Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speciale hardware voor een kennis met spierziekte

Pagina: 1
Acties:

• Jimmy302
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11 16:17
Beste Tweakers,

Ik heb een kennis op leeftijd die een spieraandoening heeft waardoor ze haar handen niet goed meer kan gebruiken. Deze kennis is erg actief op de mail en bekijkt ook graag foto's op haar computer. nu is zij sinds een tijdje niet meer in staat om te typen op een toetsenbord, dit heeft zij opgelost door het windows toetsenbord op het scherm te gebruiken met de muis, maar dit werkt vanzelfsprekend niet lekker. Nu zal er wel een oplossing voor dit soort mensen zijn , maar ik heb zelf geen idee. ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die met dit soort speciale hardware en software die hier voor nodig is ervaring hebben, en hoe zij haar computer weer fatsoenlijk kan gebuiken.

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 12:06
Is het misschien een optie om met de stem opdrachten te geven? Als ik bijvoorbeeld hier kijk lijken dit wel goede opties. Met Dragon heeft het bedrijf waar ik voor werk (ziekenhuis) sowieso wel goede ervaringen. Grote afdelingen dicteren alle verslagen in Dragon. Misschien iets om te onderzoeken? (Ik heb er zelf verder geen verstand van hoor ;))

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

Het klinkt heel duf, maar windows heeft ingebouwde spraakherkenning. Wellicht kan je dat eens proberen.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Mijn vader heeft de progressieve en dodelijke ziekte ALS, hierbij komen mensen met dezelfde zaken in aanraking. Mensen met deze problemen kunnen bij de desbetreffende instanties gewoon aanvragen doen voor bijv. spraak computers en computerbediening met hoofd.
Werkt makkelijk, en hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden.

Making an ass of myself since the 70's

• Jimmy302
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11 16:17
shaggy8675 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:08:
Mijn vader heeft de progressieve en dodelijke ziekte ALS, hierbij komen mensen met dezelfde zaken in aanraking. Mensen met deze problemen kunnen bij de desbetreffende instanties gewoon aanvragen doen voor bijv. spraak computers en computerbediening met hoofd.
Werkt makkelijk, en hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden.
Kijk aan, dat is makkelijk dankjewel:) weet je misschien ook welke instanties?
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:04:
Het klinkt heel duf, maar windows heeft ingebouwde spraakherkenning. Wellicht kan je dat eens proberen.
Windows voice control kan je geen hele mailberichten mee dicteren, en dat is eigenlijk het probleem, dat het mailen niet meer lekker gaat

Iedereen bedankt voor de snelle reacties.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Jimmy302 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:14:
[...]

Kijk aan, dat is makkelijk dankjewel:) weet je misschien ook welke instanties?
Goede vraag. Bij mijn vader loopt dat via zaken als revalidatiecentrum, PGB en begeleiders. Omdat ALS heel erg snel gaat is daar een speciale club voor opgezet die zich daar mee bezig houden en de juiste personen weten.
Ik neem aan dat je kennis ook ergens onder behandeling staa of een begeleiding heeft, dan daar informeren, of stichting spierziekten oid.

Making an ass of myself since the 70's

Pagina: 1