Ik heb voor een collega een nieuwe accu (eBay China) gekocht, maar hij heeft een probleem dat ik moeilijk kan verklaren.
Als hij de nieuwe accu aansluit weigert het toetsenbord.
Erger nog: het systeem doet alsof er een toets blijft hangen.
Met de oude accu erop is er niets aan de hand, maar die is op.
Hij heeft de afgelopen tijd wel ook een imitatie voeding gebruikt. Die kon de oude accu niet meer laden.
Afgelopen weekend heeft hij de oude originele lader erbij gepakt (die maakt wat piepende geluiden), en die bleek de oude accu nog wel te kunnen laden (de resterende capaciteit is onbekend).
Nog wat info: beide accu's hebben de volgende specs: 7200 mAh, 11,1V, lithium-ion.
Nu denk ik aan de volgende mogelijke oorzaken:
1. De nieuwe accu voldoet niet aan de specs (afwijkende spanning? ga ik meten morgen)
2. De laadelektronica in de laptop is niet in orde, mogelijk door gebruik van een verkeerde (imitatie) lader
3. De nieuwe accu is geladen met een verkeerde spanning en moet eerst leeggemaakt worden (weerstandje erop voor een nacht?)
Heeft iemand nog een suggestie?
Als hij de nieuwe accu aansluit weigert het toetsenbord.
Erger nog: het systeem doet alsof er een toets blijft hangen.
Met de oude accu erop is er niets aan de hand, maar die is op.
Hij heeft de afgelopen tijd wel ook een imitatie voeding gebruikt. Die kon de oude accu niet meer laden.
Afgelopen weekend heeft hij de oude originele lader erbij gepakt (die maakt wat piepende geluiden), en die bleek de oude accu nog wel te kunnen laden (de resterende capaciteit is onbekend).
Nog wat info: beide accu's hebben de volgende specs: 7200 mAh, 11,1V, lithium-ion.
Nu denk ik aan de volgende mogelijke oorzaken:
1. De nieuwe accu voldoet niet aan de specs (afwijkende spanning? ga ik meten morgen)
2. De laadelektronica in de laptop is niet in orde, mogelijk door gebruik van een verkeerde (imitatie) lader
3. De nieuwe accu is geladen met een verkeerde spanning en moet eerst leeggemaakt worden (weerstandje erop voor een nacht?)
Heeft iemand nog een suggestie?
[ Voor 3% gewijzigd door ByteDelight op 29-08-2011 09:32 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com