Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toetsenbord weigert na vervangen accu Dell Inspiron 9400

Pagina: 1
Acties:

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:17

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik heb voor een collega een nieuwe accu (eBay China) gekocht, maar hij heeft een probleem dat ik moeilijk kan verklaren.

Als hij de nieuwe accu aansluit weigert het toetsenbord.
Erger nog: het systeem doet alsof er een toets blijft hangen.

Met de oude accu erop is er niets aan de hand, maar die is op.

Hij heeft de afgelopen tijd wel ook een imitatie voeding gebruikt. Die kon de oude accu niet meer laden.
Afgelopen weekend heeft hij de oude originele lader erbij gepakt (die maakt wat piepende geluiden), en die bleek de oude accu nog wel te kunnen laden (de resterende capaciteit is onbekend).

Nog wat info: beide accu's hebben de volgende specs: 7200 mAh, 11,1V, lithium-ion.

Nu denk ik aan de volgende mogelijke oorzaken:
1. De nieuwe accu voldoet niet aan de specs (afwijkende spanning? ga ik meten morgen)
2. De laadelektronica in de laptop is niet in orde, mogelijk door gebruik van een verkeerde (imitatie) lader
3. De nieuwe accu is geladen met een verkeerde spanning en moet eerst leeggemaakt worden (weerstandje erop voor een nacht?)

Heeft iemand nog een suggestie?

[ Voor 3% gewijzigd door ByteDelight op 29-08-2011 09:32 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:10

The Executer

Lekker belangrijk!

Mijn laptop (Oud acer-gevalletje) heeft ook problemen wanneer de accu in de laptop zit. Probleem zit hem in de electronica van de accu, welke er voor zorgt dat zowel mijn toetsenbord als muis niet functioneert. Oplossing voor mij is het uitschakelen van de accu in Apparaatbeheer, waarna alles normaal functioneert.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Misschien handig om even wat duidelijk te omschrijven wat precies de symptomen zijn. Je start de laptop met de nieuwe accu. Hij start wel, begint Windows te laten en je merkt dan problemen? Of begint hij als een gek te piepen zo snel als je het systeem aanzet?

De nieuwe accu ontladen zal je altijd even kunnen proberen natuurlijk, al klinkt het meer alsof die nieuwe accu gewoon niet goed is of niet compatible.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Ik ben de collega waarom het gaat.

Het probleem doet zich de eerste keer dat ik opstart niet voor.
Ik start windows gewoon op. Op het moment dat ik bijvoorbeeld in firefox naar een webpagina ga, dan houdt opeens het toetsenbord op met werken
Bij een reboot krijg ik dan inderdaad allerlei piepjes en start hij niet verder op.
Het lijkt wel of er een of andere toets blijft hangen.

Wanneer ik de accu er weer uithaal, dan start hij nog steeds op met de piepjes. Na een paar uur wachten start hij weer normaal op zonder accu en op de netstroom.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
We hebben de accuspanning even gemeten: 11,18 V.
Specs geven 11,1V aan, dus het is ongeveer de juiste spanning, iets hoger.

Ik zal de accu eens ontladen (halogeen lamp erop) en kijken wat die dan doet.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Na het ontladen (ca. 5 uur op een halogeenlampje) lijkt de accu het na even geladen te hebben, te doen.

Maar we zien het de komende dagen wel.

Pagina: 1