Ideale versterker/receiver voor apple omgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 1.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Topicstarter
Is er eigenlijk een versterker/receiver die ideaal is voor een apple-omgeving..(lees itunes enzo)

ik heb nu diverse apple devices, en ook een apple tv met een oude versterker...maar ik zou graag een versterker willen die ik via wifi kan besturen ipv infrarood...omdat mijn versterker in een kast staat waardoor ik de deuren altijd open moet zetten..en als ik dan toch voor nw gaat, is er wellicht wel een type wat ideaal aansluit op de mac-omgeving..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 06:13
Een versterker met airplay?
Denon en Marantz hebben ze bijvoorbeeld,
je streamt je muziek via wifi vanuit itunes naar je versterker. Ook volume kun je in itunes regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zou dat een wezenlijk ander verschil zijn dan een versterker met aangekoppelde apple tv?

zijn er dan nog meer voordelen en zijn die denon en markantz dan via wifi te besturen..of is de besturing dan nog via infrarood/ radio grafisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 06:13
Wat wil je via wifi besturen?
Alle functies die ook met een afstandsbediening te bedienen zijn?
In dat geval, nee, dat kan niet.
Misschien is een squeezebox iets? Die kun je wel bedienen via een app of je mac volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yep. dat zou ik willen, voornamelijk het veranderen van de source en het volume...maae dat is dus niet mogelijk...een sqeezebox...dat is weer een apparaat erbij..ik wil juist naar zo min mogelijk apparaten en 1 afstandsbediening...

wat heb je dan aan wifi op zo'n versterker puur voor je muziek database..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 18:46
Anoniem: 295641 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:16:
yep. dat zou ik willen, voornamelijk het veranderen van de source en het volume...maae dat is dus niet mogelijk...een sqeezebox...dat is weer een apparaat erbij..ik wil juist naar zo min mogelijk apparaten en 1 afstandsbediening...

wat heb je dan aan wifi op zo'n versterker puur voor je muziek database..
Onkyo heeft een aantal a/v receivers met netwerkfunctionaliteit en een remote app voor iOS/Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bepaalde Yamaha versterkers kunnen dit ook.

Zoek in de store maar op Yamaha en er staat een EV Controler bij.
In de informatie staat welke versterkers ondersteund worden.

Sommige versterkers daarvan zijn serieus goed te noemen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 14:39
Denon is een goeie keuze gezien deze zowel airplay ondersteunen (niet alle modellen) en ook een App hebben in de Appstore :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha..dus eigenlijk is het een keuze uit de top 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-06 12:56
Pioneer heeft in hun 2011 gamma ook enkele receivers die je met een iOS app kan bedienen..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke..keuze uit 4 topmerken...

weet iemand ook hoe de aansluiting dan gaat..

nu gaat vanaf mijn appletv de hdmi ri. tv en de optische kabel naar versterker...
gaan dan die 2 aansluitingen naar de versterker, en kan ik via de ab van de versterker (of iphone) alles besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-06 12:56
AppleTV -> hdmi kabel -> versterker

Met de app van de versterker kan je dan source/volume/.. aanpassen. Om de AppleTV te besturen heb je de iOS Remote app nodig of de afstandsbediening van je aTV.

Ohja, een netwerkkabel voor de versterker is ook nodig uiteraard. (voor de iOS app)

(Persoonlijk zou ik vooral twijfelen tussen Onkyo en Pioneer.)

[ Voor 27% gewijzigd door bibi2205 op 29-08-2011 00:22 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke thanks,, die twijfel is er qua prestates of qua gebruiksvriendelijke app qua besturing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 11:30
Ik heb opnieuw dezelfde vraag… ( account is wel veranderd)

Na dit topic heb ik een Yamaha htr-4069 gekocht, was wel oké, gebruiksvriendelijk had het wat beter gemogen, maar was oké.

Deze is door stroomstoring, overleden.

Dus nu wil ik weer een versterking, met minimaal dezelfde specs, oa AirPlay..

Heeft iemand nog een tip?
( als ik bij coolblue kijk, zie ik er maar 2 met AirPlay 🤔)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet echt handig om een 11 jaar oud topic te kapen. Daarnaast past je vraag beter in Beeld en geluid koopadvies. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.