Hallo mede-tweakers, 
Ik heb een probleem.
De situatie
Op het moment word de data van de gebruikers opgeslagen op een interne server.
Het plan
Het plan is om deze gebruikers data in de cloud te plaatsen.
Wat is het probleem?
Teminste ik vind het een probleem, mischien dat jullie daar anders over denken.
Op het moment word het mooi via windows gesynced naar de server intern, de data.
Met andere servers kan dit mooi via het geweldige protocol WebDAV gebeuren.
Het probleem is echter dan de cloud aanbieders als Amazon & Rackspace dit mooie protocol weer eens niet ondersteunen
, ondanks dat hier erg veel vraag naar is (zie forums internet amazon s3).
Dit is erg jammer en maakt het naar mijn idee weer lastig.
Hoe kan ik dit oplossen?
Iedereen alvast bedankt voor het lezen en/of de reactie.
----------------
@ Bl@ckbird
Het probleem is, is dat het moet gebeuren zonder dat de gebruiker hier bij kan en of de boel kan aanpassen en de boel handmatig moet doen.
Op het moment is het zo dat alle aangepaste of nieuwe user files worden gesynced met de server, het zelfde moet ook nu gebeuren alleen naar de cloud. Dat zou mooi zijn geweest aan WebDAV aangezien het dan gewoon even weer een kwestie is van de stations koppelen aan een ander adres, op adres word automatisch ingelogt vanwege zelfde credentials, en windows herkend het gewoon weer als netwerk stations en zal verder gewoon weer zijn eigen sync systeem er op loslaten.
add: iedereen heeft het altijd over de cloud, maar als het op functionaliteit aankomt en integratie met de praktijk blijken alle eenvoudige maar handige features er niet in te zitten
Ik heb een probleem.
De situatie
Op het moment word de data van de gebruikers opgeslagen op een interne server.
Het plan
Het plan is om deze gebruikers data in de cloud te plaatsen.
Wat is het probleem?
Teminste ik vind het een probleem, mischien dat jullie daar anders over denken.
Op het moment word het mooi via windows gesynced naar de server intern, de data.
Met andere servers kan dit mooi via het geweldige protocol WebDAV gebeuren.
Het probleem is echter dan de cloud aanbieders als Amazon & Rackspace dit mooie protocol weer eens niet ondersteunen

Dit is erg jammer en maakt het naar mijn idee weer lastig.
Hoe kan ik dit oplossen?
Iedereen alvast bedankt voor het lezen en/of de reactie.
----------------
@ Bl@ckbird
Het probleem is, is dat het moet gebeuren zonder dat de gebruiker hier bij kan en of de boel kan aanpassen en de boel handmatig moet doen.
Op het moment is het zo dat alle aangepaste of nieuwe user files worden gesynced met de server, het zelfde moet ook nu gebeuren alleen naar de cloud. Dat zou mooi zijn geweest aan WebDAV aangezien het dan gewoon even weer een kwestie is van de stations koppelen aan een ander adres, op adres word automatisch ingelogt vanwege zelfde credentials, en windows herkend het gewoon weer als netwerk stations en zal verder gewoon weer zijn eigen sync systeem er op loslaten.
add: iedereen heeft het altijd over de cloud, maar als het op functionaliteit aankomt en integratie met de praktijk blijken alle eenvoudige maar handige features er niet in te zitten

[ Voor 32% gewijzigd door mmjjb op 29-08-2011 00:14 . Reden: toevoeging @Bl@ckbird ]