Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Facebook virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over een facebook 'virus'. Ik zet het in aanhalingstekens, omdat ik niet zeker weet of het een virus betreft.

Een vriend van me had een video op z'n wall te staan met daarin een video van een spin onder de huid van een vrouw en uit verveling drukte ik erop en werd naar een nep-facebook site genomen. Ik zat niet op te letten en drukte op een verificatie-balkje dat ik het filmpje wilde zien en ineens greep AVG in. Verschillende websites vermelden dat deze scam een app op je facebook installeert en daarna het verder spammed naar andere mensen, maar dit is bij mij niet het geval.

Ik heb direct m'n PC helemaal laten scannen en er werden geen virussen gevonden. Is er een kans dat er toch een virus is blijven hangen of een keylogger? Ik heb m'n mail op deze PC, dus ik zou het niet fijn vinden als die gehacked zou worden.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 10:08

Saven

Administrator

ik denk dat je eerder moet kijken dat er geen ongewenste apps toegang hebben tot je facebook. om een virus zou ik me niet zo druk maken als je windows gewoon up2date is

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.87b9

Ik had hem ook.

Ondanks dat ik was ingelogd werd ik vriendelijk gevraagd nogmaals mijn credentials in te voeren.

Ja toedeloe dacht ik toen. Mijn firewall zei verder niets.

null

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:39
Kom ze regelmatig tegen, zulke post. Het vervelende is dat wanneer je erop klikt, dezelfde post ook op jouw facebook pagina wordt geplaats. En zo gaat het snel rond.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb ik ook wel eens gehad maar dan komt het op elke vriend zijn prikbord te staan ...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, ik zag het ook om me heen... en het is vrij obvious een virus/spam/meuk.

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Dat is geen virus, dat is een poging tot phishing. Altijd goed kijken of je wel op Facebook zit en dat je ook op een beveiligde gecertificeerde verbinding zit, anders gaan ze er misschien vandoor met je account. Meer kan ik er niet over zeggen ;)

Edit: Toch wel: Misschien is het handig om deze berichten te rapporteren aan de mod's (of hoe ze het daar noemen) van Facebook.

[ Voor 24% gewijzigd door ElektroNeko op 28-08-2011 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb dus geen wachtwoorden oid ingevoerd toen ik op die site zat. Er kan dus geen virus/malware/keylogger op m'n PC zitten door die site? Ik heb er tot nu toe geen last van, er zijn geen andere apps geinstalleerd op m'n facebook.

EDIT: Twee van m'n vrienden hadden de video op hun wall te staan en heb ze nu beide als spam gereport.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 20:02 ]

• ElektroNeko
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:00:
Oke, ik heb dus geen wachtwoorden oid ingevoerd toen ik op die site zat. Er kan dus geen virus/malware/keylogger op m'n PC zitten door die site? Ik heb er tot nu toe geen last van, er zijn geen andere apps geinstalleerd op m'n facebook.
Lijkt me sterk. Ik moet er wel bij zeggen dat de kans of dit gebeurd kan afhangen van welke browser je op welk OS gebruikt, en wat je verder aan beveiligings-software erop hebt staan. Je bent bijvoorbeeld beter beveiligd als je de laatste versie van Internet Explorer, Firefox, Chrome etc. hebt, dan als je nog steeds surft op Internet Explorer 7, of nog erger: deel 6.

Verwijderd

Topicstarter
ElektroNeko schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:04:
[...]

Lijkt me sterk. Ik moet er wel bij zeggen dat de kans of dit gebeurd kan afhangen van welke browser je op welk OS gebruikt, en wat je verder aan beveiligings-software erop hebt staan. Je bent bijvoorbeeld beter beveiligd als je de laatste versie van Internet Explorer, Firefox, Chrome etc. hebt, dan als je nog steeds surft op Internet Explorer 7, of nog erger: deel 6.
Oke, gelukkig. Ik gebruik de laatste versie van Chrome en AVG, dus dat moet wel goed zitten, denk ik. Ik hoop echt dat ik er geen last van krijg. Ik voel me echt stom dat ik op die link geklikt heb, ik ben normaal wel redelijk voorzichtig met links en dergelijke. En bedankt voor de snelle reacties :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 20:10 ]

• ElektroNeko
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:07:
[...]

Oke, gelukkig. Ik gebruik de laatste versie van Chrome en AVG, dus dat moet wel goed zitten, denk ik. Ik hoop echt dat ik er geen last van krijg. Ik voel me echt stom dat ik op die link geklikt heb, ik ben normaal wel redelijk voorzichtig met links en dergelijke. En bedankt voor de snelle reacties :)
Dan zit het wel snor inderdaad. Graag gedaan trouwens. ;)
Pagina: 1