Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben helemaal gek van de Sony Vaio VPCYB1S1E/S. Als ik er een 120 Gb SSD in zet, en een extra 4Gb RAM geheugenmodule, in combinatie met Windows 7 Ultimate 64, heb ik volgens mij de 'perfecte netboook'!

Iemand een betere optie, of betere upgradeopties? Is de AMD Fusion E-350 over te klokken? Is het mogelijk om de ventilatoren te controleren en handmatig in te stellen? Dan moet het volgens mij wel lukken om over te klokken toch?

Alvast bedankt voor jullie tips! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Netbooks kan je vaak niet/nooit overclocken aangezien de Bios is dichtgespijkerd. Daarbij komend is je batterijtijd minder en wordt het apparaat heter/luidruchtiger.

En niemand kan je vraag beantwoorden tenzij je verteld wat je van plan ben met de netbook te doen.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ipazza schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:06:
Netbooks kan je vaak niet/nooit overclocken aangezien de Bios is dichtgespijkerd. Daarbij komend is je batterijtijd minder en wordt het apparaat heter/luidruchtiger.

En niemand kan je vraag beantwoorden tenzij je verteld wat je van plan ben met de netbook te doen.
Okay, dankje ipazza.

Ik zal me even nader verklaren: de bedoeling is om een op alle punten zo snel mogelijk systeem te verkrijgen in een 11,6" behuizing, die van de bovengenoemde Vaio. Batterij tijd doet er voor mij niet zo veel toe, het gaat puur om de prestaties. Ik weet ook heus wel dat ik gewoon een Sony Vaio Z zou kunnen kopen, maar dan is de lol eraf;) Sowieso omdat dat veeel te duur is, en er valt niks te bouwen of te breken omdat dat gewoon klaar is.

Dus, nogmaals mijn vraag: wie heeft tips?:D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het blijft een instap-CPU die niet veel beter zal presteren of je nu overklokt of niet. Als je dat al lukt, dan is die koeling daar evengoed niet op voorzien. Kan je beter een krachtiger model nemen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Is het moeilijk om de harddisk te vervangen? Ik hoor bij veel netbooks dat het lastig is om deze open te krijgen en de harddisk te vervangen!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:56:
Is het moeilijk om de harddisk te vervangen? Ik hoor bij veel netbooks dat het lastig is om deze open te krijgen en de harddisk te vervangen!
Is te doen. Bij sommige modellen zit de hdd achter een luikje en bij weer andere modellen moet je eerst het toetsenbord eruit wippen.

@hierbeneden:
Ook belangrijk, goed opletten met al die kleine schroefjes! Ze liggen zo onder de tafel/bank.

[ Voor 12% gewijzigd door Zakkenwasser op 29-08-2011 09:03 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het vrij simpel om de harddisc te vervangen, als je maar geen twee linkerhanden hebt. Gewoon de boel openschroeven en onthouden wat je losgemaakt hebt, zodat je het ook weer vast kunt maken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Je hebt overigens ook een versie 2 van deze netbook (pricewatch: Sony Vaio VPCYB2M1E (Zilver) die op dit moment 60 euro goedkoper is in de pricewatch. Ik heb verder (nog) niet gekeken wat de verschillen zijn, maar volgens mij is dit de opvolger.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.