Hoihoi
Ik zoek een ticketsysteem met de volgende eisen:
Must have:
- Tickets kunnen per mail ingeschoten worden, maar mailadressen moeten vantevoren wel bekend zijn bij ons ivm spoofing.
- Webinterface, eventueel ook mogelijk om daarmee tickets in te schieten. Als admin gebruik je sowieso de webinterface.
- Zelf hostbaar
- Op Linux hostbaar, dus bij voorkeur PHP ofzo.
- Meerdere admin-users
- Tickets kunnen assignen en meerdere afdelingen hebben
- Admin moet bij alle changes een mail kunnen kirjgen (ik wil graag zien wat mensen die ik inhuur doen)
- Zowel assignee als inschieter krijgt mail bij een update.
- Interne notes
- Duidelijk overzicht met ticket-statussen (welke tickets wachten op werk van ons?!)
Nice to haves:
- Open source is een pre.
- Prioriteitsindeling
- Gratis (of lage fee)
- In het nederlands beschikbaar
- Zelf nieuwe skins kunnen maken, maar dat moet met OSS wel lukken. Als er standaard al templates inzitten is dat wel echt tof.
Wat heb ik zelf gevonden;
- Redmine: is meer een bugtracker/projectmanagement dan een ticketsysteem. Op zich niet erg, maar teveel knopjes voor gebruikers. Correct me if I'm wrong.
- SupportTrio: betaald. Ik werk er bij een klant mee en daar zitten ook wat quirks aan.
- OSticket: niet instelbaar dat admin alle mails krijgt, en geen overzicht van ticketstatus (wachten op terugkoppeling, in progress, nieuw etc)
- GLPI : Lijkt me heel erg lelijk, zie bijv. http://www.glpi-project.org/IMG/png/tracking.png Ook is niet heel duideijk wat er wel en niet mee kan.
- Helpspot is betaald.
- eTicket is nog te onderzoeken
- Requesttracker gaan we proberen, ziet er goed uit.
Wikipedia: Comparison of issue-tracking systems
Zijn er teveel, met te weinig info mbt die requirements.
Heeft iemand nog een goed idee?
Ik zoek een ticketsysteem met de volgende eisen:
Must have:
- Tickets kunnen per mail ingeschoten worden, maar mailadressen moeten vantevoren wel bekend zijn bij ons ivm spoofing.
- Webinterface, eventueel ook mogelijk om daarmee tickets in te schieten. Als admin gebruik je sowieso de webinterface.
- Zelf hostbaar
- Op Linux hostbaar, dus bij voorkeur PHP ofzo.
- Meerdere admin-users
- Tickets kunnen assignen en meerdere afdelingen hebben
- Admin moet bij alle changes een mail kunnen kirjgen (ik wil graag zien wat mensen die ik inhuur doen)
- Zowel assignee als inschieter krijgt mail bij een update.
- Interne notes
- Duidelijk overzicht met ticket-statussen (welke tickets wachten op werk van ons?!)
Nice to haves:
- Open source is een pre.
- Prioriteitsindeling
- Gratis (of lage fee)
- In het nederlands beschikbaar
- Zelf nieuwe skins kunnen maken, maar dat moet met OSS wel lukken. Als er standaard al templates inzitten is dat wel echt tof.
Wat heb ik zelf gevonden;
- Redmine: is meer een bugtracker/projectmanagement dan een ticketsysteem. Op zich niet erg, maar teveel knopjes voor gebruikers. Correct me if I'm wrong.
- SupportTrio: betaald. Ik werk er bij een klant mee en daar zitten ook wat quirks aan.
- OSticket: niet instelbaar dat admin alle mails krijgt, en geen overzicht van ticketstatus (wachten op terugkoppeling, in progress, nieuw etc)
- GLPI : Lijkt me heel erg lelijk, zie bijv. http://www.glpi-project.org/IMG/png/tracking.png Ook is niet heel duideijk wat er wel en niet mee kan.
- Helpspot is betaald.
- eTicket is nog te onderzoeken
- Requesttracker gaan we proberen, ziet er goed uit.
Wikipedia: Comparison of issue-tracking systems
Zijn er teveel, met te weinig info mbt die requirements.
Heeft iemand nog een goed idee?