Toon posts:

Continu gedimd scherm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een irritant probleem. Ik heb net mijn Sony Vaio S12X9E-laptop geformatteerd. Net als vorige keer ben ik naar de Sony-pagina gegaan en heb ik alle origineel-geïnstalleerde drivers opnieuw geïnstalleerd.

Toch loopt het mis. Mijn scherm wordt steeds gedimd. Ik heb er uiteraard aan gedacht om alle drivers van de hot-keys te installeren. Zo kan ik de brightness van het scherm wel veranderen, en dit wordt ook duidelijk getoond, maar de helderheid van het scherm verandert niet mee.

Ik vermoed dat het aan de graphics-driver ligt. Het gaat om een onboard grafische kaart, met als driver een Intel Graphics HD-driver. Ik heb al elke versie van de driver geprobeerd, no succes. Vandaar mijn post hier, ik geraak er echt niet uit.

Ik herinner mij dat ik vorige keer hier ook wat problemen mee had, maar dat was vrij snel opgelost. Nu lijkt het maar niet te lukken, welke stappen ik ook onderneem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 09:36
Werkt de slider in 'Windows mobiliteitscentrum' wel? En heb je al Windows Update gedraaid? Die installeert meestal automatisch de juiste drivers en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows Update installeert inderdaad een driver, maar die heeft hetzelfde probleem. In 'Windows mobiliteitscentrum' werkt de slider ook, maar zonder iets aan de helderheid te veranderen van het scherm. Het vreemde is dat als ik de driver deïnstalleer, het scherm helder is (hoewel ik deze ook niet kan aanpassen). Misschien is het dan toch een ander probleem dan de driver...

Wanneer ik de driver net installeerde en herstartte, was het scherm helder tot even in het login-screen, een aantal seconden later werd het weer gedimd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 09:36
Ik denk niet dat het de driver van de grafische kaart is die de dimming regelt, maar eerder de 'power management'. Heb je die ook geïnstalleerd van de pagina die je in je eerste post noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
energie beheer windows in conflict met software van sony. ik zou eens kijken of je daar een nieuw profiel kan maken in energie beheer windows

[ Voor 3% gewijzigd door dezejongeman op 28-08-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de power management geïnstalleerd. Ook het Vaio Control Center, die doet automatische brightness bv. Deze software crasht echter telkens ik de optie wil veranderen. Uiteindelijk is hij éénmaal niet gecrasht, waardoor ik de automatische brightness heb af kunnen zetten. Lukt echter nog niet...

Nu ik erbij nadenk, zelfs voor de Vaio-utilities geïnstalleerd waren, was het scherm reeds gedimd. Misschien is het dus toch geen conflict maar ligt het echt aan de driver?

//edit: ik heb net de driver nog eens gedeïnstalleerd, maar telkens ik hem herinstalleer wordt het scherm gedurende vijf seconden helderder (bij het login-scherm) en vervolgens weer dim. Ik ben er al twee dagen mee bezig maar vind dus echt de oplossing niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 19:42 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Hallo,
Ik wil dit topic even bumpen omdat ik met hetzelfde probleem kamp op dezelfde laptop (Sony VPCS12x9e/b: http://www.sony.nl/support/nl/product/vpcs12x9e_b . Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik dit op kan lossen, want Sony heeft er geen zin in omdat ik de hardware aangepast heb :/

Ik heb de laptop geupgrade met een SSD (Samsung 830 256GB) en opnieuw Windows 7 Pro geinstalleerd inclusief alle Sony sofware zoals te vinden op de Sony website (zie link boven). Alleen de graphics driver kan ik niet installeren: Ik krijg tijdens de installatie van het bestand de volgende boodschap: 'Er heeft zich een fout voorgedaan bij de registratie van een of meerdere componenten. Het installatieprogramma wordt gesloten'. Hier lijkt het probleem te zitten. Als ik de Intel driver van de Intel website of via Windows update installeer doet het helderheidsprobleem zich voor: Ik kan op geen manier de helderheid aanpassen, die op de laagste stand staat. Ik heb van alles geprobeerd wat ik op internet kan vinden (het lijkt op verschillende merken laptops met Intel HD Graphics voor te komen). Het advies is dat de driver van de fabrikant moet worden geinstalleerd, maar dat werkt dus niet. En Sony wil me niet helpen aan bv een oudere driver omdat ik de hardware veranderd heb. Het is trouwens geen hardware probleem: De helderheid is normaal met de standaard VGA driver (die ik nu draai, want het er valt niet te werken op de laagste helderheid :-( ).

Is er iemand die dit probleem heeft opgelost? Zou het opgelost kunnen worden als ik Windows 8 binnenkort installeer? Andere tips?

Bij voorbaat dank!

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Pagina: 1