LED TV start niet met twee aangesloten apparaten via Scart

Pagina: 1
Acties:

• hgrutter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2025
Op mijn nieuwe LED TV zitten o.a. twee scart aansluitingen.Dus ik heb op de ene aansluiting de DVD recorder aangesloten en op de andere een Video recorder.In eerste instantie leek alles te werken. Nu blijkt dat als de DVD recorder in standby staat en ik de TV uit standby haal de TV raar doet. Niet opstarten, allerlij kleuren op het scherm,herstarten TV ect.

Als ik een van beide scarts eruit trek is het probleem weg. Het maaktniet uit welke dat is. Ik heb het probleem zover mogelijk geisoleerd. Dus antenne kabels er uit,audio kabels eruit ect.

Ik denk dat het met het potentiaalverschil tussen de apparaten te maken heeft maar hoe los ik dat op. Wat wel werkt maar onwenselijk is in om via scart de Video recorder achter de DVD recoder te lussen. Onwenselijk ivm beeld kwaliteit en je kan dan geen video band bekijken en terwijl de DVD opneemt van de antenne aansluiting.

Iemand een idee?

Verwijderd

Je gebruikt toch de scart uitvoer TV en niet decoder Zitten de scartpluggen nog recht in beide recorders?
Kan je aan een andere scart kabel(s) geraken/lenen en uitwisselen en zien of een van de oudere kabels een probleem heeft? Kan dat je scartkabel moet gebruiken zonder 12 Volt signaal/die TV toestel forceert om dat video signaal te tonen? Of nazien in menu van recorders of je dit kan afzetten? Heb je geen andere uitvoer op de DVD recorder? component of S-VHS: gebruik deze, beeld nog beter dan over scart. Anders VHS over antenne kabel. Antenne kabel die nu op je flatscreen zit naar VHS-recorder, doorlus VHS naar flatscreen?

• hgrutter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:06:
Je gebruikt toch de scart uitvoer TV en niet decoder Zitten de scartpluggen nog recht in beide recorders?
Kan je aan een andere scart kabel(s) geraken/lenen en uitwisselen en zien of een van de oudere kabels een probleem heeft? Kan dat je scartkabel moet gebruiken zonder 12 Volt signaal/die TV toestel forceert om dat video signaal te tonen? Of nazien in menu van recorders of je dit kan afzetten? Heb je geen andere uitvoer op de DVD recorder? component of S-VHS: gebruik deze, beeld nog beter dan over scart. Anders VHS over antenne kabel. Antenne kabel die nu op je flatscreen zit naar VHS-recorder, doorlus VHS naar flatscreen?
Jan bedankt voor je reactie,

Ik gebruik voor beide VCR en DVD-R de scart uitvoer. Beide hebben ook nog een Scart voor in en uitvoer. Ja de stekkers zitten er diep en recht in.
Het 12 volt signaal kan ik me iets bij voorstellen. Met name als het gaat om het niet kunnen opstarten wat dan niet kunnen kiezen zou kunnen zijn doordat er 12volt lijkt te zijn door potentiaal verschil tussen de apparaten. Het verklaart echter niet waarom de TV dan soms opstart met een knipperend scherm met allerlei willekeurige partronen.
Ik zal eens kijken of ik het uit kan zetten op de VCR op de DVD speler zit het in iedergeval niet. Ik ehb overigens wel getest met een scart poort op de TV als inactief (in de zin van helemaal niet gebruikt) maar wel met de kabel er in. Dan is het probleem er nog steeds.
Zowel de DVD-R als de VCR hebben geen andere aansluitingen voor het video signaal uit te sturen.
De antenne kables zit nu eerst naar mijn DVD-R en van mijn DVD-R naar de TV. Als ik doe wat jij voorsteld dan kan ik niet meer opnemen van TV met mijn DVD-R. Duurlussen VCR naar DVD-R naar TV zou wel kunnen maar dat heeft drie nadelen. Slechtere kwaliteit signaal wat uiteindelijk bij de DVD-R en de TV uit komt. VCR geeft geen antennesignaal door als deze in standby staat. Kwaleit VCR naar TV gaat is minder dan via Scart helemaal als deze nog een keer wordt door gelust naar de DVD-R.