Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win7x64] Moederbord vervangen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een vraagje ik heb de volgende pc :

http://www.alternate.nl/h...&l2=Gaming+%26+Multimedia

Ik wil het moederbord vervangen !
win7 staat op me SSD , ik wil overstappen naar een Asus moederbord .

Mijn vraag aan jullie is : wat moet ik doen om me win7 weer te kunnen draaien op het nieuwe moederbord ?

Greetzz Jan

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:41
waarschijnlijk op nieuw installeren hangt een beetje ervan af wat de verschillen in chipset zijn. gewoon proberen zou ik zeggen. werkt het dan werkt het en anders is het pech.

wat is de reden voor de wil van een nieuw mobo

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:51
Gewoon moederbord vervangen en opstarten, heb ik de laatste paar jaar op een aantal verschillende systemen gedaan en heeft geen problemen veroorzaakt.

Maak wel even een backup van je gegevens mocht een herinstallatie toch nodig zijn. Verder heb ik wel eens gehoord dat iemand data kwijt was bij zoiets, zelf nog nooit last van gehad, maar neem gewoon het zekere voor het onzekere.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil naar je 990FX chipset , vanwege de komst van AMD Bulldozer :p

maar het lijkt me toch wel dat ik gewoon win7 weer kan draaien op een nieuw moederbord ?
Stel dit moederbord is kapot dan zou ik een nieuwe win7 moeten kopen ?

Thnx voor de snelle reacties ;)
Greetzz Jan

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:51
Het komt soms voor dat je voor de activatie van windows microsoft even moet bellen (gratis vanaf vaste lijn, je krijgt een robot aan de lijn). Meestal lukt de activatie gewoon gelijk en hoef je niet te bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door haarbal op 28-08-2011 19:30 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan ga ik morgen als het salaris binnen is :p gelijk een nieuw moederbord bestellen :D

Thnx voor de info ;)

Greetzz Jan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen het moederbord vervangen ;)
Tot mijn grote verbazing starten windows gewoon normaal op zonder maar iets te zeggen over dat er een ander moederbord inzit :D
Ik heb toen maar de Asrock Extreme 4 Drivers en stuff geïnstalleerd , en vervolgens alles van MSI verwijdert en me systeem loopt weer als een trein ;)

Thnx voor jullie hulp ;)

Greetzz Jan
Pagina: 1