Hoe een Audio CD-RW?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb even een vraag. mijn discman is in staat om cd-r en cd-rw cd's te lezen. nu leek het me op zich wel handig om cd-rw's te branden met de achterliggende gedachten dat ik ze han ook kan herschrijven. toevallig had ik een cd-rw voor een cd-r aangezien en met nero bijna vol gefikt. later kwam ik er dus achter dat het een cd-rw was. dus ik dat ding weer formateren en er mijn cd-rw nummers op branden begint nero te bleren dat de schijf niet beschrijf baar is...
nou ben ik een leek wat het schijven naar cd-rw betreft. ik zou dus niet weten hoe ik herschrijfbare audio's cd's kan maken... kan dat überhaupt wel? weet iemand hoe?
greetz

Verwijderd

Eerst weer formateren. daarna weer branden. Succes

Verwijderd

Ja eerst ff helemaal "schoon" maken, en daarna weer branden. Moet lukken.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:15

ChUcKiE

Dus........

[zwaar off topic]

Hans Teeuwen roelt!!

[/zwaar off topic]

Normala gesproken kun je zoals gezegd die CDRW geheel erasen (quick / full), maar bij mijn zwaar oude HP7200i werkte die optie dus echt niet meer!! Momenteel brand ik voor mijn kenwood MP3 autoradio op deze manier geregeld wat CDRW'tjes vol met MP3's!!
De uitvinding!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• iAR
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 12:59 schreef Aiken het volgende:
Eerst weer formateren. daarna weer branden. Succes
heb ik dus gedaan met nero InCD ofsow. als ik dan de cd met nero beschrijf gooit ie um eruit en dan meldt hij dat ie niet beschrijfbaar is... :?

ben ik misschien wat settings ofsow vergeten?

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
Volgens mij is het zo dat als je InCD gebruikt om te formateren, je de cdrw dan formateert voor packet writing (cdrw als floppy). Als je in Nero de cdrw wist, kun je 'm daarna gewoon beschrijven als audio cd.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

En nou ff alles op een rijtje:

InCD, PacketCD, UDF en formatteren zijn allemaal termen die een proces beschrijven dat niets met een normale CD-R of CD-RW te maken hebben. Je deelt de schijf in om er met blokjes naar te schrijven zoals je naar een harde schijf doet. Je houdt bovendien maar iets van 530 geformatteerde MB over van je 650 schijf.
In principe kan je ook op een CD-R Packet CD writen na UDFformatteren. Je kan het alleen niet meer wissen.

UDF is niet afleesbaar met CD spelers.
Dus als je MP3 wilt branden om met een portable af te spelen, moet je de UDF formattering wissen. Dit kan bijvoorbeeld in Nero. Je moet dan wel de volledige wismodus kiezen, niet de snelwismodus.
Daarna is de schijf helemaal blanco en kan je er gewoon MP3 op branden als ware het een CD-R. Let wel op dat een CD-RW minder reflecteert dan een CD-R en dat niet elke CD-Speler ze kan lezen.
Wil je weer UDF schrijven, moet je de CD-RW weer formatteren (en waarschijnlijk eerst wissen).

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• iAR
  • Niet online
k, kewl! :)

maar dan nog ff een blonde vraag :+ waar vind ik in godsnaam de optie "erase cd" in nero... :?
heb dat dus nergens kunnen vinden en ben toen naar incd gegaan... ik wist niet dat je dat ding dan formateerde voor packet! |:(

*haar verf* ;)

• iAR
  • Niet online
found it! :)

Verwijderd

in het tabblad cdrecorder is de optie wissen...
Pagina: 1