Toon posts:

USB stick voor nieuwe modem van Ziggo

Pagina: 1
Acties:
  • 767 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb nu een aantal weken de nieuwe router van Ziggo en deze heeft ook een USB poort. Nu heb ik geprobeerd hier een USB stick in te doen in de hoop een netwerkhardeschijf te krijgen. Maar dit werkte niet.

Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?

Met vriendelijke groeten,

Koen

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Waarschijnlijk is dit alleen voor printerondersteuning, zodat je een vaste printer als netwerkprinter kunt gebruiken.
Dan moet je ook wat instellingen in je pc veranderen, zodat je usb printer via een IP adres gaat.

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
In het artikel dat je zelf linkt:
Het Ziggo-modem blijkt ook een usb 2.0-ingang te hebben, maar deze is vermoedelijk niet direct bruikbaar.
Misschien dat de situatie inmiddels anders is though.

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04-2025
Er zit qua harware inderdaad een USB uitgang, deze is echter softwarematig disabled in de Ziggo firmware (AFAIK)

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:55
Is dit op te lossen?

Want ik heb 100% voor dit ding betaald.... Maar ik kan er hetzelfde mee als de versie die ze me gratis stuurden... Op de cisco site staat toch echt dat je zowel de usb als de ethernet zou moeten kunnen gebruiken als media server.

Ik hoorde roddels over dat Ziggo deze poorten heeft moeten blokkeren omdat de leverancier van de interactive TV dit wilt. Kunnen ze dit zomaar maken? Ze verkopen mij een product en ze schakelen de helft uit...
Hij staat beschreven als :

Cisco 8485DVB MPEG-4 High-Definition
Hybrid Digital Video Recorder and Media Server

Als ik een auto koop... Kan de Esso toch ook niet mijn lampen uitschakelen zodat ik alleen maar overdag kan rijden? Ik heb de hele auto gekocht.... niet een halve...

Groetjes

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
Awesomo4k schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:47:
Is dit op te lossen?

Want ik heb 100% voor dit ding betaald.... Maar ik kan er hetzelfde mee als de versie die ze me gratis stuurden... Op de cisco site staat toch echt dat je zowel de usb als de ethernet zou moeten kunnen gebruiken als media server.

Ik hoorde roddels over dat Ziggo deze poorten heeft moeten blokkeren omdat de leverancier van de interactive TV dit wilt. Kunnen ze dit zomaar maken? Ze verkopen mij een product en ze schakelen de helft uit...
Hij staat beschreven als :

Cisco 8485DVB MPEG-4 High-Definition
Hybrid Digital Video Recorder and Media Server

Als ik een auto koop... Kan de Esso toch ook niet mijn lampen uitschakelen zodat ik alleen maar overdag kan rijden? Ik heb de hele auto gekocht.... niet een halve...

Groetjes
je koopt je Auto toch ook niet bij de Esso?

Maar dit mogen ze doen ja want dit zijn waarschijnlijk gewoon Ziggo branden routers.
beetje het zelfde wat HP doet met sommige van zijn apparatuur je koopt een computer.
maar hebben allemaal dingen in de Bios uit of juist aan staan die je niet zelf kan aanpassen.

terwijl je bijvoorbeeld het moederbord zelf zou kopen je dit wel kan.

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:55
De vergelijking is idd misschien niet de beste... Maar daar gaat niet echt om...
Waarom mag ik dat niet gebruiken het kost meer werk het af te sluiten? ik kan nu niet mijn foto's op tv afspelen.. Mijn computer die ik als dvd speler gebruik ook niet.. MAW moet ik dus nog een apparaat erbij gaan zetten..

lullig... Want dat opnemen doe ik toch niet... en daar heb ik schijnbaar dus alleen voor betaald...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Awesomo4k schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:09:
De vergelijking is idd misschien niet de beste... Maar daar gaat niet echt om...
Waarom mag ik dat niet gebruiken het kost meer werk het af te sluiten? ik kan nu niet mijn foto's op tv afspelen.. Mijn computer die ik als dvd speler gebruik ook niet.. MAW moet ik dus nog een apparaat erbij gaan zetten..

lullig... Want dat opnemen doe ik toch niet... en daar heb ik schijnbaar dus alleen voor betaald...
Sorry, maar jij haalt een aantal zaken door elkaar.

Het originele topic ging over het Ubee modem/router die Ziggo uitdeelde om de hogere snelheden aan te kunnen. (oude modem ging niet hoger dan 20-22 Mbps.
Op dat nieuwe modem/router zit een USB slave poort. Deze werkt schijnbaar niet, of is uitgeschakeld. (Ik heb er nog niet naar gekeken thuis. Ik heb het niet nodig)

Jij verwijst nu naar een Digital Video Recorder waar ook een USB poort opzit. Of dat ding uitgeschakeld is of niet zou ik niet weten, maar het heeft werkelijk niets met Netwerken te maken, want wij gaan niet over Video Recorders :)

Dat jij betaald voor een dergelijk apparaat (in tegenstelling met het UBee modem) geeft je wel het recht om alle functionaliteit te gebruiken. Als je dat ding in de winkel koopt (dus niet via Ziggo) dan zou dat wel het geval moeten zijn. Klagen hierover mag je bij Ziggo zelf doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.