zeer zeker wel wat terug voor het geld wat je neerlegt.
Correct, maar je wilt sowieso al een xbox exclusive halen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Je kunt je laptop gebruiken als WiFi, moet je wel tussen je XBOX360 en je laptop een internetkabel leggen en bij opties een 'brug' instellen. Werkt perfect en scheelt je €80,- voor zo'n WiFi MS. Voor meer informatie: google/youtube.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Bedankt voor de reacties !

En idd, heb al eerder een Xbox gehad. Na volle tevredenheid overigens.
Echter was ik toen nog verslaafd aan WoW... En liet daarom de Xbox te vaak links liggen. Een bekende van me zocht er een en heb daarom besloten hem te verkopen.

Inmiddels afgekickt, en nu mis ik hem.. tja.. zo gaat dat.
Betreft de omgeving..
Ik speel voornamelijk alleen :)

Maar nu ik weet dat de Xbox een ingebouwde wifi heeft, neig ik toch wel weer heel erg naar de Xbox..
Thnx voor de nuttige info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:56

Martinspire

Awesomeness

Er worden hier in dit topic ook een paar foute aannames gebruikt:
Dat er meer PS3 gamers in de TS van game-topics staan bij tweakers, wil nog niet zeggen dat de community groter is. Bovendien is het aantal verkopen ook niet meteen een graadmeter dat de community groter is. Ik ken een paar vrienden die een PS3 hebben, maar spelen er erg weinig op. Verder zijn er een hoop andere xbox-websites, die ook erg groot zijn, wat bij de PS3 niet anders zal zijn.

Wat mij verder is opgevallen is dat de exclusives op de PS3 veelzijdiger zijn. Op de 360 zijn het voornamelijk shooters (Gears, Halo), maar op de PS3 heb je naast Resistance 3 en Killzone heb je ook nog Unchartered, Metal Gear Solid, God of War, Heavy Rain etc. Iets wat mij als 360-gamer wel opvalt. Vind het dan ook jammer dat ze exclusive zijn, maar zou een goed argument zijn.

Verder kan ik qua online-functies alleen iets over de Xbox 360 zeker zijn. Bij de ps3 weet ik dat het over het algemeen wel goed zit, maar zitten toch nog wel wat minpuntjes aan. Patches kunnen bijvoorbeeld heel erg groot zijn (100mb als patch is flink) waardoor je soms niet even snel online kunt gamen. Bij de xbox is het max 12mb met bij een enkele game een grotere download als extra (zijn er nu 4 games die dat hebben dacht ik).

DLC en het betalen met Microsoft points vind ik in ieder geval prima werken. Games on Demand werkt ook wel aardig, al heb ik hier niet veel ervaring mee. Ook heb ik het idee dat de Xbox Live Arcade games wat beter zijn dan wat er op PSN uitkomt, maar dat weet ik niet zeker. Er zijn in ieder geval vaak genoeg acties om dingen met korting aan te schaffen.

Iets wat wel heel relaxed werkt is het partysysteem. Op de xbox heb je parties die losstaan van welke game je speelt en zo kun je dus praten met mensen die dezelfde game spelen of (zoals soms gebeurd) iemand is bezig met shooter, er zit er 1 met een sportgame en de rest is rpg aan het doen. Kwaliteit is prima en met max 8 man soms best druk. Met de parties kun je soms ook samen games joinen (dan gaat de hele party mee met de partyleader) of kun je onafhankelijk van het team met elkaar praten. Het laatste jaar is dit iets sneller en beter geworden.

Voor Kinect hoef je het niet echt te doen. Alleen Dance Central en Kinect Sports zijn nog leuk om meer dan 1 avond te doen, de rest is maar matig (tenzij je nog kinderen hebt, maar dat idee had ik niet).

De servers voor onlineplay zijn in ieder geval wel lekker snel, maar sommige games (zoals Black Ops) gebruiken peer-to-peer dus kan het soms best brak zijn, maar bij de meeste games gaat het wel vloeiend. Met games als Battlefield Bad Company 2 had ik in ieder geval nergens last van (tenzij je in een US server werd gemikt, maar dat kwam alleen op rare tijdstippen wel eens voor).

Kortom: fanboys/faggots/kids/trashtalkers heb je bij beide systemen. Denk niet dat je echt een miskoop zult doen, maar het hangt sterker af van wat voor games je graag speelt (de exclusives die je gaat halen) en of je al mensen kent die de games gaan spelen. Al moet ik bij dat laatste aantekenen dat ik op dit moment samenspeel met een grote groep 360-gamers die ik ook gewoon ingame of via tweakers heb ontmoet

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:26
Heb beiden, het verschil in netwerk is klein, ik heb zelf een voorkeur voor het ps-netwerk (minimaal net zo goed en kost niets), maar ik zou daar mijn keuze niet van laten afhangen, eerder voor de controllers, exclusives, wat je vrienden hebben enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:27:
Er worden hier in dit topic ook een paar foute aannames gebruikt:
Dat er meer PS3 gamers in de TS van game-topics staan bij tweakers, wil nog niet zeggen dat de community groter is. Bovendien is het aantal verkopen ook niet meteen een graadmeter dat de community groter is. Ik ken een paar vrienden die een PS3 hebben, maar spelen er erg weinig op. Verder zijn er een hoop andere xbox-websites, die ook erg groot zijn, wat bij de PS3 niet anders zal zijn.

Wat mij verder is opgevallen is dat de exclusives op de PS3 veelzijdiger zijn. Op de 360 zijn het voornamelijk shooters (Gears, Halo), maar op de PS3 heb je naast Resistance 3 en Killzone heb je ook nog Unchartered, Metal Gear Solid, God of War, Heavy Rain etc. Iets wat mij als 360-gamer wel opvalt. Vind het dan ook jammer dat ze exclusive zijn, maar zou een goed argument zijn.

Metal Gear Solid is niet meer PS3 exclusief

Verder kan ik qua online-functies alleen iets over de Xbox 360 zeker zijn. Bij de ps3 weet ik dat het over het algemeen wel goed zit, maar zitten toch nog wel wat minpuntjes aan. Patches kunnen bijvoorbeeld heel erg groot zijn (100mb als patch is flink) waardoor je soms niet even snel online kunt gamen. Bij de xbox is het max 12mb met bij een enkele game een grotere download als extra (zijn er nu 4 games die dat hebben dacht ik).

DLC en het betalen met Microsoft points vind ik in ieder geval prima werken. Games on Demand werkt ook wel aardig, al heb ik hier niet veel ervaring mee. Ook heb ik het idee dat de Xbox Live Arcade games wat beter zijn dan wat er op PSN uitkomt, maar dat weet ik niet zeker. Er zijn in ieder geval vaak genoeg acties om dingen met korting aan te schaffen.

Iets wat wel heel relaxed werkt is het partysysteem. Op de xbox heb je parties die losstaan van welke game je speelt en zo kun je dus praten met mensen die dezelfde game spelen of (zoals soms gebeurd) iemand is bezig met shooter, er zit er 1 met een sportgame en de rest is rpg aan het doen. Kwaliteit is prima en met max 8 man soms best druk. Met de parties kun je soms ook samen games joinen (dan gaat de hele party mee met de partyleader) of kun je onafhankelijk van het team met elkaar praten. Het laatste jaar is dit iets sneller en beter geworden.

Voor Kinect hoef je het niet echt te doen. Alleen Dance Central en Kinect Sports zijn nog leuk om meer dan 1 avond te doen, de rest is maar matig (tenzij je nog kinderen hebt, maar dat idee had ik niet).

Voor Kinect zelf komen er in de toekomst wel mooie games uit , nu is de enige mooie kinect game Child of Eden

De servers voor onlineplay zijn in ieder geval wel lekker snel, maar sommige games (zoals Black Ops) gebruiken peer-to-peer dus kan het soms best brak zijn, maar bij de meeste games gaat het wel vloeiend. Met games als Battlefield Bad Company 2 had ik in ieder geval nergens last van (tenzij je in een US server werd gemikt, maar dat kwam alleen op rare tijdstippen wel eens voor).

Kortom: fanboys/faggots/kids/trashtalkers heb je bij beide systemen. Denk niet dat je echt een miskoop zult doen, maar het hangt sterker af van wat voor games je graag speelt (de exclusives die je gaat halen) en of je al mensen kent die de games gaan spelen. Al moet ik bij dat laatste aantekenen dat ik op dit moment samenspeel met een grote groep 360-gamers die ik ook gewoon ingame of via tweakers heb ontmoet
Het belangrijkste is ook echt , wat spelen je vrienden/kennissen ?

Xbox Live kan je al voor 30 eurotjes kopen
4200 punten kan je al voor 33 eurotjes kopen

Sommige games werk(t)en niet goed op PS3 zoals Black-ops, dat heeft maanden geduurd voordat het eindelijk speelbaar was.

Xbox 360 is meer een social community dan een PS3 . Zoals in mijn quote, je hebt op de Xbox360 een party-systeem en op de PS3 niet en dat zal er ook niet zo snel komen omdat de PS3 niet genoeg geheugen heeft ervoor.

PSN heeft ook vaker onderhoud/storing/offline dan LIVE!
Elke week is er een deal of the week voor gold-members waarbij de kortingen oplopen tot 50%
En soms zijn er speciale uitgevers deals zoals Activision die vanaf morgen een blow-out sale gaat doen waarbij veel dingen 50% zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Rockvee2 op 29-08-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Rockvee2 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:14:
[...]

Het belangrijkste is ook echt , wat spelen je vrienden/kennissen ?

Xbox Live kan je al voor 30 eurotjes kopen
4200 punten kan je al voor 33 eurotjes kopen

Sommige games werk(t)en niet goed op PS3 zoals Black-ops, dat heeft maanden geduurd voordat het eindelijk speelbaar was.

Xbox 360 is meer een social community dan een PS3 . Zoals in mijn quote, je hebt op de Xbox360 een party-systeem en op de PS3 niet en dat zal er ook niet zo snel komen omdat de PS3 niet genoeg geheugen heeft ervoor.

PSN heeft ook vaker onderhoud/storing/offline dan LIVE!
Elke week is er een deal of the week voor gold-members waarbij de kortingen oplopen tot 50%
En soms zijn er speciale uitgevers deals zoals Activision die vanaf morgen een blow-out sale gaat doen waarbij veel dingen 50% zijn.
Niet overdrijven. Dat met storing en offline zijn valt heus wel mee. Er is maar één grote 'storing' geweest dit jaar. En tja, onderhoud, heeft Live net zo goed. Daarnaast kan je tijdens onderhoud gewoon doorgaan met online gamen bij PSN.

En zoals al aangegeven: als je PSN + neemt, krijg je ook allerlei kortingen en zelfs gratis, volledige games. Maar goed, je mag ook wel kortingen krijgen als je altijd betaald om online te kunnen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:17
NeoMe schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:44:
Dat was voor mij al bijna een reden om op Xbox over te stappen. :9
Die DS3 controller is leuk voor kleine Japannertjes, maar ik heb veel liever die van de Xbox in m'n handen.
Third-party controllers zijn vanwege de deadzone/lag imo geen optie.

Mja, aangezien ik niemand in m'n omgeving ken met een Xbox blijf ik gewoon bij de PS3. Gebruik hem btw ook vaak om vanaf m'n pc films te kijken. Maar ik neem aan dat dat met de Xbox ook wel zal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Misschien niet eens zo'n gek idee. Waarom wacht je niet tot de nieuwe Playstation 4 komt. Volgens mij duurt het niet eens zo heel lang meer. Q1 of Q2 van 2012 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:20

McBoom

Broem

RTB93 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:19:
Misschien niet eens zo'n gek idee. Waarom wacht je niet tot de nieuwe Playstation 4 komt. Volgens mij duurt het niet eens zo heel lang meer. Q1 of Q2 van 2012 dacht ik.
Ik vind het wel een gek idee :P Als de PS4 z'n introductie krijgt zal dat op de E3 gebeuren. Eerst zijn Japan en de VS aan de beurt en dan mag je blij zijn als ie Q3 2013 hier op de markt is ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:27:Verder kan ik qua online-functies alleen iets over de Xbox 360 zeker zijn. Bij de ps3 weet ik dat het over het algemeen wel goed zit, maar zitten toch nog wel wat minpuntjes aan. Patches kunnen bijvoorbeeld heel erg groot zijn (100mb als patch is flink) waardoor je soms niet even snel online kunt gamen. Bij de xbox is het max 12mb met bij een enkele game een grotere download als extra (zijn er nu 4 games die dat hebben dacht ik).
Ookal weet je het niet zeker je noemt er slechts 1, wat zijn die andere minpuntjes dan?
Omdat je ook dit niet zeker weet;
De PlayStation Store heeft vrijwel dezelfde games, voor vrijwel elke exclusive heeft de ander wel een tegenhanger. Dit geldt voor beide consoles. Natuurlijk heeft de PlayStation Store ook gewoon wekelijkse aanbiedingen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb beide maar online speel ik op de PS3. Ik weiger uit principe te betalen om online te spelen, als het voor het andere platform gratis is.

SP's die exclusief op de 360 zijn of er gewoon mooier uitzien, heb ik op de 360 (Metro, RDR).

Maar MP shooters speel ik gewoon op de PS3, mede ook omdat ik een muis voor de PS3 heb. Dat bijvoorbeeld een CoD er een fractie scherper uitziet op de 360, neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 20:36

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Het aantal verkocht PS3 zegt niets over de community. Zeker omdat veel mensen de PS3 kopen puur en alleen voor Bluray.

Daarnaast is de community van Xbox erg goed en trouw. Zo worden oude spellen als Halo 2 en 3 nog trouw gespeeld, terwijl spellen als Killzone 2 zijn uitgestorven.

Ikzelf speel nu al een paar jaar op de Xbox 360 en ben er zeer tevreden over!

Omdat ik daarvoor alle Sony consoles had gekocht (Playstation, PSOne en Playstation 2), had ik verwacht dat er uiteindelijk wel een PS3 zou komen, maar tot op heden is die er nog niet.
Dit heeft verschillende oorzaken:
  • veel Sony exclusives zijn of komen ook uit op de X360. Bijvoorbeeld Final Fantasy en Metal Gear Solid.
  • de X360 komt erg vaak beter uit de bus als multiplatform games worden vergeleken. Dit komt doordat veel multiplatform games ontwikkeld worden voor de X360 en "geport" worden naar de PS3. Deus Ex is een recent voorbeeld, maar dit is ook het geval bij Skyrim, die in november uitkomt.
    Ik kan maar 1 spel bedenken waar de Xbox niet beter uit de vergelijking kwam: FF13. Deze is ook op de PS ontwikkeld.
  • in het verleden is gebleken dat multiplatform spellen op de PS3 vaker problemen geven. Bijvoorbeeld Half Life: The Orange Box, maar ook recente games als Black Ops en Fallout New Vegas.
  • de exclusives op de PS3 doen me niet veel: Little Big Planet is niets voor mij, God of War kon me op de PS2 al niet boeien. Alleen Uncharted lijkt me tof.
Verder dacht ik dat Gran Turismo een must have zou worden, maar inmiddels is het bij mij duidelijk dat:

Forza > Gran Turismo.

Uiteindelijk noem je Forza 4 als spel waar je wel naar uitkijkt. Dat alleen al zou de keuze voor de Xbox makkelijker moeten maken. Tel daarbij op:

- de prijs (€ 50 geodkoper),
- de betrouwbaarheid en stabiliteit van Xbox Live,
- de betrouwbaarheid van Microsoft (denk aan het PSN-Anonymous debakel),
- Kinect (zeker in combinatie met Forza 4! En Move zuigt!)
- bovenstaande punten

en de Xbox 360 wint! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
De prijs? Heb je daarin ook de batterijen (of accu) voor de controllers, een abbo op Live, en het eventueel moeten aanschaffen van een losse Blu-ray speler in meegenomen?

En denk je nu echt dat het Live netwerk helemaal onaantastbaar is voor groepringen als Anonymous? Lijkt me sterk. Buiten deze aanval heb ik zelf nog nooit grote problemen met PSN ondervonden, maar goed.

Kinect is net zoals de Wii leuk met vrienden en familie (ik heb zelf ook Kinect), maar voor serieuze games prefereer ik toch echt de controller.

Met de Orange Box en Black Ops heb ik overigens gelukkig geen problemen op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Jobbie schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:58:
Het aantal verkocht PS3 zegt niets over de community. Zeker omdat veel mensen de PS3 kopen puur en alleen voor Bluray.

Daarnaast is de community van Xbox erg goed en trouw. Zo worden oude spellen als Halo 2 en 3 nog trouw gespeeld, terwijl spellen als Killzone 2 zijn uitgestorven.

Omdat ik daarvoor alle Sony consoles had gekocht (Playstation, PSOne en Playstation 2), had ik verwacht dat er uiteindelijk wel een PS3 zou komen, maar tot op heden is die er nog niet.
  • veel Sony exclusives zijn of komen ook uit op de X360. Bijvoorbeeld Final Fantasy en Metal Gear Solid.
  • de X360 komt erg vaak beter uit de bus als multiplatform games worden vergeleken. Dit komt doordat veel multiplatform games ontwikkeld worden voor de X360 en "geport" worden naar de PS3. Deus Ex is een recent voorbeeld, maar dit is ook het geval bij Skyrim, die in november uitkomt.
    Ik kan maar 1 spel bedenken waar de Xbox niet beter uit de vergelijking kwam: FF13. Deze is ook op de PS ontwikkeld.
  • in het verleden is gebleken dat multiplatform spellen op de PS3 vaker problemen geven. Bijvoorbeeld Half Life: The Orange Box, maar ook recente games als Black Ops en Fallout New Vegas.
  • de exclusives op de PS3 doen me niet veel: Little Big Planet is niets voor mij, God of War kon me op de PS2 al niet boeien. Alleen Uncharted lijkt me tof.
Verder dacht ik dat Gran Turismo een must have zou worden, maar inmiddels is het bij mij duidelijk dat:

Forza > Gran Turismo.

Uiteindelijk noem je Forza 4 als spel waar je wel naar uitkijkt. Dat alleen al zou de keuze voor de Xbox makkelijker moeten maken. Tel daarbij op:

- bovenstaande punten

en de Xbox 360 wint! *O*
Lekker objectieve post... What about Xbox Live? YLOD? Ben benieuwd naar je de bronnen waarin o.a. staat dat PS3 vooral als bluray speler gekocht word en dat KZ2 uitgestorven is...

Laat gewoon je keuze afhangen van wat je vrienden/collegae spelen en welke spellen je aanspreken.

[ Voor 4% gewijzigd door Sssquirrel op 30-08-2011 12:18 ]

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 12:11
Volgens mij heeft Lasteraar zijn keuze kunnen maken en is daarom het doel van dit topic wel bereikt. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Uniciteit schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:41:
[...]

Niet overdrijven. Dat met storing en offline zijn valt heus wel mee. Er is maar één grote 'storing' geweest dit jaar. En tja, onderhoud, heeft Live net zo goed. Daarnaast kan je tijdens onderhoud gewoon doorgaan met online gamen bij PSN.

En zoals al aangegeven: als je PSN + neemt, krijg je ook allerlei kortingen en zelfs gratis, volledige games. Maar goed, je mag ook wel kortingen krijgen als je altijd betaald om online te kunnen he.
Live heeft haast nooit onderhoud. Dit jaar heeft LIVE! nog geen ene keer onderhoud gehad. Als je Xbox Gold neemt krijg je ook allerlei kortingen, speciale games. Het grappige is wat jij verteld over je gratis volledige games. Die heb je alleen maar in bezit als je PSN+ houd. Annuleer jij je abonnement dan is het dag dag gratis volledige games die je van PSN+ heb gehad ;)

Daarnaast kan je tijdens onderhoud gewoon doorgaan met online gamen bij PSN.

Je moet je PS3 wel op een bepaalde tijd aanzetten anders moet je wachten tot na het onderhoud .Live! heeft dit nooit,

Voor de controllers van de Xbox360 koop je gewoon zo recharge able station van 25 euro bijvoorbeeld bij Dixons. Ik heb al 2 jaar zo ding en ze laden nog steeds goed op. Dit station is beter dan een pakje oplaadbare batterijen.

[ Voor 18% gewijzigd door Rockvee2 op 30-08-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Volgens mij is een ieder gegijzeld door zijn console en wil deze verdedigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:09:
Volgens mij is een ieder gegijzeld door zijn console en wil deze verdedigen :)
TS wil een goede keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sja, dat is persoonlijk. Dit is eigenlijk hetzelfde als vragen of je een Audi of BMW wil hebben. Beide prima auto's, zelfde prijsklasse (ongeveer), maar dusdanig verschillend dat je niet kan zeggen: Die is beter.

Dat is natuurlijk de BMW, maar dit is slechts ter illustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

418O2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:33:
Sja, dat is persoonlijk. Dit is eigenlijk hetzelfde als vragen of je een Audi of BMW wil hebben. Beide prima auto's, zelfde prijsklasse (ongeveer), maar dusdanig verschillend dat je niet kan zeggen: Die is beter.

Dat is natuurlijk de BMW, maar dit is slechts ter illustratie
Daarom geven we onze mening ook en geven we de TS wat vragen als "wat spelen je vrienden" e.d.

Verder wil ik nog reageren dat tijdens onderhoud je niet op XBox live kunt gamen:
Dat klopt, maar onderhoud is er vrij weinig. Ik geloof dat het maximum iets van 4 dagen in het jaar is, waarbij het niet eens de hele dag is. De hoeveelheid downtime van het PSN Netwerk dit jaar was in ieder geval vele malen langer. En uiteraard kun je ook gewoon nog offlline gamen. Ook zijn er niet zoveel patches voor de xbox zelf. Ik geloof dat de Playstation bijna maandelijks een patch krijgt, maar bij de xbox is dat hoogstens 2 keer in het jaar, waarbij het meteen alle grote vernieuwingen bij elkaar voegt.

Ik denk wel dat Sony alles nu weer dichtgetimmerd heeft, dus zal daar ook geen grote down-time meer volgen, maar tot nog toe heeft Microsoft dat nog helemaal niet gehad, waarbij ze altijd wel een grote target zijn geweest voor diverse hackersgroepen. Voordeel voor MS is dat ze een hoop datacentra hebben, waardoor ze wat meer mogelijkheden hebben om dataverkeer af te handelen, mocht er iets fout gaan. Ook heb je profijt van de vele servers voor het snel verkrijgen van updates. Zo had ik bij de release van diverse DLC helemaal geen last van langzame downloads.

Verder blijft het toch nog een persoonlijke keuze, en zoals ik al eerder heb gemeld: je zult bij beide systemen geen miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
@Jobbie

Jouw post heeft echt een bizar fanboy gehalte :o Hoe kan je uberhaupt over de ps3 en xbox360 oordelen als je maar een van de twee consoles in je bezit hebt? :D
Daarnaast klopt er geen reet van wat je zegt. Er zijn nog steeds een flink aantal games die wel op de ps3 verschijnen (of verschenen zijn) en niet op de xbox (ratchet & clank, heavy rain, motorstorm, god of war, little big planet, killzone, GT, modnation racers, resistance, uncharted en nog wel meer). Andersom natuurlijk ook (o.a. Halo, gear of war, forza, left 4 dead, project gotham racing, alan wake, mass effect 1 etc).

En multiplatform releases zijn al tijden lang gelijkwaardig, met soms minieme voordelen voor de xbox en soms voor de ps3. Lees de digitalfoundry artikelen om eurogamer.net maar eens.
Uit een Deus Ex vergelijking:
The conclusion is fairly obvious - both versions appear to drop frames in almost exactly the same places, and there's no real advantage to be found during the run of play. Bearing in mind the sophistication of the engine, the sophistication of the geometry and the superb lighting scheme, it's quite an achievement to have the game running effectively like-for-like on both console platforms. However, the lack of consistency on frame-rate in both versions of the game is a little disappointing.
http://www.eurogamer.net/...evolution-face-off?page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 13:55
Bij Xbox heb je wel veel schreeuwende en/of scheldende mensen<kinderen>, is altijd leuk.:P
Sta zelf ook weer voor de keuze Xbox of Playstation.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Cum Grano Salis schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:20:
Bij Xbox heb je wel veel schreeuwende en/of scheldende mensen<kinderen>, is altijd leuk.:P
Wat martinspire hierboven ook al aanhaalt: gewoon echt even goed kijken naar wat je vrienden hebben/spelen en wel exclusives jouw leuk lijken.
wat mij betreft zijn beide consoles echt uitstekende keuzes :D

En op de ps3 heb ik ook al vaak genoeg mensen meegemaakt die in de zomer kerstmuziek via hun headset delen met hun medegamers etc. :) Anonimiteit + publiek = :(. (the gift: greater internet f***wad theory :) )

[ Voor 18% gewijzigd door nioz op 30-08-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.:P
Is de Fifa community een beetje groot bij de PS3, deze en, BF of MW ga ik vooral spelen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

PC! ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Cum Grano Salis schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:20:
Screeuwende kinderen hangt altijd af van een paar dingen:
  1. Nieuwigheid van de game: hoe nieuwer hoe meer verschillende gamers het spel spelen en vaak ook hoe groter het leeftijdsverschil
  2. Populariteit van de games: bij Black Ops, Fifa en Halo heb je heel veel "gillers", bij games als F1 of Bad Company is dat al minder
  3. Mensen waarmee je speelt: als je met vrienden speelt heb je daar al minder last van. Zit je bij Xbox Live in een party dan kan je ze soms niet eens horen (omdat je dan alleen je vrienden hoort)
Bij Xbox Live heb je de mogelijkheid om alleen de stemmen van je vrienden te horen. De rest wordt dan automatisch gemute (zonder dat je ze weer aan kunt zetten). Dat is soms erg handig, al is het jammer dat je vrienden van vrienden niet kunt horen of altijd iedereen in je XL-Party, want daardoor versta je mensen niet die niet in je lijst staan. Ik hoop zelf dat deze optie nog gaat komen. Scheelt veel.

Verder zijn er nog wel wat dingen die meewegen, maar niet zo groot van impact zijn. Zolang je mensen nog handmatig kunt muten (ingame) vind ik het prima, maar ik vind ook dat er wel wat betere filtering met irritante geluiden (mensen die muziek aan hebben staan of blijkbaar op een feestje/huiskamer met bezoek zitten te gamen)

Zo'n Kinect fungeert namelijk ook als microfoon en niet iedereen zet die altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Heb zowel een xbox als ps3 gehad, vind het niet echt een boeiend verschil tussen de 2, forza/gt5 is ook gewoon persoonlijk en wellicht fanboy gevoelig op GOT.

wel is PSN gratis.

Ik denk dat je beter kan kijken naar exclusives voor elk platform zoals GOW / Halo op de Xbox, en Killzone voor de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

nioz schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:20:
@Jobbie

Jouw post heeft echt een bizar fanboy gehalte :o Hoe kan je uberhaupt over de ps3 en xbox360 oordelen als je maar een van de twee consoles in je bezit hebt? :D
Daarnaast klopt er geen reet van wat je zegt. Er zijn nog steeds een flink aantal games die wel op de ps3 verschijnen (of verschenen zijn) en niet op de xbox (ratchet & clank, heavy rain, motorstorm, god of war, little big planet, killzone, GT, modnation racers, resistance, uncharted en nog wel meer). Andersom natuurlijk ook (o.a. Halo, gear of war, forza, left 4 dead, project gotham racing, alan wake, mass effect 1 etc).

En multiplatform releases zijn al tijden lang gelijkwaardig, met soms minieme voordelen voor de xbox en soms voor de ps3. Lees de digitalfoundry artikelen om eurogamer.net maar eens.
Uit een Deus Ex vergelijking:

[...]

http://www.eurogamer.net/...evolution-face-off?page=3
Daarnaast worden steeds meer games op de PS3 als lead platform ontwikkelt. Denk bijvoorbeeld aan L.A. Noire, maar ook BF3 ziet er beter uit op de PS3 dan de 360. Op de lange termijn lijkt PlayStation weer te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Martinspire schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:29:
[...]

Screeuwende kinderen hangt altijd af van een paar dingen:

• Mensen waarmee je speelt: als je met vrienden speelt heb je daar al minder last van. Zit je bij Xbox Live in een party dan kan je ze soms niet eens horen (omdat je dan alleen je vrienden hoort)

Eh... Terrortubbie? :P :P

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jobbie schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:58:

Forza > Gran Turismo.

- bovenstaande punten

en de Xbox 360 wint! *O*
Zo vergeet je ook dat Sony eigenlijk alleen maar Halo en een paar kleinere exclusives eromheen heeft. Sony heeft echter véél meer exclusives, maar ieder met een beperktere fanbase. Daar waar Halo + nog een exclusive misschien voor 20 miljoen verkopen zorgen bij de 360, is het bij de PS3 bijvoorbeeld 3 kleinere exclusives die 20 miljoen verkopen. Dat ligt aan twee dingen: Halo is gewoon dé rede voor een Xbox als je kijkt naar exclusives. 2) De PS3 exclusives hebben een veel gerichter publiek (kijk naar Heavy Rain bijvoorbeeld, dat is niet voor iedereen weggelegd).

- Veel Sony exclusives komen niet uit op de 360, er zijn er wel een paar maar dat geld ook vica versa
- Tegenwoordig valt dit wel tegen. Het is nu ongeveer 50-50%. Van alle games die dit najaar uitkomen, ziet de ene helft er beter uit op de 360, de andere helft op de PS3.
- In het verleden waren er soms bijvoorbeeld wel problemen met PS3 multiplatform. Je geeft als voorbeeld Black Ops aan. Ik ben het met je eens dat die ook wat problemen had op de PS3, máár je vergeet wel dat Microsoft tientallen miljoenen elk jaar in Call of Duty pompt en Sony helemaal niks. Het is niet voor niks dat ze bij Treyarch en Infinity Ward vooral aan het einde van het project meer bezig zijn met de 360 en optimalisaties daarvoor.
- 'Exclusives doen me niet veel'. Tja, dat is niet voor iedereen hetzelfde. Zoals ik al zei: Sony heeft veel exclusives met een kleinere fanbase. Microsoft heeft maar een paar grotere exclusives, met dus een grotere fanbase.

Gran Turismo 5 verslaat Forza 3 makkelijk, en qua Forza 4 weet ik dat nog niet (want Forza 4 is nog niet uit - geen idee hoe het voor jou opeens 'duidelijk is' dat Forza beter is) maar als je screenshots vergelijkt ziet GT5 er wel realistischer uit.

Dan nog je laatste argumenten. De prijs: '50 euro goedkoper'. Tja, dat is als je met een 4 GB model genoegen neemt. Het 'echte Xbox 360' model (dus waar niks is afgehaald), is vrijwel even duur als de PS3. Met de PS3 krijg je daarnaast ook blu-ray, beter media center en meer.

"Betrouwbaarheid van Microsoft" - in 2010 zijn er nog gegevens gestolen van enkele duizenden Xbox Live gebruikers en daarnaast is de afgelopen jaren ook meerdere malen ingebroken in Windows Live. Wat dit betreft is Sony gewoon veel beter: ja, ze hebben dat PSN-debacle gehad máár daarvoor waren ze zelden slachtoffer van hacks (in tegenstelling tot Microsoft). Sony heeft gewoon pech gehad dat het dit keer raak was, en flink.

"Kinect (Move zuigt!)" - wederom bewijs dat je niet echt objectief bent. Move is veel accurater dan bijvoorbeeld de Wii en het is al gebleken dat de meerderheid van de mensen toch wel wat knoppen heeft in bijvoorbeeld shooters.

"bovenstaande punten" - als punt geef je bovenstaande punten op? Zodat het lijkt alsof je meer punten hebt?
Live heeft haast nooit onderhoud. Dit jaar heeft LIVE! nog geen ene keer onderhoud gehad. Als je Xbox Gold neemt krijg je ook allerlei kortingen, speciale games. Het grappige is wat jij verteld over je gratis volledige games. Die heb je alleen maar in bezit als je PSN+ houd. Annuleer jij je abonnement dan is het dag dag gratis volledige games die je van PSN+ heb gehad

Daarnaast kan je tijdens onderhoud gewoon doorgaan met online gamen bij PSN.

Je moet je PS3 wel op een bepaalde tijd aanzetten anders moet je wachten tot na het onderhoud .Live! heeft dit nooit,

Voor de controllers van de Xbox360 koop je gewoon zo recharge able station van 25 euro bijvoorbeeld bij Dixons. Ik heb al 2 jaar zo ding en ze laden nog steeds goed op. Dit station is beter dan een pakje oplaadbare batterijen.
Live heeft dit jaar ook onderhoud gehad, en ik neem aan dat je dat best wel weet als zo'n grote Xbox fanboy.

"Je moet PS3 ... dit nooit." - eigenlijk niet. Sony raadt dit wel aan, maar dat is alleen een 'voorzorgsmaatregel'. Het komt eigenlijk nooit voor dat je niet tijdens onderhoud in kan loggen.

"Voor de controllers... oplaadbare batterijen." - begin je nu niet dingen te verwarren? Er zitten helemaal geen batterijen in PS3 controllers! Dit heeft de Xbox 360 wel (gehad)! Via een USB kabel sluit je je controller aan op de PS3 en dan kan hij ook opladen: helemaal geen gedoe met batterijen dus. En voor de liefhebber is nog altijd zo'n rechargeable station, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Uniciteit schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:49:
[...]

Daarnaast worden steeds meer games op de PS3 als lead platform ontwikkelt. Denk bijvoorbeeld aan L.A. Noire, maar ook BF3 ziet er beter uit op de PS3 dan de 360. Op de lange termijn lijkt PlayStation weer te winnen.
Ik denk dat PS3 als leidend ontwikkelplatform wel meevalt. Aangezien de xbox qua programmatuur erg veel lijkt op ontwikkelen voor de PC heb je bij een hoop games dat die 2 platformen juist als leidraad worden genomen. Nu de PC weer wat sterker is, gaan veel developers die kant op. Verder geloof ik dat EA en Ubi vaak eerder games op de 360 klaar hebben en dat een hoop ontwikkelaars hebben aangegeven de develop-kit van de 360 fijner te vinden. Maar zoals met de PS1 en PS2 ook het geval was: het duurt even voordat de ontwikkelaars weten hoe ze de PS(1,2,3) moeten behandelen en programmeren, waardoor dat eigenlijk geen probleem meer oplevert. Ben alleen wel benieuwd hoe de WiiU zich laat programmeren, want dat kan ook weer een doorslaggevende factor zijn (elk platform wat erbij komt laat zich weer anders ontwikkelen, maar mocht deze zich meer als de 360 laten programmeren, dan gaan ontwikkelaars weer deze kant op want daar is sneller winst te behalen). Maar aangezien ik voor het bovenstaande geen bronnen kan (of te lui ben om) aanwijzen, kan ik hier dus geen bevestiging in geven. Ik denk dat de verschillen per platform nu eerst wat kleiner worden en vervolgens weer wat groter. De HD installaties en grotere opslag op de blu-ray zullen wel wat voordelen geven denk ik, maar de leessnelheid van de 360 schijfjes is ook weer wat hoger, dus dat kan ook nog. Wel zie ik meer games op meerdere 360 schijfjes komen, maar tot op heden is dat nog geen probleem geweest.
Haha, nee ik hoorde terror wel, maar als ie vriendjes in de friendslist had, dan kon ik die niet horen. Erg jammer natuurlijk. Maar ik heb het weer terug gezet zodat ik nog wat kon trashtalken bij CoDBO potjes. Muten gaat snel zat, dus van echte irritante mensen heb ik weinig last.
Uniciteit schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:05:
[...]

Zo vergeet je ook dat Sony eigenlijk alleen maar Halo en een paar kleinere exclusives eromheen heeft. Sony heeft echter véél meer exclusives, maar ieder met een beperktere fanbase. Daar waar Halo + nog een exclusive misschien voor 20 miljoen verkopen zorgen bij de 360, is het bij de PS3 bijvoorbeeld 3 kleinere exclusives die 20 miljoen verkopen. Dat ligt aan twee dingen: Halo is gewoon dé rede voor een Xbox als je kijkt naar exclusives. 2) De PS3 exclusives hebben een veel gerichter publiek (kijk naar Heavy Rain bijvoorbeeld, dat is niet voor iedereen weggelegd).

- Veel Sony exclusives komen niet uit op de 360, er zijn er wel een paar maar dat geld ook vica versa
- Tegenwoordig valt dit wel tegen. Het is nu ongeveer 50-50%. Van alle games die dit najaar uitkomen, ziet de ene helft er beter uit op de 360, de andere helft op de PS3.
- In het verleden waren er soms bijvoorbeeld wel problemen met PS3 multiplatform. Je geeft als voorbeeld Black Ops aan. Ik ben het met je eens dat die ook wat problemen had op de PS3, máár je vergeet wel dat Microsoft tientallen miljoenen elk jaar in Call of Duty pompt en Sony helemaal niks. Het is niet voor niks dat ze bij Treyarch en Infinity Ward vooral aan het einde van het project meer bezig zijn met de 360 en optimalisaties daarvoor.
- 'Exclusives doen me niet veel'. Tja, dat is niet voor iedereen hetzelfde. Zoals ik al zei: Sony heeft veel exclusives met een kleinere fanbase. Microsoft heeft maar een paar grotere exclusives, met dus een grotere fanbase.

Gran Turismo 5 verslaat Forza 3 makkelijk, en qua Forza 4 weet ik dat nog niet (want Forza 4 is nog niet uit - geen idee hoe het voor jou opeens 'duidelijk is' dat Forza beter is) maar als je screenshots vergelijkt ziet GT5 er wel realistischer uit.

Dan nog je laatste argumenten. De prijs: '50 euro goedkoper'. Tja, dat is als je met een 4 GB model genoegen neemt. Het 'echte Xbox 360' model (dus waar niks is afgehaald), is vrijwel even duur als de PS3. Met de PS3 krijg je daarnaast ook blu-ray, beter media center en meer.

"Betrouwbaarheid van Microsoft" - in 2010 zijn er nog gegevens gestolen van enkele duizenden Xbox Live gebruikers en daarnaast is de afgelopen jaren ook meerdere malen ingebroken in Windows Live. Wat dit betreft is Sony gewoon veel beter: ja, ze hebben dat PSN-debacle gehad máár daarvoor waren ze zelden slachtoffer van hacks (in tegenstelling tot Microsoft). Sony heeft gewoon pech gehad dat het dit keer raak was, en flink.

"Kinect (Move zuigt!)" - wederom bewijs dat je niet echt objectief bent. Move is veel accurater dan bijvoorbeeld de Wii en het is al gebleken dat de meerderheid van de mensen toch wel wat knoppen heeft in bijvoorbeeld shooters.

"bovenstaande punten" - als punt geef je bovenstaande punten op? Zodat het lijkt alsof je meer punten hebt?

[...]

Live heeft dit jaar ook onderhoud gehad, en ik neem aan dat je dat best wel weet als zo'n grote Xbox fanboy.

"Je moet PS3 ... dit nooit." - eigenlijk niet. Sony raadt dit wel aan, maar dat is alleen een 'voorzorgsmaatregel'. Het komt eigenlijk nooit voor dat je niet tijdens onderhoud in kan loggen.

"Voor de controllers... oplaadbare batterijen." - begin je nu niet dingen te verwarren? Er zitten helemaal geen batterijen in PS3 controllers! Dit heeft de Xbox 360 wel (gehad)! Via een USB kabel sluit je je controller aan op de PS3 en dan kan hij ook opladen: helemaal geen gedoe met batterijen dus. En voor de liefhebber is nog altijd zo'n rechargeable station, ja.
Ik zal hier ook maar even op reageren, want je bent nu net zo'n grote fanboy aan het uithangen :+
(en ja, ik neem het nu dus weer op voor mijn 360, maar vind de ps3 ook een mooi platform).

In een aantal zaken moet ik je wel gelijk geven, maar soms zit je er ook wel wat naast:
GT vs Forza is een aparte strijd. Ze leveren beiden een hele interessante en realistische racer, maar gaan daar wel beiden een andere kant op. GT is pure autoporno, met schitterende graphics en een mooie handling. Forza vind ik zelf echter wat leuker, omdat de AI wat leuker is om tegen te rijden. Je hebt soms wel treintjes, maar ziet de AI wel andere lijnen gebruiken. Iets wat mij bij GT al langer stoort. Ook de opzet van de carrière en het menu vind ik veel fijner. Al is zo'n rijbewijs halen toch altijd nog wel leuk. Je vergeet echter wel dat Forza 3 uitgebracht is in oktober 2009, dus grafisch zoiezo wat achterloopt. Al moet ik zeggen dat ik de graphics al prima vind en liever een wat realistischer schademodel zie. Iets wat bij beide games nog hopeloos achterloopt. Dirt 3 heeft dat bijvoorbeeld al beter, al vond ik het in Dirt 1 of Burnout Paradise nog beter (of vetter eruit zien, weet niet precies hoe realistisch die crashes waren, maar in ieder geval beter dan de deukjes en bekraste lak van huidige games). GT was ook wat langer in ontwikkeling en heeft daardoor ook wat uitgebreidere modussen gekregen, al heb ik via diverse reviews vernomen dat niet alles even perfect is. Top Gear integratie is wel leuk, maar hier gaat Forza 4 dadelijk weer overheen, al zijn ze daar kwa aankleding van de auto's en online functies al wel beter dan GT imo. Aangezien de beide games een ander ontwikkeltraject hebben, is het een lastige keuze, maar beide games zijn leuk genoeg om te doen, maar een winnaar uitkiezen lijkt me eerder een kwestie van welke console je hebt en niet zozeer een reden om daar een bepaalde console voor aan te schaffen.

Mediacenter van de xbox is prima. Voor beide consoles zijn voldoende mogelijkheden beschikbaar (al dan niet met externe applicaties), dus eigenlijk een non-argument.

Interessant argument vond ik deze
Gegevens stelen van enkele duizenden XL gebruikers vs een netwerk wat er 3 weken uit ligt én diverse gegevens die gestolen zijn (want dat was ook nog gebeurd) lijkt me toch wel meer richting MS gaan. Beide bedrijven zullen het nu wel beter beveiligd hebben overigens, maar bij MS zijn er toch duidelijk minder problemen geweest. 2,2 miljoen creditcardgegevens van PSN is toch wel wat meer dan "enkele duizenden gebruikersgegevens" van XBL. Al moet ik wel kenmerken, dat beide incidenten toch wel serieus genoeg zijn om ervoor te zorgen dat je altijd wel uit moet kijken wat je invult. Het staat digitaal opgeslagen, dus dat is altijd wel een risico. Ook andere developers waren het bokkie, maar niet zo erg als Sony dus. Wat dat betreft vond ik het wel knap van MS dat ze dus buiten de boot bleven.

Ik gok dat de TS nu wel een keuze had gemaakt, maar misschien eens slim om een console-wars topic te maken zodat we daar voor eens en altijd heen kunnen gaan voor dit soort discussies. Het zorgt niet alleen in dit topic voor frustratie, maar ook bij games en console-topics is het vaak een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijkste argument om een PS3 te nemen. Met Terror en Martin in 1 party kost je een nieuwe headset. :P :P
__
Heb beide. Zodat ik exclusives kan spelen. Halo en GoW zijn te heftig. Net als dat een hoop PS3 spellen dat zijn GT, LBP en GoW (de andere). Als ik moest kiezen voor 1 console vloog mijn PS3 morgen de deur uit. Speel met mensen die ik ken op Xbox en ken weinigen met een PS3. Sterker, mijn PS3 hangt niet eens aan het internet. De verschillen tussen de twee bestaan voor mij uit minieme randzaken. Vooral omdat ik een PC aan dezelfde monitor heb hangen. Had ik de consoles op de TV zou ik wellicht voor PS3 gaan als betere media centre, anderzijds lukt het ook wel met de Xbox zo nodig.

Verder vind ik het hilarisch dat iemand durft te beweren dat PSN betrouwbaar is na dat voorval dit jaar. Zo lang zonder online gamen en CC gegevens in vreemde handen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:02:
[...]

Duidelijkste argument om een PS3 te nemen. Met Terror en Martin in 1 party kost je een nieuwe headset. :P :P
__
Heb beide. Zodat ik exclusives kan spelen. Halo en GoW zijn te heftig. Net als dat een hoop PS3 spellen dat zijn GT, LBP en GoW (de andere). Als ik moest kiezen voor 1 console vloog mijn PS3 morgen de deur uit. Speel met mensen die ik ken op Xbox en ken weinigen met een PS3. Sterker, mijn PS3 hangt niet eens aan het internet. De verschillen tussen de twee bestaan voor mij uit minieme randzaken. Vooral omdat ik een PC aan dezelfde monitor heb hangen. Had ik de consoles op de TV zou ik wellicht voor PS3 gaan als betere media centre, anderzijds lukt het ook wel met de Xbox zo nodig.

Verder vind ik het hilarisch dat iemand durft te beweren dat PSN betrouwbaar is na dat voorval dit jaar. Zo lang zonder online gamen en CC gegevens in vreemde handen. |:(
Dankzij mij een nieuwe headset? Hoe kom je daar nou bij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
GoW is wel jammer dat die niet voor de Xbox is.. Lijkt me een geweldige game... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Martinspire schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:22:
[...]

Ik denk dat PS3 als leidend ontwikkelplatform wel meevalt. Aangezien de xbox qua programmatuur erg veel lijkt op ontwikkelen voor de PC heb je bij een hoop games dat die 2 platformen juist als leidraad worden genomen. Nu de PC weer wat sterker is, gaan veel developers die kant op. Verder geloof ik dat EA en Ubi vaak eerder games op de 360 klaar hebben en dat een hoop ontwikkelaars hebben aangegeven de develop-kit van de 360 fijner te vinden. Maar zoals met de PS1 en PS2 ook het geval was: het duurt even voordat de ontwikkelaars weten hoe ze de PS(1,2,3) moeten behandelen en programmeren, waardoor dat eigenlijk geen probleem meer oplevert. Ben alleen wel benieuwd hoe de WiiU zich laat programmeren, want dat kan ook weer een doorslaggevende factor zijn (elk platform wat erbij komt laat zich weer anders ontwikkelen, maar mocht deze zich meer als de 360 laten programmeren, dan gaan ontwikkelaars weer deze kant op want daar is sneller winst te behalen). Maar aangezien ik voor het bovenstaande geen bronnen kan (of te lui ben om) aanwijzen, kan ik hier dus geen bevestiging in geven. Ik denk dat de verschillen per platform nu eerst wat kleiner worden en vervolgens weer wat groter. De HD installaties en grotere opslag op de blu-ray zullen wel wat voordelen geven denk ik, maar de leessnelheid van de 360 schijfjes is ook weer wat hoger, dus dat kan ook nog. Wel zie ik meer games op meerdere 360 schijfjes komen, maar tot op heden is dat nog geen probleem geweest.

[...]

Haha, nee ik hoorde terror wel, maar als ie vriendjes in de friendslist had, dan kon ik die niet horen. Erg jammer natuurlijk. Maar ik heb het weer terug gezet zodat ik nog wat kon trashtalken bij CoDBO potjes. Muten gaat snel zat, dus van echte irritante mensen heb ik weinig last.

[...]

Ik zal hier ook maar even op reageren, want je bent nu net zo'n grote fanboy aan het uithangen :+
(en ja, ik neem het nu dus weer op voor mijn 360, maar vind de ps3 ook een mooi platform).

In een aantal zaken moet ik je wel gelijk geven, maar soms zit je er ook wel wat naast:
GT vs Forza is een aparte strijd. Ze leveren beiden een hele interessante en realistische racer, maar gaan daar wel beiden een andere kant op. GT is pure autoporno, met schitterende graphics en een mooie handling. Forza vind ik zelf echter wat leuker, omdat de AI wat leuker is om tegen te rijden. Je hebt soms wel treintjes, maar ziet de AI wel andere lijnen gebruiken. Iets wat mij bij GT al langer stoort. Ook de opzet van de carrière en het menu vind ik veel fijner. Al is zo'n rijbewijs halen toch altijd nog wel leuk. Je vergeet echter wel dat Forza 3 uitgebracht is in oktober 2009, dus grafisch zoiezo wat achterloopt. Al moet ik zeggen dat ik de graphics al prima vind en liever een wat realistischer schademodel zie. Iets wat bij beide games nog hopeloos achterloopt. Dirt 3 heeft dat bijvoorbeeld al beter, al vond ik het in Dirt 1 of Burnout Paradise nog beter (of vetter eruit zien, weet niet precies hoe realistisch die crashes waren, maar in ieder geval beter dan de deukjes en bekraste lak van huidige games). GT was ook wat langer in ontwikkeling en heeft daardoor ook wat uitgebreidere modussen gekregen, al heb ik via diverse reviews vernomen dat niet alles even perfect is. Top Gear integratie is wel leuk, maar hier gaat Forza 4 dadelijk weer overheen, al zijn ze daar kwa aankleding van de auto's en online functies al wel beter dan GT imo. Aangezien de beide games een ander ontwikkeltraject hebben, is het een lastige keuze, maar beide games zijn leuk genoeg om te doen, maar een winnaar uitkiezen lijkt me eerder een kwestie van welke console je hebt en niet zozeer een reden om daar een bepaalde console voor aan te schaffen.

Mediacenter van de xbox is prima. Voor beide consoles zijn voldoende mogelijkheden beschikbaar (al dan niet met externe applicaties), dus eigenlijk een non-argument.

Interessant argument vond ik deze
[...]
Gegevens stelen van enkele duizenden XL gebruikers vs een netwerk wat er 3 weken uit ligt én diverse gegevens die gestolen zijn (want dat was ook nog gebeurd) lijkt me toch wel meer richting MS gaan. Beide bedrijven zullen het nu wel beter beveiligd hebben overigens, maar bij MS zijn er toch duidelijk minder problemen geweest. 2,2 miljoen creditcardgegevens van PSN is toch wel wat meer dan "enkele duizenden gebruikersgegevens" van XBL. Al moet ik wel kenmerken, dat beide incidenten toch wel serieus genoeg zijn om ervoor te zorgen dat je altijd wel uit moet kijken wat je invult. Het staat digitaal opgeslagen, dus dat is altijd wel een risico. Ook andere developers waren het bokkie, maar niet zo erg als Sony dus. Wat dat betreft vond ik het wel knap van MS dat ze dus buiten de boot bleven.

Ik gok dat de TS nu wel een keuze had gemaakt, maar misschien eens slim om een console-wars topic te maken zodat we daar voor eens en altijd heen kunnen gaan voor dit soort discussies. Het zorgt niet alleen in dit topic voor frustratie, maar ook bij games en console-topics is het vaak een probleem.
Er is echter één probleem: er zijn wel aanwijzingen dat er indringers waren, maar er is geen enkel bewijs gevonden dat de hackers toegang hebben gehad tot creditcardgegevens. Daarnaast vind ik het lek met Windows Live toch een stuk erger dan dat lek van PSN. Velen hebben soms hele persoonlijke data in emails, terwijl de mogelijk gestolen data op het PSN toch meer de 'standaardinfo' is.

Forza VS Gran Turismo... tja, voor iedereen anders. Je hebt wel een mooi punt van dat de leessnelheid van DVD's op de 360 wat sneller is dan de leessnelheid van blu-ray's op de PS3. Mooi opgevallen.

Laten we het hier maar bij houden ja, is wel zo gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Uniciteit schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:05:
[...]

tekst

[...]

Ik heb dit jaar nog nooit gehad dat ik niet kon inloggen op Xbox Live. Bij de PS3 heb je regelmatig dat je voor een bepaalde tijd moet inloggen want anders kan je gewoon niet inloggen want dan geeft hij een melding dat er onderhoud plaats vind.

In de Xbox 360 controller kan je oplaadbare batterijen en accu's instoppen. Bij de Xbox360 kan je precies hetzelfde doen, usb-stekkertje in console en hij laad op.

En Sony neemt(nam) het niet zo met de beveiliging. Hackers hadden een paar dagen tijd om 77 miljoen !! data te verkrijgen (onder andere mijn gegevens) waaronder creditcard gegevens (waardoor er 1000 euro van mijn bankrekening is gehaald) . Sindsdien vertrouw ik Sony niet meer met mijn gegevens. En het lek was bij Windows Live was 100x minder erg dan bij Sony. Meeste Live wachtwoorden waren zeer slap zoals 123456,

[ Voor 3% gewijzigd door Rockvee2 op 31-08-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 26-09 13:50

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Eerlijk gezegd is dit wel een beetje een "ruk"discussie. Het kan aan zoveel factoren liggen waarom je een Xbox boven een PS3 verkiest en andersom. Zelf heb ik een Xbox, dit met maar één reden: de controller is beter geschikt voor mijn wat groot uitgevallen handen dan de (ik noem hem) Jappenhandjes controller van de PS3. Verder niks. Pas later ben ik erachter gekomen dat de exclusive Gears of War zal zorgen dat ik, zolang deze succesvol verlengt wordt, op de Xbox zal blijven spelen. Desondanks sluit ik niet uit dat dit met een PS3 exclusive, als ik een PS3 gekocht had, ook had kunnen gebeuren. Je moet gewoon letten op: wat hebben je vrienden waarmee je wilt spelen, ben je bereid (iets) te betalen voor online gaming of niet, lijkt Kinect je wat of heb je meer met een betere Wii controler (de move dus). Ach, mijns inziens gaat deze discussie nergens naar toe. Hou het er op dat iedereen zijn motivatie kenbaar maakt (zonder het ander platform te bashen), dan kan de TS een gewichtige keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Vandaag de knoop doorgehakt en een Xbox 360 slim 250gb aangeschaft.
Met daarbij de game MoH om me even een maandje zoet te houden tot alle nieuwe titels uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Lasteraar schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:39:
Vandaag de knoop doorgehakt en een Xbox 360 slim 250gb aangeschaft.
Met daarbij de game MoH om me even een maandje zoet te houden tot alle nieuwe titels uitkomen :)
Veel plezier met je nieuwe console. Kijk op budgetgaming.nl voor de goedkoopste prijs van je games , kan soms wel 10/20 euro schelen
Pagina: 1