Refuse DNS lookup

Pagina: 1
Acties:

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:44
Heren,

Van het weekend in een hotel geweest waar je een userid en password krijg om gebruik te kunnen maken van het internet. Laptop krijgt verbinding met het wifi netwerk maar na verloop van tijd veranderd "Sending request" => "Refused DNS lookup". Bij het opstarten zou Crome of Firefox eerst naar de homepage van het hotel moeten gaan. Krijg wel een correct IP nummer, gateway (10.0.1.1) en DNS server (10.0.1.1)

Wat heb ik zelf gedaan:
- firwewall uitgezet, geen resultaat
- build in wireless netwerk kaart geprobeerd automatisch, geen resultaat
- spare wireless netwerk kaart geprobeerd automatisch, geen resultaat
- handmatig wireless netwerk kaart (build in) geconfigureerd, geen resultaat
- handmatig wireless netwerk kaart (external) geconfigureerd, geen resultaat
- Chrome opgestart en ingevuld http://10.0.1.1., geen resultaat
- Firefox opgestart en ingevuld http://10.0.1.1., geen resultaat
- ander plek gaan zitten in het hotel, geen resultaat.

Laptop werk overal waar ik geweest ben de afgelopen jaren maar niet in dit hotel. Thuis aangekomen kon ik gewoon het wireless netwerk op, geen probleem dus daar ligt het volgens mij dan ook niet aan. Verder draai ik Linux Mint maar dat doet volgens mij niet ter zake.

Kon wel het netwerk scannen met Wireshark dus ik heb aan een aatal mensen gevraagd of zij soms ook problemen ondervonden, maar iedereen kon gewoon internetten, behalve ik dus...

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Bedankt.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Heb je het aan het hotel of de heldesk van de aanbieder van wifi gevraagd? Lijkt mij een logische 1e stap.

Edit: ik heb iets soortgelijks namelijk gehad in een hotel in de UK en daar kon de receptie dit oplossen voor mij.

[ Voor 35% gewijzigd door Pogostokje op 29-08-2011 09:35 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:44
Heb ik wel gedaan maar de dames achter de receptie konden mij alleen maar vertellen, iedereen kan toch werken. Dat klopte alleen mijn laptop dus niet... Zelfs mijn WindowsXP in Oracle VM kwam niet verder dan Google Chrome en Firefox 8)7

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.